{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Nitro motorer..??
  • #1   10. maj 2016 Hvad har du af pris ide?
    Når vi snakker udland er det så kun inden for EU eller er hele verden åben?


  • #2   10. maj 2016 Jeg tænker mellem 500 - 1000 kroner med forsendelse!

    Og så tænker jeg indenfor EU.


  • #3   10. maj 2016 Nu har jeg ikke den store erfaring med nitro motorer og hvad man skal vælge.
    Men en Hobao Hyper 21 skulle nok kunne bruges.
    http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/20535/

    Jeg ved ihvertfald at den Hyper 21 motor som sad i min kammerats Hobao Hyper 7 PBS 1/8 buggy den var super god og holdbar var den også.


  • #4   10. maj 2016 Tak for det smiley det må jeg lige kigge på.


  • #5   10. maj 2016 Du bør nok vente og se om ikke der kommer flere forslag.

  • #6   10. maj 2016 Jeg har da fundet ud af at Teknikken herhjemme har Nitro bull motorer fra 795,- det kan næsten ikke gøres billigere smiley

  • #7   10. maj 2016 Tjek go motore fra rcmodels.dk

  • #8   11. maj 2016 De nitro bull motorere er der altså ikke ret meget krudt i
    Måske du skulle være lidt mere specifik i det du søger.
    Skal det være med trækstart, rotostart eller til starterboks.

    Jeg ville nok smide lidt mere i og få en kvalitets motor, noget der er til at justere så man får max køretid og minimal skruetid.

    //Dan


  • #9   11. maj 2016 her er der også lidt og kikke efter
    http://www.iccom.dk/shop/index.php?cPath=110_114&osCsid=89r4a3a85o2p1aodp4j94lomg6


  • #10   12. maj 2016 Så billig motor finder du desværre ikke - som er noget værd.
    Køber du sådan billig motor. Så skal du forvente at der ikke er særlig meget power i den samt den vil være ustabil og ikke holde længe.

    Du skal nok op på mindst 1500kr


  • #11   12. maj 2016 Tænker at så kan man jo lige så godt købe en ny bil hver gang!!

    Men stadig jeg kan da se at der kan være flere 100,- kroners forskel i pris på samme motor de forskellige steder smiley

    Lidt sjovt at der er meget delte meninger om de billige motorer.... jeg kan jo købe 3 for en af de bedres pris og profferne mener de er ok til bashing men ikke race.


  • #12   12. maj 2016 Trækstart er lige meget da jeg bruger starterbox,

  • #13   12. maj 2016 Den her er ordenligt mærke og virker som den skal

    http://www.rcgalleri.dk/sh-21-nitromotor/id-148849


  • #14   12. maj 2016 købe en ny bil - Det ændre vel ikke på at du så stadig mangler en motor?
    De motor der sidder på RTR biler er hellere ikke de bedste, men de skal jo spare et sted for at kunne sælge tingene billigere.

    Hvem der er proff ved jeg ikke?
    Hvad vil det sige at være proff?

    Men ja, du kan købe både 2-3-4 motor for samme pris som en god og fornuftig motor som har power, stabilitet, holdbarhed.

    Det jeg personligt vægter højest er stabilitet, derefter power og sidst er det pris.
    Tingene hænger (desværre) sammen.


  • #15   12. maj 2016 Pris og kvalitet hænger bestemt ikke altid sammen smiley bare fordi noget er dyrt gør det ikke tingen bedre!

    En Proff er en der lever af at køre RC.. de ved vel hvad de snakker om smiley flere af dem bruger Force, og Nitro bull til bashing og de skulle efter sigende holde fint til 10L nitro smiley det kommer vel også an på hvor meget man køre og hvad for power man leder efter smiley

    Man kan jo også købe særligt tunede motorer og de koster på den anden side af 3000,- og dækvarmere!!! men igen hvis det bare er til sjov på den lokale bane smiley


  • #16   12. maj 2016 Ralf 10L nitro er jo heller ingen ting. Det kan vi knalde af på en weekend.
    Hvis man så skal købe ny motor efter hver weekend til 1000kr så kan du jo lige så godt ofte 3K på en motor den kan køre 50L.
    Dækvarmere har altså ingen effekt på motoren smiley

    Der er ingen tvivl om at der er forskel på banekørsel og bashing, og af erfaring så er en nitro bull altså ikke ret god på bane. Ofte skal man bruge en motor med effekt for at kunne komme over hop kombinationer, og den nitro bull der kører på banen i Holstebro har store problemer med det.
    Er det bare til kørsel op of ned af vejen er en nitro bull fin nok.

