{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Søger hjælp om min DJI F550 e300 {{forumTopicSubject}}

Jeg står med et underligt problem, et problem andre i div forums også har og ikke har fundet løsningen på..


Fejlen jeg kæmper med er at hvis jeg giver fuld udslag på yaw akslen bliver dronen ustabil og vil begynde at flippe rundt, det samme jeg stopper med at dreje retter dronen sig op promte og står helt stabilt igen. Først fandt jeg ud af at der i en motor var en fabriktionsfejl i og satte ud under flyvning, denne blev skiftet og nu var jeg sikker på fejlen jo så var væk da der var en åbenlys fejl. Men men men, problemet er kun næsten forsvundet, ripper jeg dronen for udstyr kan problemet ikke fremprovokeres, men når Zenmuse, landingsstel og det store 11.000 Mah 4s batteri bliver monteret skal jeg passe på med hurtige udslag på yaw akslen. Problemet kan fremprovokeres ved at sætte 8.5" propeller på som er i underkanten til den med fuld læs, men med Graupner 9x5 propeller er problemet der stadig, som der også er på Dji originale propeller, nu er 10" graupner bestilt hjem men jeg ville mene noget stadig ikke er som det skal være når den driller på 9.5" propeller. Jeg har haft tjekket følgende ting på dronen.

Nasa sidder korrekt monteret/centeret

Gps/kompass sidder korrekt, og justeret korrekt i softwaren

Tjekket motorer lyder korrekt, løber frit rundt og om alle stopper på samme tid når de slukkes.

Propeller er balanceret korrekt

Udstyr er sat sådanne at dronen er i balance

Har prøvet alle muligheder med justering af Gain i Nasa

Gyro kaliberet

GPS/Kompas kaliberet

Dronen vejer 2830g med 11.000 mah batteri
Og 2480g med 5000mah nanotec, der er forskel på problemet jo tungere dronen bliver, jo lettere jo mindre bliver problemet. Men det burde fungere da den har massere af power fuldt lastet.


Kommentarer på:  Søger hjælp om min DJI F550 e300
  • #1   30. jan 2015 Hej.
    Jeg har også en F550 med Naza M V2. Når jeg kører fuld Yaw, og stopper, så laver den et lille lodret hop. Men under rotation så er den helt stabil.

    Du har nyeste firmware i din Naza ?

    Men det du skriver om at problemet kommer med en tung drone, leder mine tanker på dit kabeltræk.
    Med en tung drone så bliver strømtrækket fra batteriet og gennem kablet meget større.
    Kan du evt flytte Naza og modtager ovenpå, væk fra power-boarded, og ESC-power kabler. Evt flytte batteriet under dronen. 2 batterier på hver sin side af gimbal.


Kommentér på:
Søger hjælp om min DJI F550 e300

Annonce