{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Rasmus L
Rasmus L
Tilmeldt:
21. nov 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

RC begynder bil til sønnike {{forumTopicSubject}}

Leder efter en begynder RC bil til min søn på 8.

Den skal være vandtæt, kunne holde til lidt af hvert og dejlig vedligeholdesesfri smiley

Havde regnet med at købe en hos Morfars, men lidt hurtigt googling indikerer at jeg får mere for pengene ved andre mærker.

Budget er 1.000 kr +/- da jeg ikke ved hvor længe interessen er der.

Jeg har pt. kig på en Red Cat Racing Volcano EPX; http://www.redcatracing.com/Volcano-EPX

Den fåes til ca. 900 kr fra UK.

Er det et godt bud, eller findes der bedre i samme prisklasse?

Ville foretrække en fysisk butik omkring Århus så jeg kunne få hjælp/service.

Fire away.... smiley


Kommentarer på:  RC begynder bil til sønnike
  • #1   22. nov 2016 Skal det være helt ny? For jeg tror den bette vil komme aller bedst fra start med en traxxas. Lige meget hvad så er det en god begynder da de aldrig er særligt hurtige på NiMH batterier men med tiden vil man kunne opgradere til lipo og derved holde interessen oppe. Fordelen ved traxxas er at alene herhjemme er der 7 forhandlere af reservedele som jeg lige kan finde. Og de holder til ufattelig mange tæsk!

    Mange mærker som redcat kan du finde dele til i udlandet men så er ventetiden også derefter desværre.

    Synes jeres budget passer perfekt på en traxxas rustler,slash eller 1/16 revo og de er alle biler der på std elektronik er en super begynder bil. Og du kan få ALT i upgrades!

    Hvad siger du selv til det? Første gang du smadre bilen ind i en kantsten hjælper garantien alligevel ikke meget.


  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   22. nov 2016 Tak for input, har kigget på Traxxas men synes de foreslåede ligger på 2k og opefter - det er for meget så længe jeg ikke ved om det er mere end en dille

  • #3   22. nov 2016 Jeg går ud fra du kun kigger efter nye biler eftersom du skriver de kun fåes fra 2000 og op?

  • #4   22. nov 2016 Vil da lige fortælle en hemmelighed og det er at alle biler kræver at de skal vedligeholdes smiley men skal du have noget der holder så er det kvalitets mærker du skal kigge dvs traxxas losi xray kyosho mm efter og så rækker 1000kr ikke nogen steder .
    Men så må farmand osse trække i arbejdstøjet for hvis man ikke gider rode med det selv så dør hobbyen hurtigt hos de mindre da de ikke kan komme til at køre igen før bilen kommer tilbage fra rep som kan tag alt efter 2dage op til måske 3 uger plus det hurtig løber op i penge hvis man vil betale sig fra det hver gang så bliver man hurtig fattig .

    Blot mit input på dit opslag .


  • #5   22. nov 2016 Traxxas Rustler / Bandit / Slash er geniale begynderbiler. Vælg den brushed udgave hvis pengene ikke rækker til brushless.

    De er lidt dyrere end 1000,- men de penge er hurtigt tjent ind ved de penge du sparer i reservedele. Desuden er gensalgsværdien også bedre på Traxxas end på Red Cat.

    Hvis du vitterligt kun har en tudse, så overvej en brugt Traxxas, istedet for en ny bil lavet af kinesisk atomaffald.



  • Tobias  K
    Tobias K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #7   22. nov 2016 Hej Rasmus jeg har en traxxas slash 2WD til 1450kr som du kan se på min profil den er som sagt ikke brugt meget da jeg er gået over til benzin

  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   23. nov 2016 Har ikke noget problem med basal vedligeholdelse smiley

    Ser lidt på de forslag der er kommet frem


  • #9   24. nov 2016 Til en 8-årig ville jeg også kigge på om det er 2wd eller 4wd (og hælde mod 4wd)
    Lasse


  • #10   25. nov 2016 Min seksårige har en LRP S10 Twister Truggy, og den har han ikke på noget tidspunkt haft problemer med at styre. Det er en fin begynderbil med en pris i DK på 1000kr RTR hvis man leder lidt. Reservedele fås i flere danske butikker. 2WD betyder nemmere donuts og nogen gange mindre acceleration pga vejgreb, og dermed lidt mindre fart når han suser ind i noget. Det er ikke så dumt. Ang manglen på vejgreb så er en bil der skrider en bil der ikke kører topfart - og det er altså ikke dumt når man i starten rammer alt hvad der kan rammes på vejen smiley

  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #11   2. dec 2016 Red Cat, Volcano EPX er købt, bestilt og leveret.

    Nu vil jeg gerne finde et batteri med større kapacitet og tilhørende hurtig lader.

    Skal jeg vælge 2x3000mah eller 1x5000mah?

    Nogen der kan anbefales - skal være med banan/HXT 4mm stik - med mindre jeg skal bruge en adapter til at give mig HXT


  • #12   19. aug 2017 var den et hit? smiley kigger lidt på den samme model til min knægt som bliver 8 om et par uger.

Kommentér på:
RC begynder bil til sønnike

Annonce