{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.792 visninger | Oprettet:

Carsten N
Carsten N
Tilmeldt:
14. nov 2015
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29

Arrma Kraton {{forumTopicSubject}}

Hej Forum..

Jeg er håbløst forelsket i Arrma Kraton, men vil lige høre folkets mening om den. Jeg er relativ nybegynder indenfor hobbyen, har indtil videre kun en 2WD fra WLToys og har leget med den i et par måneder. Nu vil jeg gerne opgradere.
På udenlandske fora er de generelt glade for Kraton'en og den får også mange gode reviews med på vejen.
Jeg skal bruge den på lidt grusstier og kun til leg, jeg har ikke tænkt mig at køre på bane eller hoppe og den slags. Ikke på nuværende tidspunkt i hvert fald.
Jeg er umiddelbart ikke hooked på HPI eller Traxxass, men kunne der være andre gode bud i prisklassen (ca. 3 af de lange fra Tyskland).??
Der er også ThunderTigers MT4 G3, den har også været med i overvejelserne, men Kraton'en lader til at være mere køreklar ud af boksen i forhold til den anden...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arrma Kraton
  • #1   10. jan 2016 Der er nok diciple i begge retninger... smiley
    Der har været flere debatter af samme type herinde for ikke så længe siden.
    Se evt. denne video hvor begge biler bliver gennemgået:
    https://www.youtube.com/watch?v=KOQ3kaq5hVQ
    Køb en af hver! De er begge fede biler smiley


  • #2   10. jan 2016 Hvor henne i Østjylland bor du ? Du er velkommen til at komme forbi her, hvis du vil studere en Kraton på nært hold. Bor i postnr. 7442.

  • #3   10. jan 2016 Hvis du er forelsket i Kraton modellen, så er det da bare den du skal have.
    Når man kigger på dens specifikationer så er de ikke så ringe endda.

    Elektronikken lader heller ikke til at være så tosset for en RTR model at være.
    Selv styre servoen som ellers ofte er noget skrammel på mange RTR modeller ser faktisk ud til at være ganske acceptabel.
    http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx

    Når man kigger på Thunder Tigers MT4 G3 modellen så er der faktisk et super eksempel på at de bruger en servo som er alt for svag i det den kun levere 9.8 Kg/Cm ved 6V hvor den som sidder i Kraton modellen er en HV servo som levere 15 Kg/Cm ved 7,2V plus den også er hurtigere end den som sidder i MT4 G3 modellen selv ved 6V

    MT4 G3 Servo Specs:
    http://stock.thundertiger.com/product/8118.html

    Arrma Kraton Servo Specs:
    http://www.arrma-rc.com/part/AR390139

    Du skal jo selvfølgelig ud og ha fat i nogle LiPo pakker osv. hvis du ikke har det allerede. Det gælder så for både Kraton samt MT4 G3 modellen.



  • #4   10. jan 2016 Hej Carsten
    Har nu kørt med min Arrma Typhon som er samme platform som Kraton siden maj 15. Det er en super bil med kvalitets dele hele vejen igennem. Jeg kan klart anbefale Arrma og jeg købte min her: www.modelbau-bochum.de
    De bedste hilsner Peter


  • #5   10. jan 2016 Differne skal tjekkes om de er shimmet korrekt.

    Mikkel L har smadret et diff pga af dette. Mener dog at han fik et nyt, free of charge.


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #7   11. jan 2016 Tak for svar allesammen, og tak for tilbuddet Domaz, jeg har dog svært ved at finde tiden til det.

    Er det evt. for stort et spring for en nybegynder, altså fra min WLToys og så til Kraton'en? Fingrene er skruet fornuftigt på og Kraton'en har ry for at være nem "at gå til", men set på den anden side er jeg jo totalt nybegynder og har ingen erfaringer med at skrue i en RC. Ville sådan noget som Helion Invictus - http://helion-rc.com/invictus10MT/ - være en bedre mellemklassebil? Den får nemlig også nogle nydelige reviews med på vejen... Hvad tænker I kloge hoveder???


