{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Jacob  P
Jacob P
Tilmeldt:
16. sep 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

2 motorer {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber der er nogen som kan være behjælpelig her!

Min søn har ser sig varm på denne bil :

http://midhobby.dk/produkter/918-wltoys/58752-wltoys-hummer-110-24ghz-rtr-vandtaet/

Jeg har ingen anelse om det er godt heller skidt, men prisen er okay og bilen skal være ny, da det skal være gave på et tidspunkt.

Er der nogen som kan forklare hvorfor der er 2 motorer i?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 motorer
  • Jacob  P
    Jacob P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #2   7. okt 2016 Tak for din besvarelse.
    Det vil med andre ord være meget bedre at kigge efter en maskine hvor der allerede er en kul fri motor..... også set økonomisk.


  • #4   7. okt 2016 Hvor gammel er din søn?

  • Jacob  P
    Jacob P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #5   7. okt 2016 Den unge alder af 6 år

  • #6   7. okt 2016 Jeg vil lige blande mig, fordi S.E.L. ikke lige er den hurtigste knallert på havnen.

    Jeg er ret glad for både min tørretumbler og min BOSCH boremaskine, så ikke et ondt ord om børstede motorer herfra.

    MEN! WL Toys er en halvdårlig Kina-producent af fjernstyret legetøj, som de har kopieret fra kopier af kopier. Den eneste grund til, de er så udbredte, som de er, er at butikkerne får en ret høj avance i forhold til, hvad de får på hobbymærkerne eller mellemtingene mellem hobby og legetøj, som Tamiya, HPI, Traxxas osv.

    Kvaliteten er ikke i top.

    Derudover er det håbløst med to børstede motorer, der skal arbejde sammen. Så jeg ville holde mig meget langt væk. Både HPI og Traxxas, der er forholdsvis stærke producenter har forsøgt sig med den opskrift, og det er aldrig gået godt. De biler, der har to motorer, har væsentlig dårligere levetid end biler med én motor (på motor siden).

    Og så er det en dyr omgang, fordi begge motorer skal skiftes samtidig. Ydelsen bliver heller ikke på nogen måde fordoblet. Det gør derimod den hastighed du tømmer batterierne.

    Prøv eventuelt at gå efter en Tamiya i samme prisklasse. Eller hvis budgettet bliver lidt højere, så kan jeg meget varmt anbefale Traxxas.


  • #8   7. okt 2016 Det er også en lidt anden prisklasse så. Hvis han skal have en "kvali" bil, der kan køre 80-100kmt, så koster det mindst 4000-5000kr med batterier.

    Det er lidt langt fra emnet der bliver spurgt om.


  • #10   8. okt 2016 RB-E One f.eks. koster 3500 uden batterier, og den kan ihvertfald ikke køre 80-100kmt med en gearing der kan bruges til andet end speedrun, og så skal du bruge 5-600 på dæk og fælge inden, for de er rent ud sagt pis, dem den er født med.

    Hvis min helt nye Stealth til 1700 gik i stykker efter 2 timer, så havde jeg sgu nok kørt i morfars efter den reservedel til 40kr, der var knækket. Men det er nok bare mig...


  • #12   8. okt 2016 Jeg tvivler på alt hvad du siger, og jeg tvivler også på du har kørt 25 timer med en RB One uden at skifte andet end dækkene, hvis du har kørt den lige så hårdt som en Stealth, som du har smadret til skrot på 2 timer.

    Ikke mindst fordi karossen på sådan en buggy er lavet af et par mm lexan, og har det med at give op efter nok ture på hovedet, vægten taget i betragtning.

    Personligt kan jeg slide flere af plastik delene på en Losi 8ight op på ca. 10 timers hård (men pæn) kørsel. Så skal der minimum skiftes et par rod ends.

    Men selvfølgelig, hvis du har droslet den ned til 50km/t, hvilket nok svarer til 20km/t i din fantasiverden, så skal det nok passe.


