{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

hjælp til setup i t18 swiftly båd {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en gammel båd som hedder t18 swiftly 12v 3200mahsom jeg gerne vil gøre lidt hurtigere men har ikke rigtig forstand på rc endnu. Så er der nogen herinde som kan forklare mig hvad jeg skal skifte af komponenter og hvad de forskellige komponenter gør? Gerne komplet setup og også gerne med links til komponenterne. Eller links til udførlig guides og forklaringer smiley Jeg vil ikke ofre alverden på den da jeg er helt ny i sporten og det er en gammel båd, bare så ikke i linker til noget til f.eks 8000kr. Og er ikke interesseret i at købe en anden båd , vil bare starte med at bygge denne her om smiley Håber der er nogen som har tid til at hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til setup i t18 swiftly båd
  • #1   31. jul 2014 Hvis du vil ha noget power i båden skal du nok opgradere til børsteløs motor og en ESC som passer til og evt. en skrue (propel) med anden stigning.

    Der må være masser af folk herinde som kan kommemed nogle solide råd og vejledninger omkring hvad du bør købe og hvordan det skal monteres i din båd for at opnå perfekt balance osv. så den kommer til at plane optimalt.


  • #2   31. jul 2014 Motoren er jeg med på men hvad er esc og hvordan ser den ud? smiley har jeg en esc i min båd når ikke det er en børsteløs motor

  • #3   1. aug 2014 ESC står for Electrinic Speed Controller
    Den gør at du har kontrol over motoren i båden om du sejler frem eller tilbage, tøffer lige så stille afsted eller og den får fuld skrue når du betjener din sender.
    Der er altid en eller anden form for ESC indvolveret når vi snakker styring af motore i RC enheder hvis det er noget som skal kunne styres proportionelt.


  • #4   1. aug 2014 Okay er en esc så en modtager til min "fjernbetjening"? I så fald, vil jeg så kunne skifte esc og motor og fjernbetjening og batteri og så har jeg et komplet motor setup???

  • #5   1. aug 2014 Hmm nu kender jeg ikke lige din båd.

    Men lad os lige pille de forskellige begreber fra hinanden.

    Sender og modtager er det som du bruger til at styre alt elektronik som er i båden med.

    ESC får signal fra modtager når du med din sender giver en kommando.

    ESC'en kontrollere den mængde strøm som bliver sendt ud til motoren og hvilken retning den sejler (frem/bak)

    Har båden et ror til at styre hvilken retning den sejler så er der som regl en servo til at styre den og den får sine kommandoer fra modtageren.

    Så Hvis du har en sender og en modtager som fungere og du ikke vil til at investere i et andet så behøver du det ikke hvis den modtager som sidder i båden ikke er en del af en printplade som indeholder både modtager og ESC i samme modul.

    Sidder det hele i samme modul så må du nok ud og investere i et nyt radio anlæg (sender og modtager) og et motor/ESC sæt.

    Hvad batteriet angår så ved jeg jo ikke lige hvad der følger med båden men lad os nu sige du skal ud og investere i både nyt radio anlæg og et nyt motor/ESC sæt. Så kan du nok også lige så godt investere i nogle gode LiPo batterier og en ordentlig digital lader samt lidt andre småting som vi kan komme nærmere ind på om det bliver aktuelt.


  • #6   1. aug 2014 Okay så blev jeg li en del klogere! For i min båd er det bare en printplade med strøm ud til servostyring og motor. Er der noget du vil råde mig til at købe hvis jeg beslutter mig for at købe sender/modtager og esc/motor? Har har to liPo 1500 mah 2s og en god lader så det behøver jeg ikke finde nyt af.

  • #7   1. aug 2014 Uhh du skal ihvertfald være sikker på at det er noget som dur ved vand. Spektrum laver nogle modtagere som er specielt udviklet til brug i både.

    Hvor de så lige kan købes det er jeg lidt mere usikker på. Men jeg har da et par forslag her.

    http://www.servoshop.co.uk/index.php?pid=DX5E <<< Pinde anlæg

    http://www.servoshop.co.uk/index.php?pid=SPMMR200&area=RADIO

    Det skal lige siges jeg ikke lagde mærke til om de har de to ting på lager eller ej.
    en ellers så kan du jo altid prøve at kontakte modelskibet.dk de kan sikkert også anbefale noget du kan bruge.


  • #8   1. aug 2014 Super ! smiley Takker for hjælpen smiley

Kommentér på:
hjælp til setup i t18 swiftly båd

Annonce