  • #8   11. jan 2016 Spring du bare på en Kraton. Den er super godt bygget og rigtig nem at gå til. Start evt. med at køre på 4S. Den er voldsomt brutal på 6S.

    Tilbuddet står ved magt, hvis du skulle finde tiden. Også hvis du investerer i en og skal bruge lidt assistance.

    Har intet kendskab til den Helion du nævner.


  • #9   12. jan 2016 Personligt ville jeg nok vælge Kraton modellen af de tre som du har kig på.
    For mig ser det ud til, at det er Kraton som er bedst ud af boksen.
    Tror også uden, at vide det med sikkerhed, at den har den stærkeste drivlinje af de tre.
    Den har nemlig også et spur gear af stål hvor de andre har plastik.


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #10   12. jan 2016 Tak for jeres input allesammen. Jeg tror det ender med Kraton'en, den ser ud til at være stor og lækker! smiley

    Er der nogen måder hvorpå, man kan finde ud af hvornår der evt. bliver sendt en opgradering/version 2 på gaden?? Det ville være træls at købe den nu, og så kommer der en opdateret version om to-tre måneder - jeg venter nu nok alligevel med at købe, men det er en anden snak...


  • #11   12. jan 2016 Jeg er ret sikker på at uanset om du vælger en Kraton eller MT4, så vil du være super glad. Begge er køreklar ud af boksen. MT4 har dog en dedikeret forum hvor de anbefaler der tjekkes en række ting inden man kører, det samme gælder egentlig for alle nye ud-af-boksen biler - wondertiger.com er bare grundig og ærlig smiley (hehe ja jeg er MT4 fan!)

    At MT4 kommer med et plastik spur ser jeg ikke som en ulempe, det betyder bare at bilen er mere stille end med stål spur gear og at det er dette tandhjul som dør hvis diff'et skulle snave med pinion lidt for meget.

    Der er allerede kommet en version 2 og 2½ af MT4 - MT4-G3 skulle dog være den bedste til prisen. Når nogen sender mig en Kraton, skal jeg nok teste den smiley jeg er ikke imod den, kender den bare ikke personligt.

    Ja, servoern i MT4 er ikke noget at råbe hurra for, men en ny super billig +18kg fra hobbyking koster små basse ører, fragten sparer du da du køber dine batterier herfra ik'? smiley

    Lige en tilføjelse som har absolut intet med dine spørgsmål at gøre: Jeg forsøgte et speedrun med min mt4 her i weekenden (nej det var bestemt ikke en succes) - smed 18T pinion på med en 46T (tror jeg) spur. Et Leo 2000kv kraftwerk på 6S, gav den lidt gas, så lidt mere og lige pludselig fløj bæstet fra en kørende backflip - det så noget så vild ud...ærgerligt både kameraet og mobilen døde i crash'et som jeg vurdere skete ved +90kmt - I'll be back snart

    sidste fif....køb en af bilerne, de er alle fede - tag ud og kør, betvivle dig selv og køb en til smiley


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #12   12. jan 2016 Mark-T, du skriver at man skal gå bilen efter selvom den hedder RTR. Kan du komme med en lille guide til hvad og hvordan, eller evt. linke til en, for som sagt er jeg helt grøn i hobbyen og vil være ked af at splitte noget ad, blot fordi jeg er udvidende og ikke har taget mine forholdsregler... smiley
    Domaz og Peter E, det kan være I også vil byde ind her, jo mere viden jeg kan samle sammen, jo bedre... smiley


  • #13   12. jan 2016 Følg wondertigers guide: http://www.wondertiger.com/guide.php#loctite

    Kraton skulle vistnok kræve en shimning af diff'erne - i teorien er rigtig mange RC biler som ville have gavn af netop dette, selvom de er spritnye. Du kan vælge at lade være eller forsinke din første kørsel med 1-2 timer men derimod muligvis spare en del tid og penge senerehen. Personligt er jeg iskold og vælger at elske spil i diff'er...indtil bilen skal renses henover vinteren og gøres sommerklar, så bliver de shimmet.


