{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Henrik T
Henrik T
Tilmeldt:
28. aug 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Køb af Arrma Kraton. Udenlandske webshops. {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi lige høre om der er nogle som har erfaring med køb af biler eller andet RC udstyr gennnem udenlandske webshops.

Overvejer at købe en Arrma Kraton. Der er jo ikke mange herhjemme som gør så meget i det mærke men har fundet disse 2 "butikker"

http://www.modellbau-metz.de/

http://www.modelsport.co.uk/

Er der andre som har købt igennem en af de 2 butikker og hvordan er jeres erfaring mht reklamation. Hvis der opstår fejl, forlanges der så at man skal sende hele bilen afsted til Tyksland eller England eller kan det klares ved at de seder en erstatningsdel som man selv skifter?

Eller kan man kontakte Arrma direkte og få dem til at sende en erstatningsdel?

Nu er det jo slet ikke sikkert at der bliver behov for at gøre nytte af garantien, men det nu meget rart at vide inden man evt. handler i udlandet frem for at handle herhjemme.

Er der iøvrigt nogle som selv har den nye Kraton V2 og har et par ord at sige omkring dem.

Tak.

Mvh Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Arrma Kraton. Udenlandske webshops.
  • #1   28. aug 2016 Hej,

    Jeg tror du skal regne med at alt grejet skal sendes retur, hvis du mener at der er tale om at arrma skal ombytte noget, for dig. med mindre de ved det har lavet noget lort igen og "bare" sender dele ud.

    men hvis der opstår tvivl om hvorvidt en fejl er omfattet af en eller anden form for garanti, kan du nemt ende med en ret stor regning med fragt af bil frem og tilbage til Fx, tyskland eller england.

    Men hey det er det gamble man tager når man handler udenlands.

    hvor vidt bilen er anbefales værdig, så er jeg ikke imponeret, jeg har prøvet både typhon og kraton af flere omgange, og de klare sig ikke bedre end andre produkter der findes i samme pris klasse derude.

    hvis man skal indregne i ligningen deres FLOP af en version 1, som smadrede differ og brændte ESC'er for et godt ord, havde jeg i alt fald kigget en anden vej, mon ikke de har fået styr på de ting i deres v2, men hvem ved hvad der gemmer sig længere inde.


  • #2   28. aug 2016 Jeg har købt min Arrma Typhon ved http://www.modelsport.co.uk/

    Kan klart anbefales.. Super service og har dele 2 dage efter bestilling.

    Har kørt ræs og bashed min Typhon til ukendlighed her i 2016.. Intet er gået i stykker på den..

    Den er jo bygget af team durango. Som bruger de samme stumper i deres race buggy til rigtig mange penge.

    Typhon kan du kører direkte ud på en bane herhjemme og slå Kyosho, Losi.. Hvis du er en god kører.

    Bilen fejler absolut intet.


  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   28. aug 2016 1000 tak for jeres input.

    //Wingman, Ja jeg vil da også gamble lidt når der er så mange penge at spare. Det er rigtigt at v1 ikke var heldig, men det forlyder sig at 2'eren skulle være meget bedre, Men det vil tiden jo vise. Har også set lidt på e revo, men den har så vidt jeg kan se heller ikke det bedste ry. Hvad vil du anbefale af RTR bil i samme klasse som Kraton?

    //Lasse, dejligt at høre at du har handlet gennem modelsport og ligeledes er tilfreds med din Typhon "so far". Er det alle Arrma biler der er bygget af team durango eller er det kun Typhon? Købte du også batterier der?

    og så lige et begynder spørgsmål. Er det nødvendigt med nogen form for lipo buzzer eller er der cutoff i bilen som man kan stole på?


  • #4   28. aug 2016 Modelsport er ganske fint, bredt udvalg af flere superfede ting.
    hvis man er den rc køre som er ekspert og ikke har brug for support, eller hjælp til at få skiftet ting, så kan jeg klart anbefale dem.