    Prisforskelle vil der næsten altid være, ofte er der en vejleden pris på varen, og den kan forhandleren så vælge om han vil følge eller ej.

    Hvis du har valgt at ofre penge på en starterbox tænker jeg at du mener lidt mere med din hobby end dem der er tilfreds nok med en trækstart. hvorfor så ikke ofre lidt på en motor der giver masser af køretimer og som Kim siger er stabil, der er altså sjovere at køre end justere.
    Du kan få Novarossi motore fra 1200ca. De laver også "pro" motore

    //Dan


  • #17   12. maj 2016 I øvrigt... hvad er det for proffer der kører med Force motore?

    //Dan


  • #18   13. maj 2016 Dan, det var i et Tysk forum en proff udtalte sig smiley men efter lidt snusen rundt kan jeg godt se de ikke er noget værd smiley
    Dækvarmer var en joke fordi man kan jo købe ting du slet ikke har brug for som hobbykøre smiley hehe

    Jeg er helt med på jeg skal op i pris, og det er nu heller ikke det, det kommer an på smiley men vil jo stadig gerne spare penge hvem vil ikke det smiley

    Jeg søger råd fordi alle har en mening, om hvad er bedst og syntes hurtigt man kan købe mere end man har brug for. ( forstå mig ret) som mobiler! smiley

    Jeg søger bare noget der virker og holder, og det skal så lige siges at jeg aldrig kommer til at køre 10L på en weekend. (Nu skal jeg passe på hvad jeg siger)

    hvad er så bedst til prisen..???

    Novarossi
    O.S
    S/H
    LRP
    mm....... hvad skal man vælge..??

    Buggyen er Kyosho Inferno 1/8.


  • #19   13. maj 2016 Hvad med Force..??

  • #20   13. maj 2016 Jeg siger ikke at Force ikke er noget værd, jeg siger bare ingen ingen af top50 i verden kører med Force.
    Det er svært at afgøre hvad der er bedst til prisen, her er der jo lige så mange meninger som der er mennesker. personligt er jeg glad for mine Novarossi motore, de er dog ikke så udbredt herhjemme mere. Der er kommet mange nye spændende mærker som REDS, Mx , Ultimate osv.

    OS laver også gode motore, S/H har jeg oplevet flere der er svære at justere ordentligt ind.
    Der er mange mærker men ikke mange fabrikker, nøjagtigt som alt andet RC grej.
    Holdbarheden kommer jo helt an på hvordan du behandler grejet.

    Den med dækvarmerne var jeg med på smiley

    //Dan


  • #21   13. maj 2016 Jeg har set på Reds og syntes de lyder helt fantastisk smiley Ultimate har jeg også kigget på smiley

    Nej problemet er man næsten ikke kan få noget herhjemme, og jeg ved ikke hvor jeg tør handle i udlandet smiley nogen anbefalinger.??

    Ps. jeg passer på mine ting smiley


  • #22   13. maj 2016 REDS er blevet ret populære. Har ingen erfaring med dem selv.

    //Dan


  • #23   14. maj 2016 Det lyder lidt til at du godt ved hvad du selv vil og ikke rigtig tager vores råd med på vejen?

    Jeg har kørt siden 2006 på bane og har prøvet det meste.
    Jeg ved pris og kvalitet hænger fint sammen ang. motor.

    Der findes IKKE særlig tunede motor - med mindre det er et af de mange salgs trick!

    Til sjov og ballade
    For at det er sjovt handler det vel om en driftsikker og stabil motor hvor man ikke skal tænke på at justere den hver gang og hele tiden.
    Så selv om det bare er til sjov (som det er for alle)
    Så må man gøre op med sig selv om man vil bøvle med motor og ikke have så meget køretid når man er ude, eller man vil ofre lidt mere og så det bare køre som det skal.

    Hvem der vil spare penge?
    Hmm... Skal man spare penge, så er det desværre ikke denne hobby man skal have.

    Jeg kan fint forstå at du gerne vil have et godt og billigt alternativ.
    Men en god vejledning til en person, der skal man jo kunne stå inden for tingene, frem for bare at skrive en masse uden at have den fornødne erfaring på området.

