{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushless motor
  • #1   10. jan 2016 Hvis du havde lidt flere oplysninger på ESC'en ville det være lettere at hjælpe.

    Du kan i princippet bruge et batteri med uendelig stor kapacitet.
    Det batteri du beskriver læser jeg som et 3 celler (11.1 V) med en kapacitet på 2200 mAh. Hvis du vil have længere køretid skal du finde et batteri med tilsvarende 3 celler, men måske med 5000 mAh. Det ville fordoble din køretid smiley Du må bare ikke gå op i spænding (Volt) uden at tjekke, hvor høj spænding din ESC kan klare!
    - Håber det var svar nok


  • #2   10. jan 2016 nicolai b har rat dog kan man ik altid regne med esc ka klare 2-3 s sel om det står på havde en i in traxxas telluride som kørte med 10t motor og gik kanon på 2s 7.4 5000 så fik den 3s som stod esc ku tage men efter ca 15 min kørsel gik der ildi escen esc var en lansu 45a

  • #3   10. jan 2016 og bare du holder volt så kan du tage alle de mah samt c tal på vil

  • #4   11. jan 2016 Mange tak for svar??
    Jeg var i tvivl om det kunne skade at øge mAh.
    Vil det så sige at jeg ikke kan ændre på power på mAh eller C? Kun på volt..
    Esc kan klare 3S.


  • #5   11. jan 2016 jep så længe du køber 11.1v lipo mah er holbarheden på bat og c er hvor kraftigt og længerevarende afladning jo højre c tal kan vist præsses mest og lavere mindst mener jeg

  • #6   11. jan 2016 Det er en 4400kv 9T motor med en 60A esc. Har ikke flere oplysninger.
    Jeg er helt ny inden for el biler, er ved at lære. Har lige skiftet fra nitro.


  • #7   11. jan 2016 Så vil jeg gerne spørge hvad fordelen ved en esc på 180a frem for 60a??

  • #8   11. jan 2016 Hvor meget den ka klare el trække men skal passe med motor os els brænder det sammen

  • #9   11. jan 2016 Som de andre skriver så kan du altid øge kapaciteten (mAh) på de batteri pakker du bruger uden større omtanke. Men begynder du at øge mængden af volt som du smider ind i din ESC skal du være varsom og går du fra 2S og over til 3S så skal du huske at der er stor sandsynlighed for du skal ændre din gearing og så skifte enten pinion eller spur måske endda skal begge ændres.
    Det med C-tallet kan også være vigtigt. Du skal sørge for dine batterier har et tilstrækkeligt højt C-tal og der vil typisk være to på sådan en pakke. Feks. kan der stå 20/40 hvilket betyder du kan aflade kontinuerligt med 20C eller 20x batteriet kapacitet så har dine batterier 5000mAh=5A så ser regnestykket sådan her ud 20x5A=100A.
    det andet tal altså 40 det er hvad de kan aflades med i burst eller i en kort periode på omkring maximum 10 sekunder. Så det tal skal man mere eller mindre ignorer. Så man kun fokusere på det første tal. Det er en god ide at man køber nogle pakker som har et C-tal som er noget større end det ESC'en er opgivet til minimum at skulle have. Der kan dog være uenighed om dette alt efter hvem du spørger.

    Uden at kapre tråden så vil jeg lige spørge dig Per A, da du skiftede fra 2S til 3S i din Telluride huskede du så også at skifte pinion? For ellers kan jeg godt forstå din ESC brændte af. Den kom simpelthen på overarbejde. Skiftede du der imod pinion tja så må man sige at enten havde ESC'en en fejl fra starten af eller også har de folk hos Traxxas bare ikke gjort deres arbejde godt nok.


  • #10   11. jan 2016 ja skiftede pinion og det var ik en org traxxas esc men en 45a lansu som els kørte fint med 10 t motor på 7.4 med 19 t pinion og 86 t spur gear

  • #11   11. jan 2016 Jeg forstår hvad du siger Danny..
    Jeg har kørt med 3s hele tiden og det har virket indtil nu. Den køre med 16t pinion. Men er der en finger regel for hvad gearing men skal køre med, i forhold til volt? Eller er det bare noget man lære med tiden?
    Beklager mine dummy spørgsmål, men ellers lære man jo ingen ting


  • #13   12. jan 2016 Hej Brian

    Beklager det sene svar.

    Det med gearing vil jeg være 100% ærlig og sige lige ud det har jeg ikke en skid forstand på. Der findes heldigvis mange herinde som bare har styr på det.
    Lad os håbe en af dem kigger med ellers må du se om der findes nogle tråde omkring gearing ellers må du oprette en ny tråd så skal der nok være nogen som kan give dig råd og vejledning.


  • #14   17. jan 2016 Tror det er at prøve sig frem, og måske måle hvor varm ens motor bliver.. Min gl motor i min slash klarede fint den gearing der var på da jeg fik den, men ville have mere fart, hvad gør klovnen så. Større tandhjul. Mindre træk, men mere fart. Bashede så i lidt halv højt græs, og så flækkede ankeret.
    Fik et nyt motorsæt/esc på den, smed den lave gearing på igen, og nu flyver den hurtigere end med den høje gearing på den gl motor.. Var ude og kaste den rundt idag i 20 minutter, på frossen græs, asfalt, hjulspind g masser af drift, motor blev aldrig varmere end jeg kunne røre ved den..


Kommentér på:
Brushless motor

Annonce