    Men modelsport er en hemsko, hvis man ikke er typen som kan være mekanikker selv, for køber man noget der, som man knækker (og der kommer til at ske uanset hvilken bil du vælger =)) er man på spanden, så er der ikke mange steder at gå for hjælp, så over vej hvilken type du er, har du hænder godt skrue på, så go for it =)

    Durango blev i starten lavet ved kingstar, det ville undre mig hvis arrma ikke blev lavet samme sted, med at sammenligne de to mærker er lidt langt ude, det er ikke mange dele de deler, ud over det var durango 1:8 aldrig prangende biler, og deres racer time blev nedlagt år tilbage, og findes ikke mere.

    Arrma er sådan set udmærket biler, men racere biler er det altså ikke, det var netop på en bane jeg prøvede en typhon, og den var ikke noget at juble over, den har ganske simpelt ikke race geomatri,

    Til gengæld klare den det super fint til bashing, plasticen er fin, og stålet rimeligt i kvalitet, så kryds fingre for du får en med god ESC, så skulle du være kørrende =)

    Den trækket udemærket i den på 6S, hvis man går noget op i olie i centerdiffet, den kraton jeg prøvede kunne trække sig selv bag over på asfalt, den var nu også kælet lidt for.

    Du kan sikkert slå andre køre, med bedre biler, på en bane med en typhon, men så er det dig der er en dygtig chauffør, for bilen er bare ringere racer bil en FX losi, asso OSV.

    Slutteligt, hvis man skal tage et billigere alternativ er Hobao, også en udemærekt spand, ligeledes er LRP S8, begge biler med race geomatri, så stiller du i det mindste, ikke til start med underlegen grej, hvis du en dag kunne finde på at køre lidt race, og overstående bilerne kan du ligeså fin smadre rundt med i grusgraven også.

    hvis pengene ikke betyder noget så er LOSI 8-eight RTR og Mp9-E ret fede top klasse biler, som fåes som RTR modeller

    Men jeg ender alt i alt ca samme sted som lasse:

    arrma typhon - Bilen fejler absolut intet, elektronikken kan dog vise sig at gøre, men hvis du er typen som selv kan skifte dele og shimme fx differ, så har du en fin bash bil til en rimelig pris.


  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   28. aug 2016 Tak for et uddybene svar. Pænt af dig du tager dig tid. Jeg er helt ny inden for "branchen" og starter derfor fra bunden. Jeg har i et par måneder haft en nitro bil og blevet bidt af det og vil nu gerne forsøge med en brushless bil. Jeg er slet ikke bange for at arbejde med det mekaniske og jeg har også stor erfaring med at rodde med mekanik så det skal nok gå. Kommer sikkert aldrig til at køre på bane, men derimod bliver det kun kørsel i grusgrave og ligende steder.

    Er dog lidt i tvivl om jeg starte med 6S eller jeg bare skal nøjes med 4S. Er som sagt vandt til min HPI nitro 3.0 Bullet, så det må gerne være lidt mere vildt end dette smiley

    Som jeg spurgte, hvad med lipo cutoff. KAn man stole på det er er i bilerne eller skal man selv ud og købe en buzzer og montere?


    Hvad vil i anbefale at købe et stort batteri f.eks 6s eller f.eks. at købe 2x3s.

    Har også set på den her lader.

    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LWS115&P=C

    Måske der er noget til samme pris herhjemme som er lige så godt?


  • #6   28. aug 2016 ang buzzer, så kan du somregl stole på bilerne.

    Men kender ikke arrma elektronik indgående, så kan ikke give et kvalificeret bud der.

    arrma's første ESC'er havde dog en del fejl, så jeg tror ikke jeg ville føle mig sikker, på deres LIPO curoff, heller ikke på deres V2'ere


    BTW

    så er jeg er bare ikke arrma fan, siden deres lille stunt og svine streg mod en anden 1:8 producent måneder tilbage

    og hvis du fx skulle kigge brugt så så tjek lige denne: det ligner et god darn bargin:

    http://www.rcgalleri.dk/buggy-kyosho-inferno-mp9e-tki/id-150691


  • #7   30. aug 2016 Hvad var det for et stunt/svinestreg du omtaler?

  • #8   31. aug 2016 Et par andre brugte muligheder:
    http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-rb-one/id-1027071227/
    http://www.rcgalleri.dk/bil-associated-rc8te/id-147671
    Der skulle være god kvalitet for pengene der.


Kommentér på:
Køb af Arrma Kraton. Udenlandske webshops.

Annonce