{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.645 visninger | Oprettet:

anmeldelse: xray nt 18 {{forumTopicSubject}}

Indledning:
Denne anmeldelse skriver jeg fordi der er en der bør gøre opmærksom på denne perle af en micro nitro bil.
Bilen jeg vil anmelde er en xray nt18, det er verdens første serie produceret micro nitrobil.
den kom på marked her hjemme i januar 2006, og jeg har testet den lige siden vejret til lod at køre udenfor.



TESTPLATFORM:

Bil: xray nt18

Nitro/Benzin/EL: nitro
Motor: toki 0,8 ccm
Gearing: 1gear
Kobling: slyng kobling 2 skoet alu sko
Udstødning: 2pice option pibe
Luftfilter: std.
Gløderør: std.
Brændstof: nitro 16-30%

Førstehåndsindtryk:
Top professionel kit med 3d manuel i farver, fleste tegninger er lavet i 1:1 så man kan sammenligne med de stumper man sider med. alt er pakket i små poser så man fx samler 1stk differantiale ved at åbne 1 pose.


Montering:
xrays top kvalitet skinner rigtigt igennem her intet mangler og alt passer bare sammen som det skal, har på intet tidspunkt skulle tilpasse delene, alt har bare været perfekt fit. samle tid er ca 1-4 timer alt efter hvor finger nem man er.

Hvad er udstyret testet i forhold til?

svært at teste den op imod noget lige pt da xray er den eneste der har en micro nitro onroader på gaden. men er sikker på at der ikke går langtid før vi ser andre bevæge sig ind på dette marked.


Vurdering : 10/10

bil i sær klasse. aldrig har jeg haft så meget ontrack time med nogen anden nitro bil. efter at have kørt 35 timer med den er det eneste der gået i stykker er 1 sæt koblings fjedre. installere man alle de optionparts der findes på marked til den er den tæt på umulig at smadre(tro mig jeg har forsøgt)
Bilen kører som en prof 1/10, motoren er noget af den nemmeste nitro motor jeg nogensinde har haft med at gøre, den kører bare og er super nem at justere.
fun factor er helt i to 10/10
kan man lide at køre så er dette bilen man skal have, har trænet med den ca 3-4 gange om ugen hele seasonen og har ikke måtte køre hjem skuffet pag skader efter uheld en eneste gang!!! det der somregl stopper en er at batteriet som sidder i bilen løber tør og man mister bremse kraften, men det kan en oplader self. af hjælpe på ca 25 min smiley
kører tid bilen har "kun" en 30 cc "stor "tank men det er nok til ca 5-12 min kører tid. så på en liter brændstof er der ca til 7-8 timers kørsel. bilen er sindsyg hurtig og nem at kører. dog skal det siges at når man presser den holder fordækne ca kun en time (et nyt sæt koster 35 kr)

Hvor er testen udført:
bilen er blevet testet på greve mini ring. banen var egentlig tiltænkt 1/10 elbiler men den har en perfekt størrelse til denne scala"1/18"


Konklusion:

min konklution er at her får man virkelig noget for pengene, en prof baneracer hvor alt er med i kittet når man køber den ( kittet inkluderer motor servoer og batteri) så det eneste man skal bruger der ud over er start box sender/modtager glødestrøm og tankflaske
bilen henvender sig til alle proffer som nybegynder.
køber man bilen over nettet kan den fås for ca 1950 kr mod 2650 kr her hjemme.
exempler på reservedele priser:
ny motor med kaburator 650 kr
kaross: 140 kr
komplet sæt dæk: 70 kr

micro bil til micro priser value for monney 10/10

samlet vurdering: 10/10

posektive ting :
bruger stort set ingen reservedele
ultra billig i drift
masser af optiondele tilgængelig
pullet proofe (man tør lade andre prøve)

negative ting :
der er ikke så mange endnu der kører:-(
da klassen er helt ny




Konkluder her hvad du mener/synes om produktet i forhold til de andre lignende produkter der er sammenlignet med i testen. Giv en samlet karakter fra 1 – 10 hvor 10 er det bedste.

Positive ting:
Skriv her en liste over positive ting ved produktet i forhold til de produkter det er sammenlignet med i testen

Negative ting:
Skriv her en liste over negative ting ved produktet i forhold til de produkter det er sammenlignet med i testen

test udført af:

Kenn ant....


links: www.teamxray.com
www.jeracing.nl (her købte jeg bilen)
danske links: www.rcmodel.dk (den danske importør)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anmeldelse: xray nt 18
Kommentér på:
anmeldelse: xray nt 18

Annonce