  • #14   12. jan 2016 Som Mark-T skriver (hvis vi snakker Kraton) kan du vælge at shimme differentialerne - både for, bag og center. ( Se: http://arrma-mods.simdif.com/ )
    Jeg mener ikke der er andre ting på Kraton som kræver attention.

    Dog ville jeg nok lige gennemgå alle skruer og om nødvendigt stramme dem efter. Men det gælder, efter min mening, alle biler som kommer i samlet stand.


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #15   12. jan 2016 Super, tak for hjælpen! smiley

  • Kjartan F
    Kjartan F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
    #16   14. jan 2016 Arrma Kraton chassis kan holde til lidt mere, ift. til stock Thundertiger, men TT skal bare have en alu chassis stang over midten, så den ligeså god.

    Til gengæld brænder de første versioner af ESC der sidderi Arrma Kraton af, men de arbejder hårdt på at fixe det.

    Du kan læse en del om forsyningsproblemer med dele til MT4 G3, men det eksisterer ikke rigtig i Europa, da de kan sende del fra Sverige, vi har Holte modelhobby i holte, og du kan købe en masse dele fra tyskland hvor TT laves (sælges også)

    Kraton skulle være lidt mere "kedelig", men måske liiiiige en snert bedre på bane.


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #17   14. jan 2016 Det lyder lidt underligt at Kraton'en skule være mere kedelig i det, for den kan køre 6S, hvor MT4 G3 kun tager 4S - ret mig hvis jeg tager fejl - men det kan måske ikke sammenlignes på den måde (er nybegynder)?

  • #18   14. jan 2016 Her er en video med lidt "samkørsel":
    https://www.youtube.com/watch?v=-f8uHjC8Y50

    Der findes flere derude

    smiley


  • #19   14. jan 2016 @Carsten, MT4 tager sagtens 6S! Det kan være du forveksler den med en ST4 som er truggy versionen og ja, kun klarer op til 4S som standard.

  • Kjartan F
    Kjartan F Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
    #20   14. jan 2016 Haha, mt4 g3 er lækker på 6S, og imodsætning til mange andre biler, så kan indmaden faktisk tåle masser af tæsk, selv med 6S i.

  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #21   14. jan 2016 Ok, jamen som jeg har skrevet flere gange, så er jeg temmelig grøn... smiley

  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #22   14. jan 2016 Når jeg på et tidspunkt får købt en af bilerne, hvad så med sådan noget som olie til støddæmperne og fedt til differentialerne - hvor køber I proffer sådan noget grej? Går ud fra I har nogle favoritwebshops, baseret på kvalitet og pris etc.

  • #23   15. jan 2016 Køb bare silikoneolie til støddæmpere og diffs i din lokale hobbybiks. Det koster ikke alverden. Der er sikkert meget delte meninger om hvor tyk olien skal være, men noget i retning af 500-800 cps til dæmpere, 10k-30k til for/bag-diff og 100k-500k til center-diff, så er du kørende. Jo tykkere olie i center-diff, jo lettere går den på baghjul.

    Køb også noget ordentligt hex skrueværktøj: 1.5mm, 2.0mm og 2.5mm. Fra 3mm og op er det OK med dem fra byggemarkedet.

    Og som mange andre skriver, så gør du i hvert fald ikke noget fejlkøb med hverken Kraton eller MT4G3.


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #24   18. jan 2016 Domaz, jeg håber du kan hjælpe med lidt info. Nu har jeg bestilt en Kraton, så nu skal jeg have fundet nogle batterier til den. Jeg har googlet og googlet som en gal, men jeg kan ikke finde noget endegyldigt info om hvor stor batteriboksen er. Ved du det, eller kan jeg lokke dig til at måle boksen på din bil, alternativt de batterier du bruger.?? Jeg regner med at købe hos Hobbyking, så det er jo bare med at få bestilt, der går jo nogle dage inden de kommer.
    Jeg regner med at køre 4S i starten, indtil jeg bliver fortrolig med den. Hvad vil der være mest fornuft i at købe - 2 * 2S eller 1* 4S - og hvorfor det ene frem for det andet? Nogen anbefalinger mht. batterier???


