{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Hobbyking - leveringstid {{forumTopicSubject}}

Oplever i også, at tingene er længe undervejs fra Hobbyking EU ?
Nu har jeg modtaget min 4. bestilling fra deres EU Warehouse, som jo ligger i Holland. Det tager i snit 10-14 dage fra den dato de angiver som afsendt, til jeg har min vare. Tror jeg har oplevet ting fra Kina der er kommet hurtigere frem... Man skulle tro de brugte en æselkærre til transport..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hobbyking - leveringstid
  • #2   27. jan 2015 Sidst jeg bestilte batterier, havde jeg dem 3 dage efter smiley

  • #3   27. jan 2015 Jeg har bestilt derfra en gang før, der gik det sku hurtigt nok 4-5 hverdage. Men jeg ville bestille derfra søndag aften, lige indtil jeg ser portoen. 88 euro i fragt for og sende en Turnigy SC kit, altså en Short Course truck. Selv et sender lipo, tager de 21 euro for og sende til dk. Batteriet koster 13 euro

    Er der andre end mig der oplever det? Jeg har kun en valgmulighed angående fragten derinde, og det er fedex


  • #4   27. jan 2015 De falder af på den, det er til at få lange klodser af.

    Morten P. Der plejer da at være nogle forskellige valgmuligheder for fragt.


  • #5   27. jan 2015 Jeg plejer at få varerne 5-8 hverdage efter afsendelse. Og jeg har ikke oplevet urimelige fragtpriser.
    Hvornår har du oplevet de priser, Morten?


  • GeekGarage
    GeekGarage Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 9
    #6   27. jan 2015 har samme oplevelser af HK. Deres fragt priser uanset om det er EU eller internationalt varehus så er deres fragt priser helt henne i skoven. Tag sådan en som fasttech eller goodluckbuy, de sender fragtfrit med T&T på alt ude fra kinaog det er uanset størrelse eller vægt på det du bestiller, tager du så HK så snakker vi minimum 9 Euro i fragt med mindre det er en 3-400 euro items så er der et par enkelte ting der er fragt frit. Vil mene at de sagtens kan få en flat rate aftale worldwide på pakker, og det har de helt sikkert også, de bruger det bare som et ekstra indtjenings punkt og deres levering er sådan ok 1-2 uger fra det internationale varehus. PostDK havde den længere tid i deres varetægt end det tog og få den sendt fra kina.

  • #7   27. jan 2015 Har tidligere oplevet 2-3 dage. Jeg bestilte noget i torsdags, er ikke kommet endnu, havde forventet det idag.

  • #8   27. jan 2015 Har bestilt 2 pakker, begge vil jeg tro er omkring 1 kg i vægt. Porto var 8.95 usd. eller omkring 60kr. Det er vel meget fair.

    Prøvede lige at smide et batteri i kurven, så steg prisen betragtelig. Mon ikke det er noget at gøre med at de må lave en speciel type fragt når de sender lipo celler?


  • #9   27. jan 2015 Jeg synes nu også, deres fragtpriser er ganske attraktive.

  • #10   27. jan 2015 Bestilte fornylig nogle batterier samt andre småting. Bestilte søndag, hvorefter det kom torsdag. Betalte 8.95USD for fragt. Jeg har ikke haft dårlig erfaring hos dem. Man skal bare passe på at man ikke køber ting i "backorder"... Så tager det laaaaang tid!!

  • #11   27. jan 2015 Altid noget det ikke bare er mig, der har dårlige oplevelser. Men også underligt at det for nogen går ret hurtigt. Hver gang jeg har bestilt, har det været på lager, så det er ikke derfor.

  • #12   27. jan 2015 Når varerne er afsendt fra HK, er det jo fragtmændenes ansvar at få pakken hurtigt frem. Pakken kan trackes, og så kan du se, hvem der fedter med den.

  • #13   27. jan 2015 Måske har det noget at gøre med at dem som er "Gold Level Member" får tingene hurtigere. Aner det ikke smiley Det lyder bare ret underligt. Jeg har altid fået dem efter 3-5 dage, uanset hvad jeg har bestilt. Tingene har dog altid været på lager.

  • GeekGarage
    GeekGarage Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 9
    #14   27. jan 2015 har været gold member efter min første ordre, men igen jeg får som regel fra det internationale varehus

  • #15   27. jan 2015 Rasmus, så må du vel betale en smule told og moms. Kan det svare sig, hvis man bare kan vente lidt på tingene? smiley

  • GeekGarage
    GeekGarage Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 9
    #17   27. jan 2015 Det smarte er jo, hvis man har "is i maven", at når du laver bestillingen så kan du bestemme hvor meget den faktura du få til toldbehandling skal være på (procentvis af din ordre der skal faktureres på told papir). Det er noget du vælger inde på hobbyking når du laver bestillingen, du har stadig den originale faktura på din konto men den rigtige pris. Men jo selv om jeg kom af med godt 300 kr i afgifter så er det stadig det værd for jeg gider ikke vente flere uger på at det bare kommer på lager og så forsendelses tiden oven i. Jeg spare stadig kassen i forhold til at købe det her hjemme selv med moms, afgifter og ekspeditions gebyr.

