{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

3D flyvning med heli... Hvordan???? {{forumTopicSubject}}

Hej...
Har lige bestilt en ESKY Honey Bee CP2 3D.
Har prøvet heli før, men hvordan foretager man 3D flyvning. Er med på at rotorbladene vendes så der laves "negativt" løft... Men Skal man holde en knap inde under manøvren eller er gyroen så intelligent at den selv registrer at den vender på hovedet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3D flyvning med heli... Hvordan????
  • #1   1. feb 2007 Gyro skal ikke vide den vender på hovedet, den virker som altid... Når der flyves 3D kører rotor med fast omdr og du vender som du selv skriver vinkel på bladene (Pitch)... Hvad er det du entlig vil vide ?'

    Karsten


  • #2   1. feb 2007 Har du købt en Esky for du slet ikke brug for det i lang tid.. Den er hammer ustabil, så tænk du først på og kunne flyve rundt i nogenlunde kontrol

    Karsten


  • #3   1. feb 2007 Kan måske forklare lidt mere...

    på styringen er en knap.. Der vælger du Trainer mode og 3D mode.

    Trainer = motor omdrejninger og pitch følges ad,

    3D mode = motor kører med fast omdrejninger og du vipper pitch i positiv og negativ vinkel

    Karsten


  • #4   1. feb 2007 Takker mange gange "Karsten K"....
    Da jeg helst ikke vil risikere at rende ud og smadre for 10000.- har jeg valgt en billig model til at lære grund teknikkerne. allerede nu er jeg blevet sindsygt bidt af heli'er... Så har da planer om noget størrere på et senere tidspunkt, ska bare lige ha styr på motorikken først... Mvh. Kim...


  • #5   1. feb 2007 Drop E-skyen o´g køb en Simulator.. Det får du meget mere ud af, brug den og spar sammen til noget kvalitet smiley

    Karsten


  • #6   1. feb 2007 hvis jeg var dig begyndere jeg ligesom karsten på simulator først, og direkte til nitro helikoptere, meget nemmere at flyve end de billige kina modeller.

  • #7   1. feb 2007 Gør som karsten siger... Det andet holder bare ikke.
    Simulator og så derefter så øve dig.
    Prøv bare at flyv 8 taller og nose in.


    ehmet G - Mon ikke når han har lært det han skulle tage en el udgave i stedet for?


  • #8   2. feb 2007 skum P
    hehe tror vidst ik han vil kokse ligesom dig med din nitro heli hehe smiley


  • #9   17. mar 2007 Jeg vil også vide hvordan man styrer kontrollerne når man vil flyve på hovedet! Hvis jeg har forstået det rigtigt bruges det første stykke af venstre pind til køre omdrejninger op til et konstant niveau og derefter styres pitchen resten af bevægelsen frem. Vil det så sige at når omdr når sit niveau er der max negativ pitch? Jeg troede at en helikopter stod i ca.0gr til -2gr pitch i tomgang, men den skal jo bruge mere negativ pitch end det for at flyve inverted. Jeg har ikke købt helikopter endnu, men det bliver nok i nærmeste fremtid smiley

  • #10   17. mar 2007 Det er ikke rigtigt Rene A

    Uanset hvor du har venstre pind kører motor med konstant omdrejninger, når du har venstre pind i midten er der 0 grader pitch ( rotorblade stor lige) Når du hiver pinden op giver bladene løft opad, og hiver du pinden nedaf. giver den drift nedad, vender du så på hovedet kan du holde den ved og hive pinden nedad..

    Karsten


  • #11   17. mar 2007 Husk lige at det er når i er i ilde 1 eller 2

    I normal mode så giver man mere og mere picht i takt med man giver gas... alt efter hvordan man har lavet sine kurver smiley


  • #12   17. mar 2007 Tak for det hurtige svar Karsten. Er der så en kontakt på controlleren hvor man starter rotoren? Eller går den i gang når der kommer strøm på?


  • #13   17. mar 2007 Skum P

    normal Idle har jo ikke meget at gøre med 3D flyvning..

    Rene...

    Det kommer an på hvad man køber, normalt sætter man alt det der op selv i radioen. Altså man programmere alt i styring som man vil have det..

    Hvor er du fra Rene ?


    Karsten


  • #14   17. mar 2007 Er fra Færøerne, men er også meget i København (Amager). Er meget tæt på at købe en SJM 400 heli. Startede som så mange andre med at kigge på noget bilka-bras og blev hooked smiley


  • #15   17. mar 2007 Hehe ja folk sviner tit de billige modeller til, men glemmer hvor meget de gør for denne hobby.. Startede selv med en Falcon360 fra Bilka.. og det er kun 3 år siden.. Det er gået stærkt siden da.. FLyver på 3 sæson nu..

    Karsten


Kommentér på:
3D flyvning med heli... Hvordan????

Annonce