{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rens af Sender
  • #1   24. nov 2016 Det eneste du bør rense med er isopropylalkohol. skil den ad og så er det bare at begynde fra en ende af.

  • #2   24. nov 2016 Takker smiley
    Så må jeg have fat i det .
    Er der ikke noget man kan efterbehandle med ? De lever et hårdt liv med mudder , vand og en masse støv smiley


  • #3   24. nov 2016 Tror det er svært fordi du kan jo pensle samlingen med plastidip men der hvor der er kontakter og drejeknapper vil der jo altid kunne komme skidt og snavs ind.

  • #4   24. nov 2016 Hvis det er de 4 potmetre til hhv. trim, gas og styring, så skal de skilles ad før du kan få renset dem. Du kan måske slippe afsted med at spraye dem godt igennem med elektronikrens, men ellers er det stor forsigtighed/tålmodighed og en vatpind med sprit.

  • #5   24. nov 2016 Man kan også snildt bruge andet end isopropylalkohol til at rengøre elektronik:

    https://www.youtube.com/watch?v=huGl2hfzL90 smiley

    Den metode har jeg brugt mange gange. Jeg plejer at skylle med demineraliseret vand bagefter, og det er vigtigt det er helt tørt før det tages i brug igen. Jeg kender også nogle stykker, der har haft smidt det i opvaskemaskinen. Men nogle materialer har ikke så godt af opvaskemaskine, bl.a. hvis der er anodiseret aluminium på.

    Men det var lidt offtopic.

    Jeg plejer stort set kun at bruge isopropylalkohol til kamera og til at rense CPU heatsinks.


  • #6   25. nov 2016 Takker smiley
    Så må jeg bare håbe på at det virker smiley


  • #7   25. nov 2016 Don man kan som du siger bruge andet end isopropylalkohol, problemet med sprit er at det efterlader en tynd hinde olie film som suger skidt og snavs til sig. Det gør
    isopropylalkoholen ikke den fordamper blot og efterlader en helt ren overflade.
    Netop derfor bør man kun bruge isopropylalkohol til elektronik og det er alle former for elektronik. Så har man ihvertfald gjort hvad man kan for at sikre man ikke selv har efterladt nogle substanser som kan suge skidt og snavs.


  • #8   25. nov 2016 Du kan evt spray noget corrosionX på indmaden efter rens, det er en slags vandtætning.

  • #9   25. nov 2016 Den ubetydelige hinde, sprit efterlader, suger ikke snavs til sig i noget betydeligt omfang. Der er du vist blevet bildt noget ind. smiley

  • #10   25. nov 2016 Mark-T : CorrosionX det bruger jeg i mine Motorer og til div. stik ,så jeg kan Dykke smiley
    Det er godt ved jeg , tror jeg prøver det smiley


  • #11   25. nov 2016 Don jeg ved bare at jeg har fået det fortalt så mange gange af et hav af radio/elektronik mekanikkere lige siden jeg var en lille knægt... Så det er bare en vane jeg har at man kun bruger luft på dåse og isopropylalkohol når man roder med elektronik. Så kan det godt være det mest er et levn fra den gang man rensede video hoveder. Der ved jeg ihvertfald man ikke måtte bruge sprit eller andre olie basseret rensevæsker pga. af det med den tynde olie film som det efterlader.

    Men men vi lever heldigvis i et frit land så folk må bruge mudder til at rense deres ting i hvis de syntes det er sagen. Jeg sværger bare til iso-alkoholen.


Kommentér på:
Rens af Sender

Annonce