    Toppen af poppen er OS 21 XZ-B SPEED Spec II
    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=110_114&products_id=8557

    Og ellers er der Ultimate Motor M5 2015 version
    http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-braendstof-motorer-nitro-motor-road-ultimate-motor-2015-version-p-35111.html

    En af de motor kan uden problem både klare bashing og bane kørsel.


  • #24   14. maj 2016 Jeg lytter skam bestemt til råd, men der er også stor forskel på de råd jeg for smiley
    mener der er stor forskel på en motor til 1200-1500 og så de 2500 du foreslår af motor, det virker nu mere som om du ikke læser hvad det er jeg søger!!

    Jeg ved jo allerede nu at jeg kan få noget der passer mig fint til langt under hvad du foreslår mig at købe, jeg siger ikke rc er en billig hobby, og har fløjet med fly og heli før, siger bare til mit hobbybrug er en motor til 2500,- overkill og det må kunne gøres langt billigere smiley

    jeg kan godt se at 2500,- for en motor er en greb i lommen hvis man har sådan et buget smiley


  • #25   14. maj 2016 Kim så du har ingen interesse i at spare penge..?? du køber bare...?? tror de fleste gerne vil spare hvor de kan og hvis jeg kan få en motor 200,- billigere et sted gør jeg da helt sikkert det.

  • #26   15. maj 2016 Jeg læser hvad du skriver. Men har også så meget erfaring inden for dette område at jeg ønsker du bliver glad for de råd du for til netop at vælge en god motor.

    Man kan nemt råde dig til en billig motor - GO motor
    http://www.rcmodels.dk/product-11104-3200.php
    Den kører også fint. Men du vil skulle bruge en del tid på hele tiden at den er korrekt justeret, samt levetiden er laver.

    Siger ikke du skal købe til 2500kr med mindre du vil være sikker på du bliver rigtig glad for den og den yder samt er stabil.

    Og ellers evt. Ultimate til 1700kr
    Du for ikke meget fornuftig motor til under 1700kr som generelt er billigt for en god og stabil motor - og det er lige meget om det er til bashin eller bane.



  • #27   15. maj 2016 Selvfølgelig vil man ikke give alt for meget for tingene.
    Jeg køber stort set alt mit rc i en fysisk butik, trods jeg har transport tid på 1 time hver vej - også selv om nogle ting er dyre i forhold til andet sted - også selv om jeg kan bestille det billigere i udlandet.

    - God kunde service vægter jeg højere end at kunne spare 50kr her og der!

    For hvad med den dag man står og har brug for hjælp af en eller anden form.
    Så kan man jo ikke forvente at få den bedste hjælp i den butik man ellers valgte fra pga. man vil spare de 50-100kr?

    Så for mig er kunde service det vigtigste.

    ps. det er ikke fordi jeg har røven fuld af penge.
    Men man vælger selv hvor man vil spare og hvor man ikke vil spare.


  • #28   15. maj 2016 God kundeservice ligger så absolut højt på ønske sedlen når man snakker forhandler og fysiske butikker. Jeg har en fysisk butik i mit nær område og der kan jeg kun sige at jeg har fået god behandling.

    Men jeg vil så sige, at har jeg en gang sat mig en ting i hovedet jeg vil have som jeg ikke kan få hos den lokale pusher, ja så er jeg ikke bleg for at finde varen andet steds og jeg køber gerne i udlandet også. Det kommer helt og aldeles an på hvilken vare vi snakker om.


  • #29   15. maj 2016 Jeg vil til hver en tid hellere handle i en fysisk butik og støtter gerne de få butikker vi har herhjemme smiley som du skriver Kim så vil jeg også hellere give det mere og så en god service smiley

    Men igen som Danny skriver, hvis de ikke har det herhjemme eller jeg kan få det halv pris i udlandet, ja så gør jeg også det.

    Kim som du skriver kan man købe en Ultimate for 1700,- det er så med potte osv, så tænker jeg så bare, hvofor den lige er ok i forhold til andre billige motorer..?? de fleste er jo uden potte eller noget så prisen ryger jo højre op smiley jeg syntes bestemt de 1700,- er til at tage og føle på smiley og jeg giver dig helt ret i det er sjovere at at køre end at skrue smiley

    så er der det med priserne..... nu fandt jeg en Reds fra england til 1200,- dog uden potte, de skulle vist være toppen af poppen lige pt.


  • #30   16. maj 2016 De 1700kr for ultimate er uden potte.
    For 1700kr med potte, der er/kan potten ikke være meget værd.


Kommentér på:
Køb af Nitro motorer..??

Annonce