{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: Schumacher Mi2 {{forumTopicSubject}}

<b>Indledning:</b>
Jeg blev grebet af el biler første gang jeg mødte op ude i Tinglev Modelbil klub. Jeg fik en masse råd og vejledning, til at komme i gang. I forvejen havde jeg en masse el udstyr fra min RC10B4 FT.
Jeg valgte at starte med en Schumacher Mi2 Carbon kit, pga. den skulle være begyndervenlig, og folk ude i klubben havde masser af erfaring med den når det kommer til opgraderinger o.lign.

<b>TESTPLATFORM:</b>

Bil: Schumacher Mi2
Nitro/Benzin/EL: EL
Motor: Reedy Brushless
Batterier: Reedy X-Cells


<b>Førstehåndsindtryk:</b>
Da jeg først stod med bilen i hånden, lagde jeg først mærke til alt det lilla aluminium. Den var en fryd for øjet.
I manualen har man et komplet overblik over de forskellige gearinger og dets totalgearing. Den kan variere meget, da der kan skiftes mellem to internal drive ratio, henholdvis 1.8:1 og 2.12:1

<b>Montering:</b>
Bilen er intet problem at samle. Hvis man er i tvivl om noget, kigger man bare hurtigt i den fine detaljerede manual. I manualen står der en masse opsætnings tips, f.eks. hvordan man låser sit front diff o.lign.


<b>Vurdering af det testede udstyr i forhold til det tilsvarende produkt:</b>
Bilen er ikke den hurtigste i klassen, du kan uden problemer finde biler som løber lettere. Dog er Schumacheren meget begyndervenlig og let at skrue i. Jeg havde en kæmpe fordel at folk kunne hjælpe med de mest basale ting.

<b>Hvor er testen udført:</b>
Tinglev Modelbilklub. Indendørs tourincar bane m. nålefilts tæpper.


<b>Konklusion:</b>
God begynder bil, som kører fint. Du kan godt vinde med den, men det kræver man holder den ved lige. Kan godt følge med f.eks. Corally ude i klubben, det eneste som holder mig fra at overhale er mig med senderen. Ikke bilens skyld.
Der er en del ting som næsten er et must at opgradere på den. Det er f.eks. Aluminiums aksler i front, andre dæmpere, turnbuckles i titanium o.lign. Det er et stort minus

<b>Positive ting:</b>
Manualen
Stort udvalg af gearinger
Begynder venlig
Batteriet kan justeres på bunden for at få perfekt vægtfordeling
Meget lydsvag
Let tilgang til diff
MIP aksler

<b>Negative ting:</b>
Mange opgraderinger nødvendig for fuld udnyttelse.

<b>Karakter:</b>
7/10

Billeder kan ses i min profil.

Testen er udført af Casper Rasmussen

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Anmeldelse: Schumacher Mi2

Annonce