{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

begynder fly {{forumTopicSubject}}

ja ved dette emne

som mange andre har været oppe før..

men må sige at tanken om at komme op og flyve tiltaler mig en del..

derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til hvad begynder fly man skal købe..

har set lidt forskellige fly, bl.a. dette trainer fly som leveres med alt så det er klar til brug

(link fjernet)

det koster 3000 kr, og virker til at være et okay fly på mig, som opfylder de krav folk har til trainer fly..

og inkl et rimeligt anlæg, som jeg også senere vil kunne få bare lidt glæde af..

der er også fly som dem her

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

men hvad ville i vælge, og gerne hvorfor??

tænker på at finde noget rimeligt, hvor anlæget er så godt det kan tages med videre, for er ikke selve flyene som er dyre som sådan, jeg vil jo hvis jeg køre samme frekvens kunne få mange fine fly til under 2500 kr..

jeg vil hvis jeg skal købe rtf kit bruge omkring 3000 kr, og for kit hvor jeg selv vælger dele osv bruge op omkring 4000 kr..

på forhånd tak for hjælpen..

det skal siges at modellen skal bruges til at flyve i klub med, og vil flyve her i frederikshavn..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder fly
  • #1   25. feb 2008 Hey
    Startede selv nitro fly med en Avistar til 800 (kun for fly).
    RC Fly er ikke en billig hobby.
    Du skal nok regne med de 3000 til at starte med.
    Men jeg vil mene at en Avistar ikke er et dumt fly at starte med.
    Jeg har haft mange gode timer med min.
    Se evt mine fly herinde.




  • #2   25. feb 2008 3000-4000 kr ved jeg godt er kun for at komme igang..

    for de penge håber jeg og kunne finde et rimeligt fly, med rimeligt anlæg, også kan jeg senere skifte fly hvis jeg får mod på det..

    så kan man jo få en fin øve sæson med et rimelig trainer, og får man blod på tanden, kan man købe et dyrere fly, og beholde ens anlæg..


  • #3   25. feb 2008 dette fly

    (link fjernet)

    og med denne motor

    (link fjernet)

    også naturligvis alt elektronik og anlæg. ville det være et helt dumt køb..

    og hvad skal der bruges af servoer osv??

    (link fjernet)

    ville sådan et sæt være nok til alt elektronik, eller skal der bedre servoer til??



  • #4   25. feb 2008 Du kan få en starter pakke ved Hobby World ogsåm og flyveren der, en Boomerang, er en fantastisk begynder, det vil du også kunne se i forskellige klubber rundt omkring, da den er meget brugt som klubflyver.

    http://www.hobby-world.dk/ tilbuddet er på forsiden,
    Bemærk dog at senderen der er med ikke er verdens bedste hvis du vil videre, men der er mulighed for evt. at finde et brugt anlæg når tid er inde på RC-unionen.dk som også har et forum der kan hjælpe og vejlede dig.


  • #5   25. feb 2008 Jan-->>

    ja det har jeg også set lidt på..

    som jeg ser det er fordelen ved det sæt jeg selv har sammensat, at for omkring 500 kr mere, får jeg er 6 kanals anlæg, som jeg senere vil kunne få mere glæde af..

    også køre det på 2,4 ghz frekvens, det vil jeg jo mene er en fordel..

    synes det er svært..

    hvis jeg skulle se hvad jeg selv ville vælge ud fra min meget sparsomme viden, var det den avistar også det futuba sæt..

    for det er total ikke meget dyrere..

    med mindre jeg har glemt noget??


  • #6   25. feb 2008 efter erfaring, kan jeg sige at nexstaren er suveræn! 10000% godt begynder fly... den kan komme meget langsomt ind til landing, og den er meget nem at flyve. med en 46-50 2 takter i snuden og et mx-12 sæt er du godt kørende i mange år.

    jeg fløj 6 gange med det, jeg lettede ikke selv første gang, men jeg landede selv 1. gang. men så glemte jeg at lade op, og det fløj væk og styrtede, det sker jo ikke igen.

    så ville jeg fremtidssikre mig selv og derfor købte jeg en calmato 40 sports, som er en flyver man aldrig bliver træt af.

