{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Back to drifting! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!

Det er efterhånden nogle gode år siden jeg sidst var her på siden.
Jeg er vendt tilbage fordi jeg har genfundet min interesse for RC drifting, og derfor bl.a. går med tanker om at udskifte min gamle TT-01D til noget mere seriøst. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til jer eksperter på området!

1) Først og fremmest ang. baner og fælleskaber: Findes der etablerede omgivelser til RC drifting i Aarhus omegn? Jeg er bekendt med Kølkær banen, men af transportmæssige årsager søger jeg også muligheder i mit lokale område (Aarhus).

2) Ift. udskiftning/opgradering af min TT-01D har jeg kunne læse mig frem til, at især MST går igen iblandt drifters i det danske (og europæiske). I den forbindelse har jeg haft et kig på XXX-D og MS01-D , der begge synes at være idéelle bud ift. udskiftning af min nuværende TT-01D.

Så vidt jeg ved er min TT-01D fra fabrikken opsat med 50/50 setting.
Da jeg ikke er sikker på at jeg er klar til at styre en RWD-bil tænker jeg at min kommende nye drifter nok bør være med et CS-setup i større eller mindre grad. Men hvad mener I, og hvad kan I anbefale?

Jeg ser meget frem til at læse jeres svar! smiley

Mvh
Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Back to drifting!
  • #2   1. maj 2016 Hej der er noget hygge drift i århus
    Find dem på facebook de hedder p4 beboerhuset


  • #3   2. maj 2016 Bil - snup en XXX-D S. Den kører kanon og er super nem at sætte op. Er også billig.

    Aner ikke om der er noget i Aarhus, men det burde være nemt at starte en gruppe på Facebook eller her - det er jo trods alt landets næststørste by.


  • #4   7. maj 2016 Efter flere dages research lader det somend også til at jeg nok kommer til at anskaffe mig en XXX-D.

    Da jeg ikke har mod på at hælde mange penge i upgrades til et XXX-D S chassis vil jeg gerne have mig et XXX-D Pro i stedet.

    Jeg overvejer således følgende setup:

    Chassis: MST XXX-D PRO
    Sender: Sanwa MT-4S
    Modtager: RX-472
    Motor: LRP Ultimo Drift Type 1 Brushless
    ESC: LRP Ultimo Drift Brushless Speedcontrol

    + En lader og et par 5200 Mah. 35C LiPo batterier.

    Jeg har i forvejen en ældre Kyosho Perfex KS101BK servo liggende, som jeg på sigt planlægger at udskifte til en digital servo med metal gear.

    Hvad siger I til det? smiley


  • Gudik
    Gudik Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 2
    #5   8. maj 2016 Nu kan jeg ikke huske om XXX-D Pro fås med HT ophæng som standard. Hvis dette ikke er tilfældet, vil jeg fraråde dig at købe Pro versionen smiley

  • #6   8. maj 2016 @Gudik: Så vidt jeg husker rigtigt står HT for Hinge Type - men hvad det reelt set betyder må jeg desværre erklære mig uvis om. Kan du forklare lidt nærmere om de forskellige ophængstyper? smiley



  • Gudik
    Gudik Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 2
    #7   8. maj 2016 Du har fuldstændig ret, har sendt en pb smiley

  • #8   4. jun 2016 Synes lige jeg vil dele afgørelsen med jer. Jeg endte med at investere i en lækker XXX-D VIP. smiley

Kommentér på:
Back to drifting!

Annonce