{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

450 heli indkøbs spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Efter at have læst mig helt ør i hovedet inde på http://www.rchelicopterfun.com tænkte jeg at høre jer herinde om 450 heli'er. På sigt, vil jeg forsøge mig med 3D flyvning, men til at starte med, bare at holde dyret i luften vil være en success.

Bemærk venligst at jeg ikke er interesseret i mindre modeller. Dette er hellere ikke en købs annonce, endnu! smiley

Det virker til Blade modellerne er alle udgået og der "kun" er Align og diverse kopier på markedet såsom Tarok. Jeg ser helst et budget på ca. 2500kr uden radiogrej og batterier/lader men det virker lidt svært - modbevis mig endelig! Er mest til de mere anerkendte mærker som Align, Gaui, Blade og evt andre jeg ikke kender til. Kopier er ikke første prioritet medmindre de virkelig performer som de originale.

En Tarok kit koster ca. 900kr eksl moms osv og uden el og radiogrej hos HK eller ebay.
En Align 450L Dominator Super Combo 6S kan erhverves for ca. 3700kr lokalt i DK hos rotordisc uden radiogrej. Som jeg ser det, vil Tarok'en nok koste en anelse mindre hvis jeg vælger billige el løsninger men ikke nok til at valget burde falde på den - tager jeg fejl her?

Er f.eks en DX6/DX6i (1700/900kr)bedste valg? Jeg spørger da jeg ser de større heli'er skal bruge 7 kanaler og så kan enten en DX7(2300kr) eller Turnigy 9XR PRO (ca. 800kr inkl Orange DSMX module) være en bedre løsning, fremadsigtet. Jeg er mest interesseret i Spektrum/kopier da jeg allerede bruger en DX4S til mine biler dog vil en af ovennævnte nok benyttes til min trail bil.

Udover træningsstel, hvilke reservedele anbefales det at købe til en helt nybegynder?
Hvilket værktøj er must-have? Jeg tænker på bl.a pitch gauge?

Phoenix 5 med træningssender er på vej hjem og en del af træningen vil starte der.

Takker derude for svar og anbefalinger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  450 heli indkøbs spørgsmål
  • #1   16. feb 2016 bare lige en kommentar "de små" ( mcpx og mcpx130) overlever normal et styrt på græs, hvis du får gassen af inden den rammer jorden,, det gør en 450 ikke så normalt smiley ,, tror/mener også spektrum DX3 modtager ikke er kompatibel med DX6i, om det samme er gældende for DX4S ??? ,

  • #2   16. feb 2016 Der er fordel og ulemper ved både store og små modeller.
    De små blæser væk, bare man nyser. De store smadre alt i nærhede, inkl biler, hunde heste og tilskuere, hvis man altså er godt nok til at undgå at flyve sig selv over. Det kan sagtens ske. tro mig.
    Hvis man køber Blades 200 SRX, som er ekstrem begyndervenlig, så skal man huske at den er lavet af silke og sukkerrør.
    Den går mega nemt i stykker, på den anden side, så lærer man den at kende hver gang man skal skifte smådele.


  • #3   16. feb 2016 Gå efter Align eller bedre. Min erfaring siger mig, det er ærgeligt, hvis du ikke kan stole på den kan holde sammen i luften smiley

    Bevares det er fint med en simulator, men den er mest til at træne orientering. Der er intet som at starte med en mindre størrelse heli og arbejde sig op.


  • #4   16. feb 2016 @Don, det er jo også planen, starte med en 450'er inden en 700'er smiley

  • #5   16. feb 2016 Nu tænkte jeg mere på at starte med én, der ikke skal balanceres og ordnes 100% hver gang du banker et rotorblad i jorden.

  • #6   16. feb 2016 Ja, jeg forstod det godt, jeg er dog ikke interesseret i mindre modeller - f.eks ved 200 vs 450 har de hver især deres fordele og ulemper for en nybegynder.

    Men, en aftale er på plads en herindefra som vil vise mig netop nogle af de mindre modeller samt en 450'er - måske ændrer jeg alligevel mening...


  • #7   16. feb 2016 Min pointe er bare, at du på et tidspunkt kommer til at lære, hvor ond jorden er mod en helikopter.

    Det kommer du aldrig til at lære på simulatoren, og hvis du ikke har endeløse midler eller tid til at udbedre skaderne, så kan det være en svær hurdle at komme over for nybegyndere.


  • #8   17. feb 2016 Jeg startede med en align 450 plus. Det er den billige model de laver. Den flyver rigtig godt til en begynder og er billig at reparere.
    Gå efter en futaba sender for den er kompatibel med align fbl gyroer og det er nemt at sætte op.
    Hvis du vil se forskellen på aligns modeller må du godt se mine. Jeg har en af hver.


Kommentér på:
450 heli indkøbs spørgsmål

Annonce