    (link fjernet)

    det er også et fint sæt, og den kan komme lige så langsomt ind til landing som nexstaren, og det tipstaller ikke! motoren er godt beskyttet ved lanidng, og det kan klare meget hårde landinger. det kan flyves som begynder, og det kan tæskes igang med noget kunstflyvning, men 3D kan det dog ikke. hvis du har leget med en klubflyver et par gange og har styr på det, er calmatoen langt det bedste valg, erfaring fra flere i klubben


  • #7   25. feb 2008 Martin H-->>

    har jo hørt at vingerne bør være så højt som muligt..

    har det noget og sige at det ikke er det på den du henviser til??

    og virker super billigt, men grunden til jeg selv foreslår det noget dyrere fly er for at få et med en sender jeg ved jeg også senere vil kunne bruge..

    og for at være fri for frekvens racet..

    og ville gerne være flyver klar til sæson start, hvis det kan lade sig gøre, så jeg ikke skal til at ud og se efter en masse når de andre er igang med at flyve..


  • #8   25. feb 2008 Det er faktisk dyrere at køre med biler end det er at flyve.
    Startomkostningerne er ca de samme, men de der kører bil køber mange reservedele. der går altid et eller andet i stykker. Så skal man lige ha nye fælge eller dæk. Så ryger der en bærearm eller en støddæmper osv osv.
    Når man flyver, så flyver man. Men hvis der endelig skulle gå et eller andet galt, så koster det selvfølgelig. der er ikke de samme løbende udgifter som ved biler. Jeg har selv fløjet i mange år og er lige begyndt at kører med biler også. Jeg kan godt se at det at køre med rc biler er en stor løbende udgift.
    Køb dig en god størrelse træner og gi den gas. Så er du hooked.


  • #9   25. feb 2008 har snakket med Martin lidt frem og tilbage..

    og han foreslår hårdnakket den kyosho calmato 40 sport..

    andre fly tosser som kan anbefale den som start model, for så er det sådan en jeg er på som starter..



  • #10   25. feb 2008 Kan på ingen måde forslå een lavvinget som start model.. Men den er genial som nr 2 eller 3 model..

    Køb dig een trainer, den du selv linker til er fin, eller osse den Omtalte Boomerang fra Hobbyworld.. Jeg har selv sidst nævnte til sjov flyvning, og den er flyver genialt.. Det er virkelig et paskrav sæt du får der, alt er laserskåret og passer perfekt sammen..

    Motoren du kigger på er osse rigtig fin, der er masser af power, til sjov og ballade.....

    Styringen er jo en smag sag. Der kan vi ikke rigtig vejlede dig så meget idag, det er i bund og grund dit eget valg, Vi kan self hjæpe hvis du har nogle spørgsmål til dem..

    Karsten


  • #11   25. feb 2008 har du set den flyve karsten? eller prøvet den? jeg prøvede den efter 6 flyvninger m højvinget, en totalt ny inden for sporten startede med sådan en, den kan ikke tip stalle, og den kan flyve ufatteligt langsomt den er mere stabil end en de fleste højvingede

  • #12   25. feb 2008 Ja jeg har fløjet med een i klubben.. Jeg kan ikke stå inde for den.. Det må så være for din regning smiley

    Karsten


  • #13   25. feb 2008 min kammerat og mig er meget imponeret, samt alle andre i klubben... vi har højvingede som er nødt til at komme hurtigere ind til landing, og den er lige så stabil som dem, fordi dens vinge jo er lidt v formet, og så det tykke profil til den lave vægt... trim udslag lidt ned og du får kun nexstar som er mere langsom og forsigtig, dens brede understel gør også at den er nem at lande, det er også stærkt... har fløjet min ind i modvind så den stod stille over landingsbanen, så kom der lige en pause i vinden, så faldt den lodret ned, det var i tomgang

  • #14   25. feb 2008 kan se ud fra det sæt også at den styring som er med heller ikke er optimal..

    og skal der bedre til er det fuld pris oveni..

    så vil jeg hellere give lidt mere og få en af de trainere jeg vil blive glad for..

    hvordan med den styring jeg har valgt, vil den med de servoer være fin til flyet eller hvordan ser det ud??


  • #15   25. feb 2008 Smid nogle Futaba 3001 eller 3003 i.. det er fine

    Karsten


  • #16   25. feb 2008 så det sæt med 4 stk 3003 er fine??

    også det anlæg med 2,4 ghz..

    så kører det..

    tak for hjælpen..

    så er det bare og tænke tænke og tænke lidt mere om det skal være fly, båd eller hvad det skal være jeg skal vælge..

    biler er fede, men onroad er der jo ikke meget af hvis man vil være mere hygge og køre med andre menneske..


  • #17   25. feb 2008 Kommer lige i tvivl med 3001 og 3003. jeg tror det er 3001 der er de bedste.. men de kan nemt bruges til en trainer begge 2...

    Karsten


  • #18   25. feb 2008 bare i orden..

    takker for den store hjælp


Kommentér på:
begynder fly

Annonce