{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro eller benzin?
  • #1   23. nov 2015 klart benzin nitro er skod


  • #2   23. nov 2015 hvorfor? Hvilken benzin bil skulle det så være?



  • #3   23. nov 2015 kommer jo an på hvad du er til om det truck eller buggy
    udsende mæssigt tænker jeg


  • #4   23. nov 2015 jeg har kørt med mange. nitro biler og det er en evig kamp med at indstille :s

  • #5   23. nov 2015 Per når vi er i klassen 1/5 er jeg lige glad med om det er buggy eller truck, da de er så store som de er smiley men under 1/5 helt klart Truck smiley
    Rasmus er det besværligt? har mine hænder skruet rimelige på, og er glad for det der "nusse-pusse" og finjusteringer, men vis det er pisse besværligt og man skal gøre det vær gang man starter bilen op bliver det måske for meget?


  • #6   23. nov 2015 Benzin er nemt men nitro køre hurtig og stærker kan klare lidt mere som hop men der skal stilles på bilen hver gang du køre hvor benzin er bare at køre men pas lidt på store hop min mening har køre med begge men køre onroad nu FG men ofroad ville jeg vælge nitro

  • #7   23. nov 2015 johnni hvilken nitro bil ville du så vælge? men kommer nok heller ikke til og tage nogle kæmpe hop med den, så tror ikke det er det som det skal komme and på.


  • #8   23. nov 2015 Det er jo svært at sige jeg kender ikke nogen af dem og er jo hvad man er til personlig vil jeg have noget Buggi

  • #10   23. nov 2015 Per A:
    Det er muligt, at du synes at "nitro er skod" - men det kan manden jo ikke bruge til noget...

    Af de benzinbiler du har listet, ville jeg klart vælge den føste. Rovan's baja skulle være en ganske fin kvalitet
    Af de nitrobiler du har listet ville jeg tage enten Savage XL eller X. De kan tåle nogen tæsk og du kan få dele overalt. Firestorm synes jeg er for lille, så snart terrænet bliver lidt ujævnt. Den sidste kender jeg ikke.

    Jeg synes det er et spørgsmål om temperament. Du er velkommen her i postnr. 7442, hvis du lige vil have en snuser til begge dele - både nitro og benzin.



  • #11   23. nov 2015 http://www.rcgalleri.dk/buggy-hpi-baja-ss/id-142737

    Hvis jeg var dig, ville jeg købe den her


  • #12   23. nov 2015 tak for tilbudet Domaz men der et godt stykke fra Auning til Engesvang smiley inde for benzinbilerne var det også en af de første jeg tænkte på smiley
    angående Nitro hvilken en er bedst Savage XL eller X? syntes XL er fedest men det ville slf være dumt og smide pengene efter en bil som er lort i forhold til den anden smiley smiley
    Simon det kunne man self også, men det ville først være i starten af næste måned, da lønnen lige skal rulle ind først smiley smiley


  • #13   23. nov 2015 Hvis ikke det var fordi de var så pisse dyre.
    Så kunne enten en HPI Savage XL Octane eller en Losi LST XXL2

    Dog koster en LST XXL2 MT lige omkring de 6K + fragt fra Modelsport i England. Så har du en 1/8 Benzin.
    http://www.modelsport.co.uk/losi-1-8-lst-xxl-2-4wd-petrol-monster-truck-rtr/rc-car-products/381184

    Sådan en gad jeg faktisk godt selv have fingre i.


  • #14   23. nov 2015 Hvis det bliver benzin bliver det nok ikke en HPI Savage XL Octane virker meget "fesen" i forhold til hvad den koster smiley den der LST XXL 2 MT virker faktisk som en god bil, men man kommer da til og betale Moms, skat osv hvis man køber for mere end 3500kr i et EU-land ikke?

  • #15   23. nov 2015 Nej ingen told og moms inden for EU uanset prisen.

  • #16   23. nov 2015 tak Bjarke, det vidste jeg ingen gang smiley

  • #17   23. nov 2015 Det er ikke nemt at sige hvad er er bedst, hvis valget skulle stå mellem Savage X og Savage XL. De har nok 90% af delene til fælles. XL har større motor, længere chassis og vist nok lidt kraftigere drivlinie. Køb den du synes er fedest. De er begge fede og solide biler.

