{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for droneflyvning på strand?
  • #1   11. maj 2017 Det er et meget kompliceret spørgsmål. Som udgangspunkt må du gerne indtil juli måned i år, så længe der ikke gælder andre restriktioner for området, du vil flyve i. Men det er en god idé, du sikrer dig, din forsikring gælder, hvis det går galt.

    I følge vores lovgivere er droner noget af det farligste i verden, selvom der aldrig har været én eneste alvorlig ulykke i Danmark.


  • #2   11. maj 2017 Don. Tak for hjælpen smiley jeg har lige købt Dji phantom 4 og ville sikre mig, at jeg holder mig indenfor reglerne. Så efter den 1 juli skal man altså have et dronebevis eller dronetegn for at kunne flyve lovligt med sin drone i dk?

  • #3   11. maj 2017 Don ikke helt rigtig. Tror pt. vandscooter er lidt mere i søgelyset... smiley

  • #4   11. maj 2017 Åbenbart ikke, der har været dødsulykker med vandscootere hvert år, men ingen lovgivning. Dansk Folkeparti tror ikke Islamisk Stat kører på vandscooter.

  • #5   11. maj 2017 bare vent.. der kommer både bombe droner og selvmords vandscootere


  • #6   11. maj 2017 Så håber jeg sgu det er til DFs landsmøde næste gang de holder det på bornholm. Så har de da en grund til at ødsle væk af penge på sikkerhed.

  • #7   11. maj 2017 Sku da bedre terroristerne bombede semisverige øen men det sker nok ikke da en del af dem selv bor der , desværre er ikke alle muslimer selvmordsbombere .

  • #9   11. maj 2017 Nå så er den lokale bytosse vågnet for at sprede ud af hans visdom eller mangel op samme smiley

  • #11   12. maj 2017 Mundlort er da det som du havde at byde ind med , men din infantile hjerne ved nok ikke at den mentalt underlegne første forsvar er personlig tilsvining når den ikke kan komme på konkrete eller faglige modsvar.

  • #14   12. maj 2017 Det hverken er og har heller aldrig været mig eller min skyld men udelukkende dem som har kæmpet for at smadre dette engang så dejlige land med import af terrorister og andre kriminelle,men det er du tydeligvis for dum til at fatte,der er et ordsprog der så vældigt beskriver det den hedder tryk avler modtryk,og ja hver gang don eller andre fladpander sviner eller nedgører danmark og danske værdier så giver jeg igen,kan i ikke tåle sandheden så stop jeres landsskadelige hykleri.

  • #15   12. maj 2017 Og så fik i lige ødelagt den tråd...

  • #16   13. maj 2017 Ja beklager don har en eller anden uheldig effekt med at køre trådene ud på et sidespor som pisser mig af i sådan en grad jeg går ned på hans niveau.

  • #17   13. maj 2017 Jeg sad vel ikke ligefrem og truede dig med at du skulle spise noget broccoli, hvis ikke du skrev noget retarderet fremmedhadsk herinde.

  • #18   14. maj 2017 Nej du prøvede bare at få DF til at fremstå som nogle uintelligente typer,og så fik jeg dem som du holder med til at fremstå som nogle uønskede typer , men jeg har da heller ikke på noget tidspunkt truet dig til at du skulle opføre dig som en dansker selvom jeg har den holdning at dem som ønsker at opholde sig i landet skal gøre det ?
    Det her det var bare noget for noget.


  • #19   14. maj 2017 Jeg behøver ikke få DF til at fremstå som "uintelligente", det klarer de fint helt uden hjælp.

  • #20   14. maj 2017 Og det samme gælder de landsforrædere og kriminelle terrorister som du forsvarer.

  • #21   14. maj 2017 Jeg tror rent faktisk på grundloven og danske værdier, og eftersom DF ikke gør og holder noget, de kalder "danskhed" som gidsel i deres evige populistiske pladder, så må det være dem, der er landsforræderne og ikke mig eller andre selvstændig tænkende mennesker.

  • #22   14. maj 2017 Du kalder dig selv for selv tænkende ? Det er dog det dummeste jeg endnu har hørt fra så snæversynet en person med så ensporet en tankegang,men det er nok derfor du har så travlt med at snakke om at træne på dit løbe bånd ud fra det gamle ordsprog om hvad man ikke har mellem ørene må man have i benene smiley

  • #23   14. maj 2017 Hvis du kan finde et eneste sted, jeg snakkker om løbebånd, så har du sgu vundet en million kroner.

    Med hensyn til alder på ordsprog, er den med ørerne og benene vel et af de nyere, der er kommet til. Men det er da rart, du er lidt sproglig - vil du så ikke også nok bruge lidt kræfter på din stavning og tegnsætning? Så kunne du trods alt bidrage en smule til danskheden herinde.


  • #24   14. maj 2017 Det var en naturlig konklusion ud fra din snak om din træning og den begrænsede intelligens i dine udtalelser,men sjovt komma du bruger i forbindelse med i dit ønske om at belære mig i tegnsætning , du burde måske hoppe lidt mere rundt på løbebåndet ?

  • #25   14. maj 2017 tænk at i gider bruge tid på det der.

  • #26   14. maj 2017 Malte det er egentlig startet med, jeg og et par andre er begyndt at sige fra over for racisme og hadefulde kommentarer på forummet. Det er bestemt alle kræfterne værd efter min mening.

    Jeg synes ikke, det skal være et kriterie for at være "dansk", at man ligner en, der har spist mere svinekød end Martin Henriksen.


