{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

E-Revo motorer Castle 1515 2200 kV {{forumTopicSubject}}

Hej RC-nørder! smiley
Lige et lille issue:
Jeg har haft fat i to forskellige E-revoer 1/10. De er begge udstyret med Castle Creation 1515 2200 kV motorer og Mamba Monster 2 esc’er.
Den ene bil er helt ny, med fabriksmonteret Traxxas-branded motor og der går motoren meget let – dvs. at bilen kan skubbes hen over gulvet uden ret meget modstand når den er slukket.
Den anden har en eftermonteret Castle Creation 1515 2200 kV og den går meget stramt – magneterne er simpelthen så stærke, at bilen er svær at skubbe hen over gulvet, indtil den er oppe i omdrejninger. Der er ikke tale om at der er noget som ”klemmer” nogen steder, kun påvirkningen fra magneterne.
Det undrer mig bare at de ikke er ens. Nogen som har erfaringer/kommentarer?
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-Revo motorer Castle 1515 2200 kV
  • #1   8. feb 2016 Det kan være lejer er gået, diff'erne ikke er helt i orden, mesh er ikke optimal, halv spiste tandjul, andre steder i drivlinien som blot ikke køre som en helt ny bil.

    Jeg syntes ikke du kan udelukke ovennævnte fordi du mener den kører fint når oppe i omdrejninger - hvordan måler du lige at der ikke er modstand?


  • #2   8. feb 2016 Tak for input!
    Jeg har selv monteret motoren og har haft bilen skilt ad. Uden motoren triller den perfekt.
    Motoren har bare meget stor modstand og den er svær at dreje uden tandhjul på. Men ikke sådan at lejerne er ødelagte - magneterne holder bare meget godt fast.


  • #3   8. feb 2016 Er du sikker på akslen på motoren ikke er skæv? Er mesh i orden? Hvis mesh er for stramt, vil der være øget modstand.

    Ellers må jeg melde pas!


  • #4   8. feb 2016 Jep, Mark.
    Gear-mesh er korrekt og akslen er ikke skæv smiley


  • #5   8. feb 2016 På mine to flyvere kan motorene godt gå med lidt modstand i efter jeg har haft strøm til. Efter et stykke tid forsvinder det ligeså fint

  • #6   8. feb 2016 Det kan være fordi din spurgear og pinion er spændt for hårdt sammen
    Hvis du tager en lille strimmel A4 papir og køre mellem dine tandhjul, og så spænder motor fast, skulle din tolerance være rigtig.
    papiret må ikke flække i kanten af de hakker tandhjul laver....


  • #7   8. feb 2016 Det er normalt at de gør det når de er brugt. Men den virker sikkert fint endnu.

  • #8   8. feb 2016 Hvis den med original traxxas motor har været møg varm, kan magneterne demagnetisere og derved miste modstand... Men det burde ikke have kæmpe mærkbar virkning...

    Tror det er dit pinion/spur der går hårdt er du sikker på de har samme gearing ?


  • #9   8. feb 2016 Havde en E-revo brushless edition lige da de første kom ud, der var min motor også super stram, men med åndsvagt meget power.
    Så tvivler på at der er noget galt med den, Nok mere den som at der ikke gør det som at der har problemer.


  • #10   8. feb 2016 Min ene castle motor gør det samme, den anden gør ikke...

  • #11   11. feb 2016 Ja, der er bare forskel på motorerne.
    Har haft dem begge afmonteret - den ene (Castle-versionen) går bare meget hårdt - ikke lejeproblemer - kun magneterne som er super stærke.
    Den anden, helt nye Traxxas-version, kører meget lettere, magneterne virker slet ikke ligeså stærke. Men der er uhyggeligt meget skub i begge biler, så det er ikke til at sige om det betyder noget for ydelsen.
    Tak for input!


  • #12   12. feb 2016 Hvis det er mens du har strøm på, så kan det være du har sat drag brake højere på den ene esc.

    Hvis det bare er den magnetiske modstand i motoren, så er det bare bedre jo mere modstand smiley


Kommentér på:
E-Revo motorer Castle 1515 2200 kV

Annonce