  • #18   27. jan 2015 GeekGarage:

    Det enlig rigtigt det du siger. Det valgte jeg jo også da jeg købte sidste gang. Valgte 10% uden at tænke over det. Bestilte jo også fra EU. Men det da noget man kan overveje næste gang.
    Men som du siger. Man spare kassen, selv efter Postdanmark har taget 160kr for at åbne pakken, told og moms.


  • #19   27. jan 2015 Jeg har godt tænkt over, hvad de procentsatser betyder. Hvad vil det helt præcist betyde, hvis du f.eks. køber for 100 kroner?

  • #20   27. jan 2015 At du kun fakturere 10kr på fakturaren

  • #21   27. jan 2015 Og så tror told og skat, jeg kun har købt for 10 kroner?

  • #23   27. jan 2015 Snedigt! smiley Men de kan vel ikke gøre så meget ved det, hvis de lugter lunten?

  • GeekGarage
    GeekGarage Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 9
    #24   27. jan 2015 Ved det faktisk ikke, tvivler for det der, det er fakturaen fra sælger, så tror ikke der er meget de kan gøre. men jeg vil ikke tage chancen. så når jeg bestiller vælger jeg et realistisk beløb så jeg ikke risikerer noget. Også mest fordi mine ordre alle ligger på 1500+ kr. men det fylder som regel ikke rigtig noget så jeg vælger en pris der er bedre passende den fysiske størrelse, når man tænker på at det kommer fra Kina smiley

    Bare så det hænger lidt bedre sammen smiley


  • #25   27. jan 2015 Det er nok fornuftigt smiley

  • #26   27. jan 2015 Ikke for at være lyseslukker men hvis du en dag er uheldig at de går i dybden med hvad tingene faktisk koster og de kuglegraver dine indkøb så kan du komme til at hæfte gevaldigt for det. Det er jo en form for dokumentfalsk og bedrageri.

  • #27   27. jan 2015 Det er nok ikke noget, de ser særlig positivt på. Så alt med måde. Men det kan måske bruges for at holde sig under de magiske 80 kroner, hvis man kommer lidt over.

  • #28   27. jan 2015 Nu er det jo ikke ham der laver dokumentfalsk - men Hobbyking, der vedlægger et misvisende dokument. Det er jo ikke anderledes end alle de andre kinøjser-bixe, der helt helt uopfordret skriver "Gift" og 5$ i value på tolddeklarationen, næsten uanset hvad de sender...

  • #29   27. jan 2015 Og dem ude på toldcenteret som arbejde med det hver eneste dag, de har simpelt hen aldig, ALDRIG nogenside hørt om at nogen laver falske fakturaer.
    De tror blankt på enhver faktura fra østen. Sådan hænger det altså sammen.
    Når man arbejder på et told center MÅ man være dummere og mere naiv end gennemsnittet.
    Og alle piller der kommer hjem er vitaminpiller, og ikke falsk medicin, og alle ure der står Rolex på er fra Rolex afdelingen i Kina.
    Og det tror de på, dem på toldcenteret.
    Det er jeg bare så sikker på.
    Især fordi de hver eneste dag ser at det jo er helt rigtigt alt hvad der skrives på alle pakkerne.


  • #31   27. jan 2015 Oplevede de fragtpriser i søndags. Jeg tjekkede min faktura fra gorået 2014, og der havde jeg betalt 8.xxusd i fragt. Hvilket er helt fair

    Virker underligt det her syntes jeg


  • #32   27. jan 2015 Har lige prøvet igen. 24.xx usd i fragt, for et lipo til 32.xx usd

  • #33   27. jan 2015 Se her

    profilbillede
  • #34   27. jan 2015 Domaz jeg vil sige, at du har delvist ret i det, at det er HK som putter et dokument i pakken. Men som køber vælger man hvor mange procent told værdien er af indholdet i pakken og sætter man ikke den til de 100% så laver man et dokument som har falsk indhold og derved er det dokumentfalsk og bedrageri. Det er ikke HK's ansvar om deres kunder udfylder told deklarationen korrekt.

    Hehe Sandt nok Mupersule de har nok andre prioriteter end at lænse RC enthusiaster.


