{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Hjælp til at finde 125ccm kina motor med manuel kobling {{forumTopicSubject}}

hej derude..

har jo været så pokkers smart at knække 2 bolte i toppen på min knalli, og motoren er i forvejen liiige sløv nok, så er på udkig efter en 125ccm ¨Dax¨ kopi, med manuel kobling (dem jeg finder hos mesters, daxshop og skagen, er alle med slyngkobling) så ville lige høre herinde, om i evt. ved hvor det kan fremskaffes?

havde lidt tænkt på en 150´er igen, men eftersom jeg allerede har slået sådan en ihjel, ønsker jeg ikke rigtig at bruge SÅ mange penge på en ny igen smiley

kom endelig med foreslag..

iøvrigt fortalte en lokal sut mig den anden dag, at der vidst i tyskland et sted, er nogen der gir penge for din brugte motor, ved køb af ny hos dem? sir det jer noget?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at finde 125ccm kina motor med manuel kobling
  • #2   31. jul 2014 Dette er en 125'er med manuel kobling smiley http://www.daxshoppen.dk/lifan_125_ccm_e_start_silver_26mm_molkt-p-1000.html

  • #4   31. jul 2014 køb en bil isteden for smiley
    ps..du risiker og miste dit kørekort til bil hvis de smider den op på deres rullefelt smiley


  • #5   31. jul 2014 Man kan da godt have knallert som legetøj ved siden af bilen. Har jeg også haft smiley

    profilbillede
  • #6   31. jul 2014 ja men køre den alt for hurtigt så risiker man at man mister sit kørekort

  • #7   31. jul 2014 Hov, havde glemt at det skal være med starteren monteret øverst smiley

    GammelSmølf - hvorfor ska jeg købe en bil, når jeg ikke har behov for en?

    Jeg nyder at ligge og køre rundt på den, og koster kun en tusbass om året, i modsætning til bil/motorcykel, der koster en hel del mere smiley og så køre den samtidig laaangt på literen!

    Iøvrigt så kan de hverken røre kort eller maskine 1. Gang, så det bekymre jeg mig slet ikke om smiley


  • #8   31. jul 2014 Nej gamle, det er kun hvis du kører til en betinget eller ubetinget frakendelse (sprit, stoffer, 100% hastighedsoverskridelse osv)
    Førhen ku de tage det hvis den var over 125ccm (betegnes som mc) men det blev lavet om så derfor prøvede jeg med 150'eren


  • #9   31. jul 2014 Ubetinget frakendelse af førerretten

    § 126. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, bortset fra lille knallert, skal ubetinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis føreren

    1) har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen over 1,20 promille eller en alkoholkoncentration i udåndingsluften under eller efter kørslen over 0,60 mg pr. liter luft,

    2) har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 54, stk. 1, 1. pkt., eller under skærpende omstændigheder har gjort sig skyldig i overtrædelse af § 54, stk. 2,

    3) ulovligt har ført køretøjet uden hastighedsbegrænser eller føreren har foretaget et uautoriseret, konstruktivt indgreb i køretøjets hastighedsbegrænser eller dens forbindelser eller føreren vidste eller burde have vidst, at der er foretaget et sådant indgreb, eller hvis føreren har betjent køretøjet på en sådan måde, at hastighedsbegrænseren gøres uvirksom,

    4) har ført køretøjet, selv om denne vidste eller burde vide, at der var foretaget et uautoriseret, konstruktivt indgreb i køretøjets kontrolapparat eller dets forbindelser,

    5) forsætligt har voldt skade på andres person eller ting, forsætligt har fremkaldt nærliggende fare herfor eller i øvrigt har ført motordrevet køretøj på særligt hensynsløs måde,

    6) har gjort sig skyldig i overtrædelse af straffelovens § 253, stk. 1, jf. stk. 2,

