{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholdelse af nitro bil
  • #1   27. feb 2008 vaske dit luft filter og huske at smøre det ind igen


  • #2   27. feb 2008 michael C: da ikke hver gang...
    Gør det som michael siger, ca. en gang om ugen eller hvis du er doven, 1 gang hver anden ude xD


  • #3   27. feb 2008 Øh.. skal stemplet være i bund når man stiller den på hylden :b?

    Det har jeg aldrig gået efter, nogen der kan forklare/beggrunde hvorfor man skal det :P?


  • #4   27. feb 2008 skift filter hvergang man har været ude at kører ! logik og rutine !! hele bilen i WD-40 ! evt blæs lidt med en luftpistol
    sådan det overskydene ikke sviner indedøre !!
    behandel din motor som din kæreste så holder den også længere !!
    åben dækslet til strøm i tilfælde ved fugt i det elektriske !!


  • #5   28. feb 2008 stemplet SKAL køres i bund når bilen stoppes...
    stemplet er af ALU.. cyl. er meget hårdere...
    altså kan den når den er varm klemme stemplet... så den mister kompressionen...
    fordi cyl. er konisk... altså mindre i diameter i toppen... det er det som laver kompressionen..

    og vigtigt at tjekke dit luft filter HWER gang du har kørt..
    en god ide er at have det normale luftfilter som sidder inderst i filtret med olie på.. og derefter et andet filter uden på som INGEN olie ska ha... så kan man lige vippe det yderste filter til side og se om det inderste med olien på er beskidt... er det ikke det... så behøver man ikke skifte det..
    kommer jo oz an på hvornår man kører og hvor man kører...
    kører man om sommeren på en meget støvet og tør bane... er det self. værre..

    ellers skal man IKKE smøre bilen med noget.. da sand m.m. hænger mere i bilen så...


  • #6   29. feb 2008 Man kan sagtens rense luftfilteret efter brugt, når jeg har været ude at kører renser jeg flteret, skiller bilen totalt ad, vasker stumperne, og sidder ellers med en tandbørste og børste sand og sten væk, de steder som ikke kan tåle vand. moteren får en gang after run olie. - Jeg har nu aldrig hørt at stemplet skal være i bund, men det gir da mening at det ikke skal være i top hvert fald, efter som cylinderen er konisk. så det vil jeg da selv tænke lidt mere over smiley

  • #7   12. jan 2012 Hvorfor skal luft filteret smøres ind i olie? Og hvor meget?
    Har godt set at man kan købe luftfilter olie. Men hvorfor?


  • #8   13. jan 2012 Det er for at fange de mindste partikler, så de ikke ødelægger motoren..
    Filtere skal ikke have ret meget, jeg plejer at presset det samme, og give det ca 30 dråber fordelt jævn, også "pumper" jeg det ligesom et par gange, så olien fordele sig i filtret.


  • #9   13. jan 2012 Og når du så skal gøre det rent igen, kan jeg anbefale noget bremserens eller lign, det fjerne olien, og så kan du skylle filtret, og starte forfra med at give olie når det er tørt igen.

  • #10   13. jan 2012 Okey tak Christian J smiley

Kommentér på:
Vedligeholdelse af nitro bil

Annonce