{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
22. sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Traxxas - hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
jeg er ret grøn i denne verden og har derfor været ude at se mig lidt omkring.
mit valg er faldet på en Traxxas T-maxx 3.3 RTR.
MEN!
Jeg har også kigget på Revo og Jato.
hvordan er de motormæssigt sammenlignet med hinanden? er det de samme motorer i de nye modeller og hvordan er de rent køreteknisk samt "stabilitet"?
jeg er blevet lidt rundforvirret.. så hvis der er nogen som kan komme med nogle gode konkrete svar på forskellen mellem de tre modeller samt hvilke i synes bedst om og hvorfor ville jeg blive glad(ere)
på forhånd tak
/Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traxxas - hvilken ?
  • #1   23. sep 2008 køb en revo eller en t-maxx. har selv haft revo og det er en gude bil. smiley har også været indehaver af en jato og den bil er bare for sindsyg at køre med. men en revo så går du ikke galt i byen efter min mening.

  • #2   23. sep 2008 revo'en er perfekt

  • #3   23. sep 2008 den nye t-maxx måske? men jeg ville holde mig til el. Men en t-maxx er mit bud

  • #4   23. sep 2008 Velkommen til hvert fald smiley

    Jeg har en Jato, og som en anden skriver er den lidt crazy at køre med. JA den er hurtig, men svær at styrer. Den er baghjulstrukket, og det gør at den ret nemt skrider med røven. Jeg ville nok anbefale T-maxx Eller revo. Jeg er super glad for mine nitro biler, og har solgt mine el biler fra. er vild med teknikken simpelthen. T-maxx´en er ret stor, det skal du bare lige være klar over smiley Den næste bil jeg skal have, bliver højst sandsynligt en T-maxx..

    Vil dog sige at generelt med Traxxas er det et godt mærke. Jeg er utrolig glad for kvaliteten i min Jato, man kan virkelig se og mærke at det er kvali smiley

    held og lykke..


  • #5   23. sep 2008 hvis det er din første bil vil jeg sige at revo styre men hvis du har råd så køb den nye udgave ( Platinum ) den kan ta svingne hurtigere end t-maxx så den en øjensynligt meget sjovre at køre med desuden er t-maxx ikke så cool på asfalt der er revo mere allround som du vil meget glæde ved

  • #6   23. sep 2008 vil også sige revo eller den nye slayer

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   23. sep 2008 mange tak for alle jeres svar.
    Jeg har udelukket Jatoen og må så gå og lege lidt med tanken om det skal være en t-maxx eller en revo. men hælder nok mest til revo hvis jeg har råd. hvis jeg køber brugt er der så nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på? på forhånd tak


  • #8   24. sep 2008 da det jo er en Nitro, skal du nok se lidt til om motoren er holdt ordenligt. Er den pæn og ren, har den være kørt igennem med Afterrun / WD40 når den har kørt osv.. hvordan ser luftfilteret ud, er den renset og olieret som det skal.. Dæk osv er slid dele, som skal skiftes med tiden uanset hvad, og det koster ikke alverden, det er straks værre hvis den er gal med motoren. Spørg også indtil om den er kørt rigtig til, så det ikke bare er en newbie der har givet den gas fra starten..

  • #9   24. sep 2008 Du skal købe en Revo 3.3 + novak køletårn er alle pengen vær. Har kørt med en T-maxx den køre dårligt iforhold til en Revo 3.3.

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   24. sep 2008 ok. mange tak smiley
    -Christian hvad gør Afterrun for motoren?
    endnu en ting der er rar at vide. hvordan køres sådan en nitro motor ordenligt til?


  • #11   24. sep 2008 Michael : Afterrun, eller nok mere at foretrække WD40 tager den sidste nitro der måtte ligge i motoren.
    proceduren er som følger:

    Når du har kørt med din bil, så sætter du en klemme på benzin slangen, og forsøger at starte den. Så starter den lige hurtigt, og brænder det sidste nitro af der ligger i slangen. Der vil altid ligge lidt i motoren, og nitro tiltrække fugt, som kan få din motore til at ruste, og sætte sig fast.
    Det man gør er at man tager glæderøret ud, sprayer lidt WD40 direkte ned i cylinderen, (eller afterrun) også holder min lige et stykke papir for topstykket, mens kan igen forsvare at starte motoren et par gange, sådan så stemplet lige får lov til at arbejde. på den måde fjerne du rester af nitro, samt du lige smører motoren med et fugt fjernende materiale.

    Nogen nøjes med at hælde afterrun i tanken på den sidste tank, og lade den komme i motoren den vej igennem. Men så ligger der stadig nitro i motoren, og jeg synes personligt man skal passe lidt mere på sine ting.

    Hvordan en nitro motore kører ordenlig til er en længere process, og der er flere holdninger til dette alt efter hvilket mærke du køber.
    Men hvis du køber en ny bil, så følger der en seddel med der nøjagtigt beskriver hvordan det gøres.. hvis du køber en brugt bil så skriv herinde, så skal du nok få svar smiley


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   24. sep 2008 tak for fyldestgørende svar!
    I/du hører nok nærmere fra mig når der bliver købt smiley

    tak for nu
    /Michael


Kommentér på:
Traxxas - hvilken ?

Annonce