    7) har gjort sig skyldig i flere forhold, der hver for sig er omfattet af § 125, stk. 1, nr. 1-10, eller stk. 2 eller 3, dog således at to forhold omfattet af henholdsvis § 125, stk. 1, nr. 3 og 10, som er begået samtidig, i denne forbindelse dog anses for ét forhold, og at frakendelse for flere forhold alene omfattet af § 125, stk. 1, nr. 6, kun sker ubetinget, hvis forholdene er begået i forbindelse med mere end ét kørselsforløb,

    8) tidligere er frakendt førerretten betinget og har begået et nyt forhold i prøvetiden,

    9) tidligere er pålagt kørselsforbud og har begået et nyt forhold inden 3 år efter, at kørselsforbuddet blev pålagt,

    10) tidligere er frakendt førerretten ubetinget og har begået et nyt forhold inden 5 år efter udløbet af frakendelsestiden,

    11) har kørt med en hastighed på 200 km i timen eller derover eller

    12) ved kørsel med en hastighed på mere end 100 km i timen har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning med mere end 100 pct.

    Stk. 2. Under særligt formildende omstændigheder kan der ske betinget frakendelse i tilfælde, hvor frakendelse efter stk. 1 ellers skulle ske ubetinget.


  • #10   31. jul 2014 ja så hvis den kan køre over 60kmt ryger dit kort i følge hvad du selv siger smiley

  • #11   31. jul 2014 Nej, læs nu de første linjer champ smiley

    Og en "30 knallert" må køre max 42kmt på rullefelt.

    Tror du jeg kører på skidtet, uden at have styr på loven på det område smiley


  • #12   31. jul 2014 hvad så med den her??

    3) ulovligt har ført køretøjet uden hastighedsbegrænser eller føreren har foretaget et uautoriseret, konstruktivt indgreb i køretøjets hastighedsbegrænser eller dens forbindelser eller føreren vidste eller burde have vidst, at der er foretaget et sådant indgreb, eller hvis føreren har betjent køretøjet på en sådan måde, at hastighedsbegrænseren gøres uvirksom,


  • #13   31. jul 2014 Læs det nu lige igen: Ubetinget frakendelse af førerretten

    "§ 126. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, bortset fra lille knallert, skal ubetinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis føreren"

    Alle punkternern skreven nedenfor, gælder alt andet en LILLE knallert, hvilket er det samme som en 30 knallert som min er. (Havde min været en 45, havde de gældt ligeledes med bil samt mc).

    Folk har fuldstændig misforstået den del af loven, eftersom der er nogen der ikke ved hvorn den skal tolkes.

    Men hvis de er strenge, kan de.
    1. Gang give bøde for konstruktiv ændring
    2. Gang give bøde igen og konfiskere maskinen.

    1. Gang gælder i 3 år, derefter ophæves den, hvorved du så har 1. Chance igen.

    MEN blir jeg taget 1. Gang og efterfølgende blir stoppet igen på samme maskine eller anden konstruktiv ændret maskine, kan de osse tage den..


  • #14   31. jul 2014 ok så er de ik kommet igennem med den lov de vil have for de vil jo have lavet loven så du os mister kørekortet første gang du køre meget for hurtigt på en 30 knallert,
    og er de rigtigt strenge kan de os give dig en fart bøde,
    jeg kender en der har fået en fart bøde pga de målte knallerten til 80kmt på deres rullefelt


  • #15   31. jul 2014 Ja de kom med et lovforslag, men det blev aldrig vedtaget.

    Slf. Kan de give mig bøde fra rullefelt eller laser, og tage stempel, cylle og topstykke, men det kræver de stopper mig først, inten pga. Begrundet mistanke eller en decideret knallertrazzia.

    Og eftersom de poster næsten alle razia datoer på fb, så undgår jeg dem der, og kører ligeledes pænt gennem byen hvis de nu sku se en.
    Jeg kører jo ikke 100 gennem byen, kun på landevej med god udsigt både for og bag.

    Og så ser man ret så sjældent sådan en som min i slagelse og omegn, så den er for dem, ret uinterresant...