  • #25   18. jan 2016 Jeg måler den lige når jeg kommer hjem - så er det ret nemt for dig at bruge Hobbykings LiPo-finder. Om du skal bruge 2 x 2S eller 1 x 4 S, aner jeg ikke. Jeg har selv valgt at bruge 2 x 3S (kører 6S) - men det er mest fordi jeg også har en bil (Glamis Uno) som kører 3S. Så kan de dele batterier. Så hvis du har en 2S bil, ville det jo give god mening at bruge 2 x 2S.

    Jeg vender tilbage med en måling på battery tray.


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #26   18. jan 2016 Det lyder rigtig godt, mange tak skal du have. Når jeg nu alligevel smider en ordre efter Hobbyking, er der andet som vil være nyttigt at få med - jeg tænker sådan noget som værktøj eller tilbehør??

    @SH - tror du det her sæt har en ok kvalitet til formålet eller er det for ringe?? Andet grej der skal bruges?


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
  • #28   18. jan 2016 Det er et super fint sæt, med slebne spidser, så de tager godt fat i skruerne. Der er dog ikke så meget magt i dem, hvis der skal tages hårdt fat. Men de er bestemt pengene værd. Husk at vælge EU warehouse...

  • #29   18. jan 2016 Mål på battery tray: 51,6 x 159 mm - målt indvendigt.

  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #30   18. jan 2016 Super, mange tak for hjælpen. Er der nogen ting der skal justeres eller gøres førend den er klar til at køre, eller er det bare batterier i og så er den klar? Har du gjort noget ved dine diffs, eller er det noget man kan/bør gøre hen ad vejen??

    Beklager mine mange spørgsmål, men konen er lettere mellemfornøjet med mit indkøb, så pokker stå i det hvis jeg kommer til at splitte den ad fordi jeg er uerfaren med tingene... smiley


  • #31   18. jan 2016 Som der tidligere er skrevet længere oppe i tråden, bør du få shimmet differentialerne.

  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #32   18. jan 2016 Ja, det vil jeg nok også prøve at kaste mig ud i, det var mere om der var andet der var godt/nødvendigt.

    EDIT: det har du jo allerede svaret på, beklager. smiley


  • #33   18. jan 2016 hop ind og bliv medlem af denne gruppe! Masser at lækkert info smiley
    https://www.facebook.com/groups/652614441516909/?fref=ts


  • #34   15. apr 2016 I relation til Arrma Kraton bilen - hvor er jeres favorit sted til at købe løsdele?

    Efter et par timer på nettet kan jeg se at jeg kan få bilen hjem fra USA for ca. 1600dkk inkl. told, moms og fragt.



  • #35   15. apr 2016 Martin, det lyder usandsynligt billigt og på grænsen til mulig bedrageri. Uden at kende til siden, vil jeg anbefale du tjekker sidens detaljer og om det ikke evt er en kina side som blot ser ud til at være i USA - der er mange af dem så du skal ikke være overrasket over det hvis din side også er en. Du kan også poste linket her eller evt sende den til mig i en PB, tjekker gerne for dig.

    Hvis siden ellers er god nok, SÅ GO FOR IT MAN!!! KØB 5 STYKS smiley Eller bare 1 ekstra til dele smiley


  • #36   15. apr 2016 Hej Mark-T,

    Tak for tippet, jeg tager lige skeptiker hatten på! smiley

    I forb. med reservedele, hvor handler du dine? - Det er fint med en donor bil, men ofte er det jo de samme dele (fronten?) som går i stykker..


  • #37   15. apr 2016 Jeg har ingen Kraton, måske kan andre svare på det.



Kommentér på:
Arrma Kraton

Annonce