  • #27   14. maj 2017 Gør jeg egentlig heller ikke, men han bliver ved med at komme med så dumme kommentarer at jeg føler mig nødsaget til gang på gang på at hjælpe ham videre mod det liv som psykiatrien åbenbart ikke har været i stand til at hjælpe ham hen imod.

    Men han bruger konstante tilsvininger af alle han ikke er enig med og det er sku for langt ude.


  • #28   14. maj 2017 jeg har godt læst det hele. men da det blev mindre om racisme, blev det til at kaste mudder efter hinanden. det var det jeg hentydet til

  • #29   14. maj 2017 Det har jeg ikke noget problem med smiley

  • #30   14. maj 2017 Det startede for længe siden da han i en tråd om indbrud i et modelflyveklub forsvarede kriminelle og deres ret til at stjæle andres ting og siden har det udviklet sig til dette.

  • #31   14. maj 2017 Ikke rigtig.

  • #32   14. maj 2017 Gider ikke flere af dine løgne eller forsvar af kriminelle, så fortsæt du bare din latterlige idiotiske adfærd mit liv er for kort til at jeg gider gøre forsøget på at undgå du skal radikalisere børnene herinde.

  • #33   14. maj 2017 Yes! At være imod racisme og imod at skære alle indvandrere over én kam er mega radikalt. Farvel du.

  • #35   1. jun 2017 Kunne I ikke udveksle mail adresser og så hygge jer videre der??

  • #36   1. jun 2017 Undskyld men jeg bliver lige nød til at få slået noget fast, jeg ved det er lavt at gå efter manden men:

    er henrikkrog1 et rigtigt menneske? Det kan da ikke være rigtigt tænker jeg?

    Er det en figur fra mandrillen jeg her overset eller?


    Der må da sidde en eller anden skuespiller og paroidiere en sindsforviret, psykotisk, ultra jyde stereo typ - Sådan en som gifter sig med en fra thailand, ikke har et arbejde, sådan en type ikke engang hunden kan holde ud?

    Han kan simpelthen ikke være ægte, han ville jo ikke kunne færdes blandt andre mennesker!? Sådan ude i virkeligheden?


  • #37   2. jun 2017 Det er en polariseret verden vi lever i.

  • #38   2. jun 2017 Søren:

    Jeg har sagt det 100 gange, ignorer bare henrikkrog han er bare ikke rask.

    En sørgelig type.

    Don, respekt for at stå fast på menneskelige principer, selv mod en kraft så snæversynet og latterlig


    Sofus: det er generelt en dårlig ide at flyve på områder der ikke er dine egne, hvis du vil sikre dig du ikke bryder reglerne så spør en landmand om lov til at flyve ud over hans mark, eller tag dronen med i modelflyver klubben =)

    På den måde, er det nemmere at holde sig inden for de smalle, omskiftlige regler =)


  • #39   3. jun 2017 Hvis man spoler op i toppen af denne tråd gik det fint indtil Dansk Folkeparti blev blandet ind i det. Jeg forstår ikke hvorfor et RC debat-forum gang på gang skal ødelægges ved at blande politik ind i det. Hvor ville det være rart hvis man kunne nøjes med at debattere RC på denne side. Der findes masser af andre sider hvor folk giver udtryk for deres politiske meninger.

  • #40   3. jun 2017 Thomas G, nu handler tråden jo om politik og ikke om RC, så du bliver nødt til at gå efter trådstarter for at lave et politisk emne, hvis det er din holdning.

  • #41   3. jun 2017 Trådstarter spurgte blot om gældende lovgivning, ikke om loven var god/dårlig eller hvilke partier der havde vedtaget den. Ligeledes spurgte han heller ikke til den politiske observans blandt RCGalleris medlemmer. Så nej, jeg synes ikke at tråden til at starte med handlede om udveksling af politiske holdninger, det skete første da Dansk Folkeparti blev blandet ind i det.

  • #42   3. jun 2017 Du skal være velkommen til at stikke hovedet i sandet og være apolitisk, Thomas G.

    Det er bestemt ikke noget krav for at leve i Danmark, at du skal have en mening om noget som helst.

    Men det er nu engang naturligt, at hundeloven diskuteres på Hundegalleri, færdselsloven diskuteres på bilgalleri og at mængden af hestekød i oksekødet hos Aldi og Lidl diskuteres på hestegalleri.

    Det er super relevant og snakke om politik i forbindelse med droneregler, eftersom de nye regler lige er blevet frembragt og ikke engang er trådt i kraft endnu. Specielt fordi de udgør endnu ét i en lang række af indgreb i den personlige frihed, der er foretaget de seneste 10-15år.

    Du er bedre stillet i dag, hvis din hobby er RC, end du er om en måned.


  • #43   5. jun 2017 apropos droner og regler...

    Var der ikke noget med at små droner op til en bestemt vægt ikke blev ramt af de nye regler?


  • #44   5. jun 2017 Nevermind! Jeg fik selv Googlet mig frem til følgende:

    "Undtagelsen, der bekræfter reglen
    Undtagelsen til reglerne er minidroner under bagatelgrænsen på 250 gram. Grundet deres begrænsede størrelse og vægt må minidroner generelt bruges overalt, så længe man vurderer, at flyvningen ikke er til gene eller fare for personer og ejendom i nærheden."

    Kilde: https://samvirke.dk/artikler/det-bor-du-vide-for-du-kober-en-drone-til-privat-brug

    Lidt en skam at den nye DJI Spark vejer 300g. Hvis den havde været under bagatel grænsen havde jeg sgu købt en! smiley


Kommentér på:
Regler for droneflyvning på strand?

Annonce