    (Har snakket med dem nogle gange i Rosengade, hvor den holder hver gang jeg er på job, og de siger det samme)


  • #16   31. jul 2014 jeg tror faktisk at de er stoppet med og tage de ulovlige dele efter de fik rullefelt til og måle dem,
    i gamle dage sendte de dem jo i synshallen hvor de skilte motoren og to de ulovlige stumper og man fik 500kr i bøde pr ulovlige del der sad på,
    den gang kostet det os kun 500kr i bøde og køre bil-mc uden og have kørekort til dem så nogen købte bare en lille mc isteden for for så fik de kun 500kr i bøde hvis de blev stoppet og politiet kunne ik tage deres mc lige meget hvor mange gange de blev stoppet


  • #17   31. jul 2014 men de må faktisk os godt undersøge din knallert selv om de slet ik har set dig køre på den,
    hvis den befinder sig på offenlig grund må de undersøge den,
    ham der fik fart bøde holdte stille da politiet kom og to ham,
    og jeg kender os en der næsten lige en blevet taget på ulovlig 45 knallert selv om hun holdte stille et sted da de kom,
    en ulovlig maskine må slet ik befinde sig på offenlig grund,
    du må ik engang komme trækkende med en ulovlig maskine hvis det skal gå helt efter bogen


  • #18   31. jul 2014 Nej de skal have en begrundet mistanke, hedder det sig, men normalvis har de "lige set dig" køre derhenne, men så ber du dem mærke på motoren, og hvis de fortsætter med chikanen, så hiver du din mobilos frem og hiver den i retten.

    Jo du må godt trække en ulovlig knallert, crosser, pocketbike mv. På offentlige steder.

    Og husk lige igen, en lille knallert, må være alle steder, en cykel må smiley



  • #19   31. jul 2014 ja i gamle dage måtte man godt trække en ulovlig knallert eller crosser hvis du eks pillet tændrørs hætten af så den ik kunne startes men det har de lavet om,
    og nej en lille knallert må ik være alle steder en cykel må,
    der er mange stisystemer hvor du må cykle men du må ik køre på knallert og der er os skiltet med det smiley


  • #20   31. jul 2014 Jaja, lad nu være med det flueknepperi, du ved jp godt hvad jeg mener.,

    Men slf, må biler heller ikke køre steder, hvor der er skilet det forbudt.,

    Jo, du må stadig godt trække dem.. Uanset om de er med eller uden tændrør..


  • #21   31. jul 2014 Så snart du montere en motor fra andet end en lille knallert betragtes køretøjet ikke længere som lille knallert.... Men det er jo slet ikke det du spørger om smiley
    Jeg ville omgående købe en lille mc, koster ikke noget hverken i anskaffelse eller forsikring, og så skal man ikke være bange for at blive stoppet, og der er heller ingen bøvl hvis man laver skader...


  • #22   31. jul 2014 det tvivler jeg godtnok på du må,
    som sagt så måtte man i gamle dage men det lavet de om så man ik måtte så med mindre de har ændret loven en til gang så må man ik


  • #23   31. jul 2014 Brian - om jeg skifter stempel, cylle og topstykke på den "gamle" 49ccm blok eller køber en helt ny motor på 125ccm, er det samme som kontruktiv ændring.

    125ccm blev som sagt, betragtet førhen som en mc, men det gælder ikke længere..

    Har skam osse kig på en fin lille Honda MSX125, til 32k for ny, og overvejer det osse stærkt, men igen, min knalli koster 1000 bobs om året, og så er reservedelene billige smiley

    Men, har sagt til mig selv, at hvis/når jeg blir taget og måske får en betinget frakendelse, så sælger jeg skidtet, eller lader den stå i 3 år.. Og så må jeg jo køre bil der, eller erhverve mc kort smiley


  • #24   1. aug 2014 køre du mc uden kørekort få du en kæmpe bøde
    (den er vist nok sat op til 7.000kr første gang du bliver stoppet)


  • #25   1. aug 2014 og i øvrigt så alt over 50ccm blev betragtet som mc før hen,
    eks monteret du et 60ccm cylienderkit kunne de bonge dig for og køre mc hvis de var rigtigt grove


Kommentér på:
Hjælp til at finde 125ccm kina motor med manuel kobling

Annonce