{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

René R
René R
Tilmeldt:
27. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Mere trækkraft på 6v børne el bil {{forumTopicSubject}}

Hey rc

Tænkte det var lige forummet der kunne svare mig på dette..

Jeg har købt en el bil til ungerne.. Men ganske simpelt mangler den trækkraft.. Der skal ikke meget bakke til den ikke kan klare knapt 10kg barn med i vognen..

Kan man få motor med større effekt.. Eller skal vi op i 12v..?

Hvis der skal en 12v motor på hvordan med resten af udstyret.. Det er en model med fjernstyring også nemlig..

Jeg har fundet en relæ boks.. Sørger den for spændingen ikke bliver for høj til forbrugerne..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere trækkraft på 6v børne el bil
  • René R
    René R Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #1   31. jul 2014 Billede af motor

    profilbillede
  • #2   31. jul 2014 Lav den dog selv fjernstyret, med 11.1 lipo, og behold evt. 6v anlæg for at bevare andre funktioner, hvis ikk du vil rode med det..

    Er selv igang med lign. Projekt med en "mc"


  • René R
    René R Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   31. jul 2014 Jamen det er da også en mulighed.. Men tænker bare inden budgettet løber helt løbsk så ville jeg prøve at stå af på halvvejen.. For hvis jeg skal skifte motor sender modtager så skal der sådan set kun ny servo på.. Batteriet er måske træt så den udgift er helt fin.. smiley

    Men du må da meget gerne dele ud af erfaringer med dit projekt.. smiley


  • #4   31. jul 2014 Altså pt. Er planen, en brushed esc, til nuværende motor, med std. Batteri, en servo til gaflen og slf. Sender/modtager.

    Dog ska jeg først forsøge med dette, hvorefter der blir smidt en tun motor i (det er en 380 størrelse, ligsom i en 1/16 bil) samt 2 eller 3 celler lipo.

    Problemet med min, er jo bare den skal laves fjernstyret samt gearingen gør, at den kører vanvittig langsomt, hvorimod din, er mangel på kræfter


  • René R
    René R Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   1. aug 2014 Må følge lidt med i dit projekt smiley men tror nu at starten på det her er at finde en motor der er mega stærk.. og der er jeg lost.. KV / T jah hvad skal man gå efter når den skal ligge på cirka 10000rpm og så bare så mange kræfter som muligt ??? og så skal den kunne køre 6v :S

  • #6   1. aug 2014 Hvad må projektet koste?
    Det kunne jo være en mulighed at du smider et 1/5 motor combo sæt i dyret.
    Så skulle der da være masser af trækkraft til at slæbe selv større byrder.


  • #7   1. aug 2014 Jeg havdr selv tænkt på en lille fix outrunner, og så en brushless esc slf.

    Men jeg ville helst undgå at lave nyt mount til motoren, da det ser ret stærkt ud i forvejen, og så kostede cyklen kun 100 kr, så vil ikk smide al for mange penge i det


  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   1. aug 2014 Du kan jo overveje en vindusvisker motor de er ofte med snekke gear og meget stærke

  • #9   1. aug 2014 Hej Rene
    Mine unger fik også sådan en 4 hjulet plastic crosser med 6V blybatteri. Jeg skiftede ganske simpelt batteriet ud med et af mine 7,4V LiPo batterier fra den fjernstyrede og det gav da en god del fart og træk kraft sammenlignet med blybatteriet. smiley


  • René R
    René R Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #10   1. aug 2014 #6 bare for at være sikker på jeg forstår dig nogenlunde.. Altså motor og esc fra en 1/5 scala bil.. Hvad kunne sådan en motor hedde..?

    #7 jeg er inde på noget af det samme.. Dog ved jeg ikke om brushless bliver for meget til den lille.. Så tænker at det skal være brushed til at starte med..

    #8 det er jeg umiddelbart ikke interesseret i.. Den vil fylde noget mere og skal nok ha fundet tandhjul.. Så ender det op mere kompliceret

    #9 det er da godt du siger det.. For min tanke var nemlig også at 6v bly der ryger spændingen rimelig hurtigt langt ned.. Jeg ville dog helst gerne undgå lipo da jeg så skal afmontere sæde og batteri hver gang..

    Men jeg har fundet på en mulig løsning.. Nemlig at sætte en ekstra motor på.. Har set motor / gearbox hos mmkonsol.. Så burde der jo være ca dobbelt trækkraft.. Og så evt opgradere med 2/3s lipo hvis jeg synes den skal have endnu mere smæk på.. smiley

    Men tak for hjælpen indtil videre


  • #11   1. aug 2014 Svar til post #6

    Tja der er jo flere muligheder men Castle Creation Mamba Max XL2 ESC og en Castle Creations 2028 BL motor men der er jo billigere alternativer som feks.
    Turnigy TrackStar 200Amp ESC og Turnigy Trackstar 1/5 730KV motor. som fåes hos HobbyKing.

    Der findes sikkert mange flere muligheder end de to nævnte


  • #12   2. aug 2014 Mangler også trækkraft smiley

    Jeg har ca 4 forskellige kulmotore liggende du må få.
    Kan jo være at en af dem virker bedre end den du har.



    profilbillede
  • René R
    René R Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #13   2. aug 2014 Hey Christian.. Det var dog et lækkert tilbud.. Det vil jeg rigtig gerne.. Så kan jeg måske også få lidt erfaring for hvor den skal ligge henne i ydelse.. Skriver lige til dig med afhentning her en af dagene

Kommentér på:
Mere trækkraft på 6v børne el bil

Annonce