{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hone
  • #1   25. okt 2016 Som udgangspunkt kan du hone til der ikke er mere materiale at tage af. Men du er nød til at sørge for stemple og stempel ringe følger med i størrelse for ikke at miste kompression. Ved ikke noget om rc motorer. Men min bsa b40 motorcykel mener jeg du maks kan få stempel ring der er 0,8mm større end standard. Og mener at stemplet er ca. 8-10cm i diameter.

    Så tror det er begrænset hvad du kan i sådan en lille skid.


  • #3   26. okt 2016 hvilken motor ?

  • #4   26. okt 2016 Hvis det er en zenoah/CY eller en af de andre motorer til LS, så kan det ikke betale sig, med mindre det er en meget meget lille ridse.
    Problemet er at cylinderen er af alu, som er blødt. Derfor er selve cylinder væggen hærdet.

    Har før set en gut der mente at man kunne bore en cylinder op istedet for at købe ny...... Det kunne han da også godt, men den holdte kun 30min, så var cylinderen fuldstændigt slidt ned...


  • #5   27. okt 2016 Det er faktisk muligt at bore eller hone zenoah og cy cylindere op,det kræver bare at man kan få den belagt med en ny hårdforkromning nicasil eller noget indvendigt,alternativt og bore den op i stor overstørrelse og så lave en støbejerns eller anden metal foring til den ala methanol motor opbygning,dette kræver dog info om cylinder temperatur til udregning af tolerance mellem cylinder og foring da det er 2 forskellige metal typer som ikke udvider sig ensartet ved varmepåvirkning så som en motors drift temperatur,men man skal have en speciel interresse i at gøre det eller være ude på at opnå noget specielt da det aldrig vil kunne gå at kobtakte et firma for at få det lavet kontra at købe noget nyt

  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 1
    #6   29. okt 2016 Ok det var bare for at spare 300 kr og lære noget nyt så den ide dropper jeg igen

Kommentér på:
hone

Annonce