    Den der Losi ser ellers ikke så tosset ud smiley


  • #18   23. nov 2015 rovans baja er en rigtig god bil til prisen smiley og den har alle opgraderings muligheder smiley jeg er ihvertfald rigtig glad for min , og den har virkelig fået mig hooked på benzin biler så det ville ikke være et køb du fortrød smiley som det er blevet sagt før skal du justere hele tiden på nitro, hvis udendørs temperaturen ændres bare et par grader skal du justere igen smiley benzinbilere skal du justere hvis du sætter opgraderings dele på ellers ikke smiley jeg er helt klart tilhænger af benzin frem for nitro smiley

  • #19   23. nov 2015 Okay.
    så ville jeg sige at valget står mellem
    http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html vs http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-braendstof-biler-monster-stadiumtrucks-nitro-savage-p-34124.html vs http://www.modelsport.co.uk/losi-1-8-lst-xxl-2-4wd-petrol-monster-truck-rtr/rc-car-products/381184 (eller skal jeg også kigge på Hpi Savage XL Octane? )

    hvad ville i tage og hvad skal man købe ved siden af for og være helt klar?
    det kunne måske også være jeg skulle skrive hvordan jeg tænker den skal bruges smiley har en stor græsplæne som jeg kan køre på, dov bliver græsset ikke slået så ofte så det er lidt langt. Har også på fornemmelsen jeg kommer til af lave nogle små ramper til den, ikke noget helt vildt men så'en det bliver lidt sjovere smiley

    hvad ville i tage og hvad skal man købe ved siden af for og være helt klar?
    og lige et spørgsmål hvad larmer mest nitro eller benzin? samt hvad er nemmest og få til af larme mindre? (bare lige for og være lidt venneligt mod naboen :P)


  • #20   23. nov 2015 hvis du ender med en rovan smiley så ville jeg starte med at købe en tunudstødning til den smiley og så kan du købe en lyddæmper til tunudstødningen for at være lidt god mod naboen smiley syntes de larmer ca lige meget, benzin med en lidt dybere lyd i forhold til nitro der er en meget høj insisterende larm smiley men en tunudstødning og så køre med den som den er indtil du beslutter dig for at gå opgraderings amok smiley

  • #21   23. nov 2015 Nu ved jeg ikke hvor tæt din nærmeste nabo bor, meeen hvis det minder det mindste om et villa kvarter, så går der ikke længe før i ikke er gode naboer.


  • #22   23. nov 2015 Bjarke har en mark i baghaven og en bypark med næsten ingen mennesker 150m væk med massere af plads. vi har også en masse fodbold baner hvor halvdelen bliver brugt og den sidste halvdel bruges næsten aldrig.

    Henrik passer de fleste dele sammen med hpi bajan? hvilken udstødning og lyddæmper skulle jeg bruge hvis det ender med den?


  • #23   24. nov 2015 Alle dele fra hpi baja passer på den smiley jeg kører med en ddm dominator udstødning og den virker fint smiley du kan evt se den i auktion under mine videoer smiley

  • #24   24. nov 2015 Henrik kan denne bruges? http://www.rckwebshop.dk/shop/85037-tunudstoedning-3840p.html

    Ved du hvor man kan finde en god lyddæmper?


  • #25   24. nov 2015 Ja det er en kopi af ddm udstødningen smiley min kammerat kører med den og den giver også godt, men larmer lidt mere smiley lyddæmper kan du finde på ebay smiley

  • #26   24. nov 2015 kommer nok ikke til af købe noget fra ebay smiley syntes ikke man kan bide sig sikker i hvad man får smiley ved du om der er et sted i dk man kan købe en?


  • #27   24. nov 2015 http://www.ebay.com/itm/Silencer-Muffler-for-1-5-Gas-Engine-Tune-Pipe-HPI-Baja-5B-5T-Losi-FG-Zenoah-/310878222672?hash=item4861c93950:g:eXsAAOxyRNJSoXO4 den her havde jeg på min røde hpi baja smiley ved godt det er fra ebay smiley men har ikke lige stødt på en fra dk side smiley

  • #28   25. nov 2015 virker den?
    Men kommer der ikke told og moms på eller er den så billig af ingen gider tage den i tolden?


  • #29   25. nov 2015 jeg har købt meget fra ebay dog mest fra hongkong men er kun blevet snuppet en gang.. det var så også en hel rc bil smiley

  • #30   25. nov 2015 Så jeg ville godt kunne købe den uden af den bliver taget? eller skal man finde noget fra ebay.co.uk istedet?

  • #31   25. nov 2015 Underligt at os der køre nitro kan køre løb i timevis med de motorer som aldrig virker og altid skal justeres?? Måske hvis folk købte lidt kvalitet og satte sig bare lidt ind i det, så ville de 2 juster skruer måske ikke volde så mange problemer. Jeg bruger et par min på min motor på en køre dag MAX. forudsætter selvfølgelig at min motor er i god stand.

