{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Bjørn C
Bjørn C
Tilmeldt:
8. jun 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27

Spørgsmål vedr servo setup FG leopard {{forumTopicSubject}}

Har lige "arvet" en ældre RC buggy.. som skal sælges for svigermor. Men som gammel RC heli mand.. har jeg self lige kigget på dyret... og kan ikke lige gennemskue opbygningen af styringen... ????.. måske fordi jeg tænker i heli baner med 7 kanaler..gyro osv.
Kan se der kun bliver brugt 2 kanaler.. hvori den ene sidder noget failsafe ..
Nogen der gider forklare hvordan setuppet fungere på sådan en benzin bil med bremser??
Jeg troede jo der skulle bruges .. en kanal til throttle..en til styring... en til bremse..en til failsafe...altså 4??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr servo setup FG leopard
  • #1   4. apr 2015 2 kanaler er som regl nok, i sådan en fætter.
    Kanal 1 til styrring.
    Kanal 2 til gas/brems
    Fail safen sættes typisk på kanal 2, mellem RX og servo da den så ved signal svigt, går ind og overtager styringen af kanalen. Så frem for servoen bare "låser" sig fast på hvor den står, i det øjeblik kontrol signalet fra senderen forsvinder, går fail safen ind og gør det den har fået besked på i opsætningen f.eks. at den skal sætte servo til fuld brems.

    De fleste biler har sjældent brug, for mere end som sagt 2 kanaler, med mindre vi snakker trail, crawler, lastbiler samt entreprenør maskiner eller militære køretøjer. Som kan have et hav, af forskellige ekstra funktioner.


  • #2   4. apr 2015 På mange ls biler bruger man kanal 3 til forbremser. Så sætter man sender op sådan at kanal 3 følger brems på kanal 2.
    Så kan man nemlig lave forskellig bremsestyrke på for og bagbremse.
    Så kanal 1 til styretøj. Kanal 2 til gas/bagbremse. Kanal 3 til forbremser.


Kommentér på:
Spørgsmål vedr servo setup FG leopard

Annonce