  • #14   8. okt 2016 Nu er nye fjernstyrede biler ikke det, jeg står og mangler aller mest, men jeg kunne nok finde noget mere meningsfyldt at tilføje samlingen end sådan én.

  • #15   8. okt 2016 Jacob, hvis du ser bort fra drengenes min-er-større-end-din-konkurrence, så ville mit råd være et andet. Køb en billigere bil først. Ja, den går lettere i stykker, men den er også lettere at erstatte. Og specielt så gør det ikke så ondt på pengepungen hvis hobbyen ikke bider på drengen. Jeg kunne f.eks anbefale en af LRP's S10 Twister-modeller. De er ikke for dyre (se Holte Modelhobby, eller Midhobby m.v.), og de kører godt. Motor og esc kan holde til lipo så der får du 20% ekstra fart og acceleration blot ved at skifte batteri hvis der kommer blod på tanden. Reservedele skaffes let i DK, og ja der er dele der går i stykker og det skal man kunne tåle for at køre rc så tag det som erfaring.

    Hvis budgettet er stort så hør på Don mht Traxxas. Uanset hvad så har du bedre muligheder end den du har kigget på smiley


  • #16   8. okt 2016 LRP Twister er bestemt et godt forslag. Den med brushed motor til en tusse og så opgradere med et LiPo og en LiPo lader, hvis det fanger interessen.

    Ellers er Tamiya vel stadig kongen, når det handler om kvalitets fjernstyret legetøj, til én på den alder smiley Jeg er ikke så meget inde i Tamiya, men det ved jeg nogle stykker herinde er.


  • #17   8. okt 2016 Ja Tamiya er robuste og sjove. På midhobbys hjemmeside spotter jeg deres Mad Bull og Lunch Box som jeg kan anbefale. Til samme pris som den du fandt har de også Arrma Granite som skulle være både fed og robust, og ser rigtig sej ud!

  • Jacob  P
    Jacob P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #18   11. okt 2016 Tak for jeres besvarelser!

    Hvis nu jeg kigger videre og evt. kigger på en STAMPEDE XL-5 model : TRX36054-1

    Er det så sagen?
    Kan bilen holde til noget? Alt er relativt men noget bedre end en Ranger, som jeg også kan læse er i den billigere/mindre gode ende?

    Skal der købes specielle batterier i forhold til alm. NiMH og Lipo?


  • #19   11. okt 2016 Det er da en fin model skulle jeg mene, men er vi ikke i en helt anden prisklasse der?

    Ang batterier så start med traxxas' egne NIMH-batterier der følger med hvis du køber rtr. Så kører den ikke alt for hurtig specielt i training-mode, og når han er klar til fart køber I bare LIPO'er.

    Traxxas har deres eget stik, så du skal have det på batterier du køber, eller adapter til. XL-eren kan køre både med NIMH og LIPO, men der er vist noget med at lipo-kraft slider lidt på brushede motorsæt så forvent ikke så lang levetid. Det fede ved det er, at når motorsættet så engang endelig brænder af efter 20-30 ture eller hvad du nu når på lipo, er I klar til at få et brushless sæt som ofte kan ses her eller på facebook-grupper eller DBA til 300 kr - lidt mere hvis det skal være en stor motor. Hvis du så allerede har LIPO-batterier, er du jo køreklar der smiley


  • #20   11. okt 2016 Stampede XL-5 er perfekt for en knægt på den alder. Den udmærker sig ved at være rigtig god på græsplæne, hvor mange ender med at køre deres RC biler i den alder.

    Den er sjov at køre for "voksne" også, fordi det kræver lidt øvelse at få den til at dreje godt. Hvis du bremser lidt mens du drejer, vender den på en talerken. Hvis du drejer mens du er på gassen, drejer den dårligt.

    Du skal nok have et 2S Lipo til den ret hurtigt, og før det en bedre lader end den, der er med i kassen. Det tager vist 8 timer at lade batteriet med den snoldede væglader.


Kommentér på:
2 motorer

Annonce