    Benzin kræver lide så meget, måske ikke lige med justering , men så skal man til gengæld bruge mere tid på den ved fejl eller når bilen meget nemmere knækker noget. Har flere venner som har kørt begge dele løbsessigt og de brugte meget mere tid på rep af benzin, bilen. det er næsten umuligt at knække en 1/8 nitro bil. eller retter det sker utroligt meget til. kontra benzin og det er på trods af at en 1/8 kan tage meget voldsommere hop og overleve smiley
    Nitro 1/8 er formel 1 i RC sport.

    Er det til mark hygge så kig på hvad du selv vil have, benzin eller nitro ligegyldig, de køre dog meget forskelligt.

    Lidt inspiration hvis du skulle få lyst til at se motor sports siden af 1/8 nitro RC race. Alle kan være med der er begynder klasser.

    Første video bare en pro Finale
    https://www.youtube.com/watch?v=M-nucqW75gA

    Lidt mere dyb video fra ROAR mester skabet.

    Har man tiden så prøv at se den helt. Giver et godt billede af løb og nogle meget flotte optagelser fra banen i den.
    https://www.youtube.com/watch?v=6GKP_O9hyfE


  • #32   25. nov 2015 Morten K har fået set 22 minutter indtil vider og kommer nok også til af se den færdig i dag smiley ser mega fedt ud, men har ikke nogen mulighed for og kan komme til og køre rigtigt på bane da den nærmeste bane er i Randers og syntes jeg har hørt noget om den ikke skulle være så god smiley men kan sagtens være jeg tager fejl smiley
    Morten hvilken Nitro bil ville du vælge ( høveds ikke være nogle af dem jeg har linket til smiley )
    Tror du har helt ret angående hvad du siger om nitro og benzin angående hops, reparationer og indstillinger smiley og tror det som trækker mig længst mod benzin er størrelsen på dem og at jeg ved lidt om en benzinmotor, så tror mest jeg er "bange" for og hoppe på nitro fordi jeg ikke ved noget om opbygningen af en nitromotor, men er det overhovedet "raketvidenskab" eller kræver det bare man læser "brugsforvirringen" og googler lidt?


  • #33   26. nov 2015 Videoerne var bare inspiration til hvad rc race faktisk kan være for en størrelse. Er man først startet med at køre på bane og løb, så gider man aldrig mere se sig tilbage. Så er man over det med at lege på vejen smiley

    Tilbage til nitro. Nej det er ikke raketvidenskab, det er faktisk meget simpelt når man først har forstået det. Men er man typen der ikke kan lappe sin egen cykel så skal man nok holde sig væk.
    Forstår udmærket at de store 1/5 benzin biler ser sjove ud, men de er sløve og styre egenskaberne er ikke i nærheden af en 1/8.

    Men jeg vil ikke vælge for dig, for dit behov er ikke det samme som mit, da du bare vil køre rundt og hygge. her synes jeg det er bedst bare at købe det man føler for. om det så er nitro eller benzin.
    De fleste her inde svare bare ud fra hvad de selv har eller kan lide og mange har aldrig rigtig prøvet begge dele.

    Havde jeg bare skulle "lege" med dem så tror jeg at jeg havde valgt 1/8 el og en truggy, med mindre man finder det sjovt at rode med mekanik/motor.
    En monster truck som du har linket til, er en væltepeter og køre elendigt sammenlignet med en truggy. En truggy er en monstertruck blandet med en buggy. Så dens køre egenskaber er langt bedre og den flyver og kontrolleres i luften langt bedre.

    Køre selv begge dele nitro og el, Nitro køre dog langt bedre end EL grundet bremserne/den bløde tilkobling/vægten. Men du snakker sjov og hygge så tror jeg det ikke gør den store forskel.

    Du spørger om mærker, køb et kvalitets mærke og det kan ikke gå helt galt.

    Eks. på en truggy det sjove at det er at det faktisk er en 1/8 med benzin motor, den har dog ikke samme power som en nitro og jeg ved intet om hvordan den er at have med at gøre. Var mest for at vise en truggy og faldt bare over at Losi fatisk havde lavet en med Benzin motor.

    http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS04001


  • #35   26. nov 2015 Morten Tror jeg ville tage en Hpi Trophy 4.6 Truggy den er ikke så dyr og der er massere reservedele til den så tænker den ville være god og starte med, samt jeg ville også kunne prøve og tage den med til Randers og prøve deres bane:D

    Og rigtig mange tak til de folk som har hjulpet, i har virkeligt givet noget materiale og tænke over:D


Kommentér på:
Nitro eller benzin?

Annonce