{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Hex omvendt adapter {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har set en omvendt adapter? Hvis man f.eks ville benytte hjul med 12mm hex på en 1/8'er. Man går normalt den modsatte vej, men Tamiyas Clod Buster hjul er ret seje, og kunne evt bruges på en 1/8 monster truck - men ikke uden adapter. Pro-line har lavet Clod Buster fælgen til 12mm hex. Det ville selvfølgelig være lettest hvis der var nogen der havde lavet en Clod Buster fælg med 17mm hex, men det har jeg ikke set nogen steder.

Nogen med ideer eller links?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hex omvendt adapter
  • #3   8. nov 2016 Nej det er det modsatte. Det du linker til er en måde at få 1/8 hjul på en 1/10 bil. Det jeg søger en en måde at få 1/10 hjul (12 hex) på en 1/8 bil (17 hex). Tak for forsøget smiley

  • #4   8. nov 2016 Jeg tror du må finde på noget alternativt. Det du søger lader til ikke at findes.

    Findes der ikke andre fælge eller dæk du bryder dig om som passer på 17mm hex?
    Ellers må du have fat i nogen som har CNC drejebænk eller fræser der kan lave fælgene til dig med 17mm hex. Det vil dog nok blive en meget dyr løsning.


  • #6   8. nov 2016 Nu ved jeg ikke hvor hurtigt den monstertruck skal køre men hvis den er langsom kan du så ikke bare bore center på fælgen op og slibe/file/fræse 17 mm hexen på din medbringer ned til 12 mm ,det vil ikke komme til at løbe 100 % men til en langsom bil brugbart ?

    Nu er det mange år siden jeg legede med clods og har ikke flere stumper liggende fra dem,men er det ikke en 12 mm messing medbringer som trækker en plast adapter som så passer på 5-6 tappe bag på clod fælgen ?

    Men som Danny er inde på korrekte måde og gøre det på vil være at smide en stump materiale i en fræser eller drejebænk ,men mht pris så kræver det nok du kender en som kan gøre det,der er dog et par stykker herinde som har lavet dele for andre mod betaling.


  • #7   8. nov 2016 Hvad bil er det til? Mange 1/8 har haft 12mm hex i tidlige versioner.

  • #8   8. nov 2016 Det er en Summit, skal lige hjem og tjekke men de tidligste var vist med 14mm hex mener jeg?

    Henrik, det betyder også at den ikke er den hurtigste, kører brushed men med Dewalt motor, og med beadlock fælgen nu, så mon ikke det er 30-35 på LIPO. Kunne sagtens bore fælgen op, ved ikke om jeg får den centreret ordentligt (har ikke søjleborer men min bror har måske. Hvis man skifter bor op i 0,5-1mm ad gangen, kan man så regne med ordentlig centrering hvis man gør det i hånden?


  • #9   8. nov 2016 https://morfars.dk/products/12mm-hex

    prøv at give dem et kald


  • #10   8. nov 2016 Kan du ikke bare sætte andre hex på bilen i den størrelse du skal bruge smiley

  • #11   8. nov 2016 Haha - jo det kan da være det er så simpelt. Det ville selvfølgelig forklare den manglende adapter smiley

  • #12   8. nov 2016 Den mindste hex traxxas laver til summit/revo/slayer er 14mm, men akslen den skal sidde på er ikke så tyk, så det ville være oplagt at bore en 12mm hex op.

    Hvis det ikke er pengene, der er afgørende, kan du få masser af dæk i den rigtige størrelse med samme eller næsten helt samme mønster som på clodbusteren. Så får du ihvertfald ikke problemer med noget.


  • #14   8. nov 2016 Don, jeg hører hvad du siger.

    Manse, jeg er måske dum; jeg kan godt se at de hex adaptere virker fint på 1/10 biler man vil have hjul med 1/17 hex på. Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan de skal virke den modsatte vej så det må du meget gerne forklare. De adaptere har så vidt jeg kan se en "hun"-ende som er 12 mm og en "han"-ende som er 17mm. Og jeg har brug for en "hun"-ende som er 17mm og en "han"-ende som er 12 mm. Det er jo det modsatte


  • #17   8. nov 2016 Manse nu tror jeg godt nok du misforstår mig. Jeg var IKKE ude efter dig, jeg forstår dig bare ikke og prøver efter bedste evne at forklare mig. Hvis det fornærmer dig må du meget undskylde. Jeg skriver endda at jeg er dum og ikke noget om dig.

    Jeg siger at de adaptere du linker til virker fint hvis jeg vil have hjul med 17mm hex på en bil med 12mm hex. De virker ikke når man har en bil med 17mm hex og vil have hjul med 12mm hex på den. Medmindre der altså er noget jeg ikke forstår.


Kommentér på:
Hex omvendt adapter

Annonce