{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan den her bruges som begynderbil?
  • #1   20. nov 2016 Det er et godt mærke af Rc bil har selv en vorza fra Hpi men på el , da jeg ikke gider alt det nitro da jeg synes det kræver for meget arbejde i forhold til el .
    Men det skal man nok gøre op med sig selv smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #3   20. nov 2016 Er nok bare lidt mere til motor og duften og lidt røg. Så er valget ok vil du mene?

  • #4   20. nov 2016 Som Carsten skriver så er der mere i det end bare og trækker i snoren smiley
    Man bruger nok mere tid med at få justeret den end køretid medmindre man er 100% inde i det med nitro .


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #5   20. nov 2016 Er på ingen måde inde i det med nitro, men det kan vel læres? Arbejder som mekaniker til daglig, så har da lidt grundlæggende viden, men i gør mig helt i tvivl smiley

  • #6   20. nov 2016 Lyt til godt råd, vi var også 4 der begyndte at køre igen fordi vi elsker lyden og duften smiley men vi er alle gået over til EL og vi har aldrig kørt så meget som vi gør nu smiley langt mere køretid og slut med at indstille hele tiden.

    Tror klart du ville få mere glæde af EL. Bare min mening.


  • #7   20. nov 2016 Tror bare vi udtaler os om vores erfaringer med nitro biler men der er mange der er vilde med nitro biler herinde så måske de melder sig på banen for at dele deres holdninger

  • #8   20. nov 2016 Nitro er bestemt ikke dårligt, men man skal altså skrue en del hvis det skal køre optimalt og så er der langt mere power i el.

    Men i bund og grund skal du købe hvad du syntes er fedt smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #9   20. nov 2016 Tak for jeres gode inputs! Jeg går lige i tænkeboks igen smiley smiley

  • #10   20. nov 2016 Jeg har 2 Nitro biler, som er de første rc'er jeg har.
    Kan sagtens være det kræver mere arbejde, men der er nu ikke noget, som lidt nussede fingre og lyden ! Indtil videre har jeg været glad for mine nitro biler og vil ikke gå over til el. smiley
    Men som sagt, alle er forskellige..


  • #11   20. nov 2016 Den med el vs nitro er noget slidt. Jeg har i mange år kørt 1/8 offroad som seriøs konkurrence køre både el og nitro. Og vi har lige så mange problemer med vores el biler som med nitro bilerne. Faktisk er det sådan at for man først styr på at indstille en nitro bil så tager det ikke mange. Sek på en hel køre dag.
    Med el er det ofte sådan at har man et problen ja så er det brændt af, og det kan være alt fra Esc til batterier som typisk og alt for tit puster sig op. Og når el står af så er det sjældent at man bare lige skal bruge 2 min på at justere, det kræver for det meste nyt grej. Sådan er min erfaring ihvertfald og jeg køre begge dele.

    Mere power i el både bliver der sagt det er som sådan også korrekt, den har mere bundtræk men ikke flere hk alt i alt. På bane er tiderne meget ens dog vil jeg mene at nitro normalt sætter hurtigste tider, de vejer nemlig mindre og har meget bedre bremser hvilket tydeligt kan mærkes i sving.

    Du skal købe hvad du selv lyster, med nitro skal man dog kunne lide at rode lidt med motor ellers skal man vælge el. Men problemer skal man nok rende ind i uanset hvad man vælger.

    Du skal dog være forsigtig med sådan en brugt "billig" rtr bil. Motoren er nem at tage livet af i de forkerte hænder, hvis du kan få lov til at se den igang ville det være at foretrække. Start den kør rundt med den til motoren er helt varmet op med en 5-10 min kørsel, se den kan stå ordentligt i tomgang, sluk den og tjek at den stadig kan starte i varm tilstand.


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #12   20. nov 2016 Tak for kanon svar Morten. Jeg kan få den for 700 og for 800 inkl glødestarter og nitro. Jeg er blevet lovet den kan starte og kan bare komme og prøve den. Jeg har lysten til at pille og skrue lidt og har tænkt mig at sætte mig ordentlig ind i tingene inden den skal have gas smiley og så vil jeg nørde lidt med det her vinteren over.

  • #13   21. nov 2016 Du skal bare gøre som du har lyst! Har du overbejet de store benzinere? 1/5 eller 1/6? Der er lyd, lugt og pilleri men mere stabile biler. For Morten K's vedkommende betvivler jeg ikke hans ord. Jeg tænker bare han har kørt med meget bedre nitromotorer end hvad der kommer som standard i en HPI Trophy. Det kan sagtens være jeg tager fejl. Jeg ville til enhver tid også vælge el. Ja det går i stykker og skal skiftes ud, men gode sager og rimelig brug gør også en forskel der.

  • #14   24. nov 2016 Jacob du har helt ret. Mine motorer koster langt mere end hele hans bil. Kvaliteten på mine motere er også langt bedre det skal der ikke herske tvivl om. Men jeg har skam set mange rtr motor på baner og de kan som sagtens virke udmærket, de har endda ikke meget mindre power, forskellen ligger i køre tid på en tank og måden den tager gassen på. Men i hans tilfælde er der heller ikke planer om at stille op til DM.

    Største minus er trækstart det kan sagtens være en plage.

    Men når manden ønsker en nitro bil da han gerne vil rode lidt med motor, så kan jeg bare ikke se pointen i at købe el. Her mister han jo halvdelen af hvad han søger.
    Som jeg sage så er det meget vigtigt at motoren er ok. Så den skal være hård at dreje rundt og den skal kunne starte og stå i tomgang også når den er varm. Der er dog ingen garantier men kan den det har man sådan lidt en ide om at den ikke er slidt helt op.
    Er den meget slidt vil den nemlig ofte have svært ved at starte varm da kompression bliver dårligere.

    Mange folk har nemlig ikke forstand på de små motore og køre dem der for alt for mager = den for for lidt brændstof og bliver der med for varm. Dummer man sig groft så kan man tage livet af sådan en lille motor på 5 min..

    Men det er ikke raket videnskab af justere dem og man lære hurtigt at høre om den går som den skal. Og når han er mekaniker så er jeg sikker på han nok skal få det lært. Som udgangspunkt er der kun 2 skruer man røre ved.


  • #15   24. nov 2016 Skulle du få brug for hjælp så sig til. Ellers vil Klubberne rundt om i DK hjælper også altid gerne nye folk også selv om man ikke er medlem og de folk er ofte dem der ved mest om nitro motorerne.
    Og så lige et klip der viser hvad 1/8 race er for en størrelse og h or seriøst den kan gøres.

    https://youtu.be/6GKP_O9hyfE




  • #16   24. nov 2016 Fine kommentarer Morten - nu anbefalede jeg faktisk også benzinere til ham, det med el var bare for at fastslå min egen præference. Men du har i hvert fald givet Thomas noget at tænke over og at starte med. Du kan evt. forklare ham om man kan modificere en alm motor til at starte med boremaskine i stedet for trækstart, og hvor svært det er - så vidt jeg ved er det en mulighed, men hvor smart det er ved jeg som el-mand ikke.

    Thomas, jeg kan lige nævne denne annonce. Jeg ved at Inferno'erne skulle være gode biler så tjek om det EVT var noget hvis du holder fast i nitro-tanken: http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-kyosho/id-1029313774/
    Jeg skal lige nævne at jeg ikke kender sælgeren og ikke har nogen interesse i køb eller salg udover at give dig et tip. Held og lykke med det!! Jeg håber din første bil bliver et hit.


Kommentér på:
Kan den her bruges som begynderbil?

Annonce