{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
332 visninger | Oprettet:

Ladetid på humppacks {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har sprunget ét batteri i luften, så nu skal jeg lige forhøre mig på en udregning af ladetid på humppacks.
Jeg har et 1300mAh (5 små celler)og et 2400mAh (4 større celler). På laderen står der:
7.2V NiCd 320mA
8.2V NiCd 280mA
Output: 12V 250mA 3VA

Så hvorlang tid skal jeg lade mine to batterier?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladetid på humppacks
  • #1   17. mar 2008 de skal slet ikke lades med den lader? smiley
    12v output har cellerne ik godt af...

    men normalt er det batteriets kapacitet divideret med ladekapaciteten, +15-20% for nimh og nicd.

    12v output er altså for meget det er jeg ret sikker på, mener ikke min lader kommer over 7-8v når jeg lader 6v hump packs

    er der en drejeknap så du kan bestemme hvilken af de 3 du bruger? og har du ikke en manual. for, for mig virker det som om at den ikke skal bruges til 4,8 og 6v batterier...


  • #2   17. mar 2008 Laderen er faktisk købt sammen med et 1300mAh batteri hos Holte modelhobby.



  • #3   17. mar 2008 okay!

    min holdning om ladere der følger med batterier osv, de ryger ud... somregel er de af dårlig kvalitet, og afbryder for sent, altså overladning, de lader med for lidt, så det tager for lang tid, er man med i en klub, er der sjældent andet end 12v, så dur de heller ikke...

    derfor råder jeg altid til at lade med en lader af x-peak 3 plus klassen, der er flere udgaver af den, fra andre mærker, men det er den samme, og den kan lade stort set alt, og den gør det rigtigt... kender et par der har ladet batterier med traxxas humppack lader, og de døde langsomt, indtil jeg lige gav dem en gang massage, nu virker de igen... de afbryder rigtigt, og går ned i ladestrøm om nødvendigt, de gør de billige ik... sådan en koster en 500 mand med porto


Kommentér på:
Ladetid på humppacks

Annonce