{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Crypternical
Crypternical
Tilmeldt:
24. okt 2015
Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 25

Køb af Slash 2WD samt batterier og lader {{forumTopicSubject}}

Hej RC forum.

Da jeg er helt ny og aldrig har haft en rc bil før har jeg brug for lidt hjælp smiley
Jeg har besluttet mig for at købe en Slash 2WD da jeg har læst at dette skulle være en god begynder bil. Jeg har ikke brug for at få en raket men mere en god begynder platform som mig og min søn på snart 5 år kan hygge os med.

Jeg vil som alle andre købe så billigt som muligt og har i den forbindelse undersøgt market, og har fundet frem til http://www.rckwebshop.dk/shop/trx58024-traxxas-slash-5353p.html de sælger bilen for 1700 kr dog uden batterier og lader.

Jeg tænker på at købe en 230 Volt lader samt 2 stk. batterier så jeg har noget køretid når vi er ude.

Jeg vil ikke have lipo batterier til at starte på da de nok er for voldsomme for junior men 2 gode NiMH batterier med punch og lang levetid.

Tænker man kan gøre dette billigere end at købe en færdig pakke med alt udstyr, hvor man får en 12 v lader med som og et batteripakke med i prisen til 2200-2300 kr.

Er der nogen der vil hjælpe mig med at finde de rigtige batterier og 230 volt lader på fes. hobbyKing med links så jeg ved hvad jeg skal købe smiley tænker dette ville kunne gøres for under 500 kr. ?

På forhånd tak

Crypternical


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Slash 2WD samt batterier og lader
  • #1   5. nov 2015 Jeg syntes det er lidt en skam du ikke vil have LiPo fra starten af.

    De har en række fordele frem for NiMh og vælger du 2S LiPo som har en nominel spænding på 7,4V kontra et 6S NiMh der har en nominel spænding på 7,2V så kan du og junior få meget mere køretid med et LiPo batteri.
    2S LiPo kan fåes med langt højere kapacitet (jo højere kapacitet jo mere køretid) end du kan med NiMh. Plus du kan ofte lade mere aggressivt på et LiPo end du kan på NiMh så lade tiden er kraftigt nedsat.

    Jeg er godt klar over du nok helst vil købe det hele samlet men der er penge at spare ved at købe batterier hos noget der hedder Hobbyking.
    dette passer lige ned i bilen dog skal man have gang i en loddekolbe samt have fat i nogle TRX stik men det er nu ikke det værste at få klaret.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32795

    Jeg håber der kommer en masse ind spark med råd og vejledning og måske jeg råder dig forkert det må andre dømme.


  • steffan P
    steffan P Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #3   5. nov 2015 jeg har også en slash 2wd og jeg har aldrig kørt andet end lipo i den..
    faktisk er det orginale batt som fulgte med aldrig brugt...

    det kan slet ikke svare sig at køre med andet en lipo..
    den rykker ok med et 2s lipo og varme osv er ikke noget problem.


  • #4   5. nov 2015 Super fedt med nogle input til hvad jeg skal gøre, det kan godt være det ville være en ide at bruge lipo hvis det også giver bedre køretid :).
    Er der et for eller imod at købe en helt ny 2wd eller en 8 måneder brugt 4wd bil prisen er nogle Lunde det samme den ene er med brushed motor og den anden med 4wd brushless. Tænker også lidt på evt opgraderinger på sigt.


  • #5   5. nov 2015 Du vil nok få mere glæde af den brugte 4WD BL. Dog skal du jo nok lige have en som ved lidt om dem til kigge på den. Så de kan sige god for den og sikre sig den ikke er totalt voldtkørt.

    Men LiPo og Brushless er bare nemmere.

    Børsteløse motorer har mindre eller stort set intet vedligehold hvis man behandler det ordentligt. En BL motor er også meget mere energi effektiv.

