{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Nikolaj  K
Nikolaj K
Tilmeldt:
26. jul 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Jubii min første RC - nitrobil {{forumTopicSubject}}

Da jeg prøvede min kammerats RC i går blev jeg bidt af det =)

Jeg har så siddet og kigget på nogen klip på nettet og må konstatere at sådan en Hellfire ser for vild ud at køre med! - så derfor har jeg lige købt en.

Men jeg har ingen erfaring overhovedet hvad der gælder RC biler. Jeg ved den kører på nitro. Jeg er ved at lade spark plug og batteri til bilen op, og så imoegen skal jeg lade den køre 2 tanke fuld i tomgang før jeg går i gang.

Hvis der er noget der er godt at vide må i meget gerne sige til, da jeg helst ikke vil ødelægge mit nye legetøj! =)

Det der med indstillinger folk siger er så svært, er det ikke bare at skrue lidt her og der så man synes den lyder fornuftig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jubii min første RC - nitrobil
  • #1   26. jul 2007 Tillykke Nikolej
    Se at få nogle billeder på, at byret smiley
    Har du ikke fået en dvd med i købet??
    Det har de fleste HPI ér biler med i kassen.. Eller har du glemt at spørger... smiley
    Der fremvises ellers de mest grundlæggende ting mht nitro og indstillinger


  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   26. jul 2007 Hejsa. ja, jeg fik også af vide der ville følge en dvd med i købet - men den var der ikke =( Jeg vil nemlig godt ud og ræse i morgen

  • #3   26. jul 2007 Nikolaj K.
    du kommer ikke ud og ræse den første dag overhovedet!
    du skal bare lade den stå de to tanke i tomgang også køre med meget lidt gas runndt indtil du har kørt omkring 7 tanke men en lille reminder er at du altid skal slukke bilen efter 5 minutters køre/tomgangs tid og lad eden køle af også tænde bilen igen også 5 minutter også køl igen og sådan bliver du ved indtil at du har brugt de ca. 7 tanke op. så alt i alt vil det være 2 tanke i tomgang og 5 tanke hvor du køre meget stille rundt ikke mere en 1/4 del gas.
    Håber du forstår lidt af dette ellers spørger du bare smiley

    Mvh Kris M.


  • #4   26. jul 2007 Og du må ikke stille på en eneste skrue på karburatoren under tilkørslen. Hedder den fase, som Nikolaj så godt har beskrevet ovenover ^^

    Bare en millimeters ændring kan gøre meget !


  • #5   26. jul 2007 har selv bøvlet noget med det... Og har da også "fåer en kopi" af den dvd, jeg omtalte.
    Der er lige så mange råd, som bruger på rcg. Men det kræver et godt øre og viden, så nitro er ikke bare at sætte batteriet og kører.
    Brug grund indstillingerne, til indkøringe (går ud fra at du ikke ha skruget på karburatoren).
    Har du eventuelt en der ved lidt om det, så som at ´PRIME´ motoren. Betyder at man får nitroen fra tank til karburatoren, ved at tørne (trækker i snoren) motoren mens at man holder for udstødningen, så overtrykket trykker nitro til karburatoren osv...


  • #6   26. jul 2007 Hov.. Mente Kris smiley Sorry...

  • #7   26. jul 2007 Et råd kunne være at puste i den slange der går ned til udstødningen for at få nitro op til motoren.

  • #8   26. jul 2007 hmm det er de færeste der gider at gå rundt med nitro smag i munden haha men ellers kan man jo hvis man lægger inde med en sprøjte (kanyle sprøjte) bruge den..


  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   26. jul 2007 Fedt. - der er mange svar.

    Kris M: Vil det sige jeg skal køre 5 min. Stoppe motoren ved at tildække udstødningen, vente til den blir kold - starte den op igen, og gøre det samme om igen, indtil jeg har brugt 5 tanke? Det lyder da virkelig kedeligt og langvarigt =/ Skal man også gøre sådan når man har tilkørt den? Altså kan den kun køre 5 min. ad gangen??


  • #10   26. jul 2007 nej sku smiley men kører til tanken er tom...
    Tilkører motoren men 2 tanke i tomgang... ingen stop.. kør så 2-5 tanke med 1/4 til 1/2 gas i rundkres eller i 8 tal... gi gas og slip gas, igen og igen


  • #11   26. jul 2007 gi kun gas (1/4-1/2) i 2-3 sekunder og så lad den kører i tomgang til du har vendt bilen og så 2-3 sek igen, osv


  • #12   26. jul 2007 michael p jo man skal slukke den efter 5 min og ja nikolai det er sq kedeligt og langvarigt men efter du har tilkørt den på en god måde er jeg nsikke på at dig og din motor vil have det sjovt sammen smiley

  • #13   26. jul 2007 men nikolai hvor i landet kommer du fra?

  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #14   26. jul 2007 Dvs det med at den kun må køre 5 min ad gangen når jeg imorgen tilkører den skal jeg bare glemme?

    Hvor længe vil du tro det tager at køre de der 5 tanke hvis jeg skal køre som du siger?


  • #15   26. jul 2007 nnej nikolaj det skal du ikke glemme du skal slukke den efter 5 min.
    og det tager ngodt og vel 5 timer at køre de 7 tanke.
    det tog mig fra kl 11 til omkring kl 17:30.
    men det var nu ikke så kedeligt igen.
    smiley


  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #16   26. jul 2007 er der nok power på den der spark plug til jeg kan tænde den igen så? Jeg mener hvis den skal slukkes efter 5 min og det tager 5 timer - så skal den da slukkes og tændes en del gange... - ell er det mig der har misforstået det helt?

  • #17   26. jul 2007 ja den skal slukkes og tændes en del gange men jo der skal nok være nok power på din spark plug men sørg nu for at spar pluggen er fuldt opladt når du begynder.
    og det kan forresten være meget besværligt at starte din rc for første gang.
    men inden du begynder at prøve på at starte bilen så skal du bare holde for udstødningen imens du prøver på at starte motoren fordi så gør du det der hedder at tørne motoren. det er at der kommer nitro til motoren så du kan får startet bilen ellers tager det nok lidt tid hvis du ikke tørner motoren.


  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   26. jul 2007 Ok Kris - og det vil sige det med at starte og slukke rigtig mange gange har jeg altså forstået rigtigt?

  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #20   26. jul 2007 Hehe tak jyden. Ja, har svært ved at styre mine impuls lyster =)

  • #21   26. jul 2007 ja nikolaj du har forstået det rigtigt.
    men hvor i landet kommer du fra?


  • Nikolaj  K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #22   26. jul 2007 Jeg er fra Kbh.

    Kender kun ham min kammerat som jeg prøvede bil hos der også har en RC - Han kører benzinbiler og frarådede mig at købe nitro, men efter jeg havde set dem kunne jeg ikk la vær. Han ved nok heller ikk så meget om Nitro biler =/


  • #23   27. jul 2007 okay.
    jeg er fra fredensborg.
    nordsjælland.


Kommentér på:
Jubii min første RC - nitrobil

Annonce