  • #35   27. jan 2015 @Morten P:
    Der er fordi du vælger et fra International Warehouse, Hvis jeg prøver med et nogenlunde identisk batteri, men vælger European Warehouse i stedet, er det en helt anden pris på fragt..


  • #36   27. jan 2015 Syntes på et tidspunkt der var en i en tråd der sagde at tolderne udemærket var klar over den fine % funktion ved hobbyking og derfor tog stort alle pakker fra den afsender med lup.
    Hvis de er i tvivl om rigtigheden af pakkens værdi vil de ha kvitteringer fra paypal el lign. den er svær at få til at passe med beløbet uden det for alvor bliver dokumentfalsk smiley


  • #37   28. jan 2015 Selvfølgelig er de klar over det.
    Det er deres job.
    Og hvis de ikke var så har vi efterhånden skrevet det så mange gange så mange steder at de skal være blinde hvis de ikke har opdaget det.


  • #38   28. jan 2015 Tror du har bestilt fra internationalt lager, selvom du tror du har bestilt fra EU.

    Har lige prøvet at bestille et LiPo og en servo fra EU og fragt er 8.95USD som det plejer. Der står også fra Holland til Danmark som der plejer!


    profilbillede
  • #39   28. jan 2015 Syntes ellers at alle mine ting var fra eu da jeg sidst prøvede. Forsøger igen senere smiley

  • #40   28. jan 2015 Fik min pakke fra i torsdag her idag onsdag. Det er ok, men ikke imponerende.

  • #41   29. jan 2015 Prøv se på jeres pakker fra int warehouse, her kan man sørme ikke længere aflæse HK som afsender smiley

  • GeekGarage
    GeekGarage Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 9
    #42   29. jan 2015 Min står som 1hobby mener jeg (nu er jeg ikke lige ved jassen så jeg kan kontrollerer det)

  • #43   29. jan 2015 Jeg bestilte fra EU-lager mandag eftermiddag og fik pakken her i formiddags. Det okay synes jeg. Dog lidt flabet at GLS skriver de har forsøgt at levere når man ER hjemme, og så bar smider en seddel i postkassen. Måske skal man prøve med en flink post-it seddel næste gang.

    World-lager er dog en anden sag; bestilte d. 10/1, og i følge track&trace er den gået ud af Kina d. 21. og endnu ikke kommet til DK.
    Der er RCmart og 3racing noget hurtigere...


  • #44   29. jan 2015 Jeg bestilte nogle småting fra EU warehouse i sidste uge det hele er på lager. Men som status står den stadig kun med 3 ud af de 4 flueben...
    Jeg har haft fat i support men de kan ikke give nogen brugbar oplysninger om hvorfor det hænger i bremsen. Ak der er kun en ting at sige og det er.

    Far er ikk' sur, far er skuffet. Meget skuffet.


  • #45   30. jan 2015 Denne pakke er fra det internationale varehus, afsendt d. 18. januar og modtaget i dag. Det synes jeg nu er ganske flot.
    Derudover er det svært at gennemskue, hvem afsenderen egentlig er, da det er en postbox i Singapore.


    profilbillede
  • #46   30. jan 2015 Derudover synes jeg, teksten nede i venstre hjørne, stiller afsenderen med det juridiske ansvar for, deklarationen er korrekt.

  • #48   2. feb 2015 Tjalde fedt lige at poste det her - så har Skat det jo sort på hvidt til fremtidig brug.


  • #49   2. feb 2015 Nu tror jeg hverken, de bruger tid på at søge nettet tyndt for tips, eller har ressourcer til at lave en enhed for at stoppe pakkerne fra Hobbyking. Men jeg er ked af, hvis du tror, jeg har ødelagt dine muligheder for at slippe uden om tolden med dine fremtidige pakker fra Hobbyking.

  • #50   3. feb 2015 Typisk... Her brokker man sig over leveringstiden, og så lægger man en ordre d. 30/1 - som kom i dag 3/2. Det er da utroligt at der kan være så meget udsving på det... smiley

  • #51   27. jul 2015 Det med fragt priser på batteri ved jeg fra min uddannelse som underviser i transport af farligt gods (ADR) alle batterier der indeholder litium (også små knapcelle batterier) betragtes som værende farligt gods og det er afsenders ansvar at det er deklareret og forsvarligt og lovmæssig korrekt pakket... Derfor gør det processen en smule mere besværlig nok derfor de tager ekstra for det da de skal udfylde transportdokumenter osv... ved godt det ikke er en ny tråd!

  • #52   27. jul 2015 Nej, det var ikke derfor. Jeg havde valgt International warehouse, og ikke EU.

Kommentér på:
Hobbyking - leveringstid

Annonce