    En 2S (7,4V) LiPo pakke vejer typisk mindre end en 6S 7,2V) NiMh pakke. Dog kan vægten på et 2S LiPo variere alt efter det's kapacitet og mærke samt andre faktorer som jeg nok har glemt i farten. Men som udgangs punkt er LiPo lettere end NiMh

    Nu gik jeg lige ind på RC Kongens side og fandt et 7,2V 4000mAh NiMh batteri til 199,- Vægten kan jeg ikke sige men det ligger nok mellem 420g - 440g
    http://www.rckwebshop.dk/shop/7-2v-4000-4686p.html

    Et NiMh kan ikke lades med ret stor spænding hvis ikke man vil ødelægge det efter kort tid. Der kan LiPo ofte lades med minimum det som svare til pakkens kapacitet.

    Et 7,4V Hardcase (LiPo med hård yder skal) 4000 mAh
    254g hos Hobbyking til små 140 Kr.
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=36053

    Der er også et 2S 6000 mAh LiPo som vejer 338g som koster omkring 199 Kr.
    Det kan lades med 1C som svare til batteriet's kapacitet altså 6000mAh eller 6A
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38345

    Der er mange muligheder når vi snakker LiPo både hvad angår pris og kvalitet.
    Hobbyking har ganske gode batterier til relativt små penge. De har deres egne mærker som Nano-Tech, Zippy og Rhino og vist også nogle andre.
    Nogle syntes de har mest held med det ene frem for det andet, jeg har både Nano-Tech, Zippy samt et par Rhino og jeg har ikke været uheldig med nogle af de pakker jeg har af de tre mærker.

    Ja ja bevares så skal du have nogle stik som skal loddes eller en adapter mellem batteri stik og ESC stik. Men det er ikke noget særligt og burde være en overkommelig udfordring.

    Der er sikkert nogle som også roder med RC i nærheden af dig og jeg er faktisk over bevist om de gerne vil hjælpe dig med hvad du nu skulle ha brug for af hjælp.


  • #6   5. nov 2015 Danny super interesant læsning, den brugte bil jeg kigger på har et stk 2s lipo 6000 mAh med så tænker der er rigeligt med knald på. Men drosler den med 50% power så junior også kan køre med den. Jeg tænker bare det ville være smart at give lidt mere nu så jeg ikke behøver investere i noget stører de næste lange stykke tid. Jeg kender ikke nogle som køre RC men er elektriker uddannet så tænker man kan se på bilen om den er total færdig eller ej. Hvad angår mislyde og mototgang er jeg på bar bund da jeg aldrig hat haft en RC bil.

  • #7   5. nov 2015 Ja mislyde, det må der ikke være, men de burde være til at høre om der er noget som er helt galt.

    Du kommer fra Storkøbenhavn af hvad jeg kan se og der er vist en del herinde som kommer fra dit nabolag om ikke andet så ganske tæt på og det skulle være mystisk om ikke der var en venlig sjæl som er klar til at hjælpe dig og sønnike godt igang.

    Jeg ville vælge at købe den brugte, men det vil der nok være nogle som ikke ville.
    Det er noget man må gøre op med sig selv.
    Som du selv skriver, hvis du vælger at købe den brugte 4WD med Børsteløse og LiPo så er du jo ret godt kørene i en rum tid frem over og som du skriver man kan som regl drosle den ned så junior også kan køre med den.

    Så længe motor ikke har været kørt for varm så burde der ikke være noget at være nervøs for ved den.
    Noget som kan dræbe en børsteløs motor er netop høj varme. Det ved du sikkert alt om.

    Opret evt. en ny tråd hvor du søger en Traxxas kyndig persom i Kbh som kan hjælpe dig og evt. tage med ud hvis du kan hente bilen selv.
    Er der en ordentlig lader med til bilen?
    En ordentlig digital lader er en meget god investering, dels fordi de er mere præcise end de der man altid får smidt i nakken når man køber en ny bil.

    Med en digital lader har du flere indstillings muligheder.


  • #8   6. nov 2015 Køb bare den 2WD - den er sjovere at køre med end en 4WD.Den er også nemmere at skifte dele på for en nybegynder og senere kan du altid sætte et børsteløs sæt på.

Kommentér på:
Køb af Slash 2WD samt batterier og lader

Annonce