{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Begynder bil til onroad {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg søger lidt hjælp til at finde en RC til onroad, som skal kunne bruges til konkurence kørsel. Men jeg er nybegynder og den skal derfor ikke være alt for dyr, den må gerne ligge inden for et budget på omkring 2000.-.
Er det ikke bedst at vælge skala 1:10.

Det må gerne være en el bil, men hvad er fordele og ulemper ved nito kontra el.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder bil til onroad
  • #1   26. mar 2008 en tamiya ta-05 den køre godt syntes jeg

  • #2   26. mar 2008 fordelene ved nitro, er at du ikke skal tænke på at have masser af batterier der altid skal være ladet op inden du kan køre..

    men ulemperne er så at du ikke må køre på alle baner, og at du som regel ikke må køre indendørs, det må du med el..

    stock er nitro hurtigere, men med en anden esc og motor vil el som regel fint kunne følge med, og tit også være hurtigere..

    mange af de prof el biler går omkring 100-110 med den rette gearing, så el er faktisk som regel hurtigst når det kommer til stykket..

    til onroad ville jeg normalt vælge el, dog er nitro ud af kassen som regel masser af fart og lyden er nu noget andet smiley


  • #3   26. mar 2008 Jeg har en ta05 til salg hvis det skulle være noget.

  • #4   26. mar 2008 se min koster 2,5 k

  • #5   26. mar 2008 Tusind tak for hjælpen..

    Jeg har lige købt en HPI Baja, så der går nok lige noget tid for jeg vil købe den næste. Men jeg synes det er meget lokkende det med at købe på bane. Jeg tror jeg vil prøve at tage ud til banen i greve, og se hvórdan der ser ud. Tror nok jeg vil satse på at starte med en bil imellem gruppe 2 og 3.

    Jeg har købt en spectrum dx 3.0 til min baja. Vil jeg kunne benytte denne til en evt. banebil, ved at købe en ekstra modtager?

    Igen tak for hjælpen..


  • #6   28. mar 2008 Okay.. Brøndby ville heller ikke være noget problem.

    Hvordan kan det være et der ikke bliver kørt lige så meget el som nitro. Er det meget bøvlet med batterier?

    Er det her mærke godt? Er kvaliteten ok? Ville jeg kunne bruge min spectrum dx3.0 radio hvis jeg køber en ekstra modtager..


  • #7   28. mar 2008 Øøøøh dette link skulle have været et sted i ovenstående smiley http://www.rcsiden.dk/shop/1-10-cyclone%a0s%a0kit%a0with%a0moore-speed%a0dodge%a0stratus%a0body-51160p.html


  • #8   29. mar 2008 Jo, lad gå.. så skal jeg da også lige ligge et input : )

    Jeg vil anbefale dig at købe ta-05'eren(Evt brugt 415 - startede jeg selv med og fortryder ikke spor!) eller cyclone s (Brugt cyclone evt.), eller t1r (brugt t2 evt.). Derefter så vælg KUN udfra hvilket mærke de køre i klubben. Nu ved jeg, at i brc er der mange begyndere som køre med xray så det burde være det bedste udgangspunkt.

    Og som hans siger at det er en sindsyg dyr hobby..vores biler løber ca. op i 10-12000 kr. Og det er uden ladere, batteier osv osv.. men at smide 2-3000 i et chassies er udmærket for en begynder. så kan du jo også se om det er noget, og der er jo ikke mange penge tabt hvis det nu ikke er noget alligevel.

    Kom evt. til greve at kigge d 18. maj. Der kommer vi en masse og køre løb (bla. mig og hans.)

    Tjaa.. håber det ku bruges smiley


  • #9   30. mar 2008 Tak for svarende hans og peter.. Jeg vil mene at jeg er klar til at finde den rigtige bil når interessen er faldet for min baja.. Så jeg tror mit næste step er at komme ud at kigge i greve og brøndby.

    Er blevet ret sikker på at det skal være en elbil, men må hellere lige komme ud og se begge dele i action.

    Håber at kunne komme ud til greve den 18..

    Igen tak for hjælpen..


Kommentér på:
Begynder bil til onroad

Annonce