{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

LiFE batterier {{forumTopicSubject}}

Hvordan ser det ud med disse batterier? Har hørt at de skulle dykke en del i spænding, under belastning. Men hvor slemt er det?

Lige pt. kører jeg med lipo batterier, og det fungerer egentlig rigtig godt. Masser af power fra start til slut. Dog savner jeg bare en anelse mere fart, end det jeg får på mit 7,4/5400 batteri. Men vil dog ikke helt op i 11.1 volt. Så tænkte jeg om et 9,9 volt LiFE kunne være den rette vej at gå? Evt. noget på omkring de 4400 mAh. Hvordan vil batteriet opføre sig fra start til slut? Dør det langsomt ud, lidt som nimh? Eller får jeg mere eller mindre samme power fra start til slut?

Og til sidst, hvilke LiFE celler bør jeg gå efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LiFE batterier
  • #1   30. mar 2009 Har også hørt fra forskellige at det snart skulle blive det helt store, men de er for små endnu. Dog lyder det fedt at de kan lades med op til 25A , og ikke har nogen kritisk lav spænding som f.eks. lipo.

  • #2   30. mar 2009 Som du osse kan se på linket Nohm har smidt fået A123 celler kun på 2300 mah indtil videre..

    Skal du have flere mah så må du lodde cellerne sammen parallet, også bliver de altså hurtig tunge.. 1 A123 celle på 2300 mah vejer ca 75 gram..

    Det vil sige at hvis du vil op i ca 4600 mah på 9.9 volt, så skal du bruge 6 celler også ender du på ca 450 gram.

    Men så har du osse et batt der kan holde til seriøse tæsk, du kan lade dem med 10-15 amp uden der sker en dyt, også tager det ikke langtid at lade dem op..

    Jeg bruger dem indtil videre kun som modtager accuer i mine fly, men har en del celler til og ligge som skal afprøves senere på foråret...

    De er ikke så følsomme som LIPO, og de afgiver mere strøm hurtigere..

    Den med de taber meget spændning under belastning har jeg ikke hørt noget om..

    Karsten


  • #3   30. mar 2009 Vil næsten sige at vægten er en fordel i det her tilfælde. Det er til min slash. Og det gør ikke noget den lige får en anelse mere vægt, så længe det selvfølgelig ikke sløver bilen så meget, at en "opgradering" kunne være lige meget, i forhold til de 7,4 volt.
    Men var godt klar over jeg skulle op på 6 celler og køre 2x3 celler.
    Men hvis der er nogen der har prøvet at lave en direkte sammenligning fra 7,4 volt lipo, til 9,9 volt LiFE, så ville det være super.


  • #4   30. mar 2009 Prøv og lur på www.rc-unionen.dk

    Karsten


  • #5   30. mar 2009 regn med 2,2volt pr celle under max træk. dvs de dykker enormt meget.
    de blev først disset helt vildt af dem som regnede dem for de nye lipos. men de dykker ikke under 2,2volt pr celle så efter de fik sat pakkerne sammen udfra det så er de glade for dem igen..
    det kræver bare noget mere af en esc hvis man vil have hvad der svarer til feks 6cells lipo og du kun kan regne med 2,2volt pr celle. de har jo stadig en topspændig på 3,6volt som esc skal kunne holde til smiley
    jeg ville skyde en hvid pil efter dem i alle lav volts setups.
    skal selv forsøge mig med 14celler i serie med mine 12cells esc..
    de er nok bedst i konfig med en stor motor som kun trækker omkring 40A konstant og så 14 eller mere i serie så du stadig kan hive noget watt ud af dem.. synes de bliver alt for tunge hvis man skal have dobbelt op så det gider jeg ikke.
    ellers er de fine som modtager pakker og i håndstøvsugere og andre lav A produkter
    mvh k


  • #6   30. mar 2009 Så lyder det alligevel som om jeg skal snuppe et 11.1 volt batteri, og skifte motoren til en med lidt færre KV, for at opnå det jeg vil.
    Men det går så nok også. Ville bare tjekke mulighederne, inden jeg gik ud og investerede i det ene eller det andet. :o)

    Men takker for svarene.


  • #7   1. apr 2009 Her er der et par grafer
    http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=9912357&postcount=33

    Her et diagram med en A123 2300 mah celle, der er afladt med 30A 1051 gange...
    http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1295156

    Her er en længere tråd, hvor ovenstående graf er snuppet fra, med en der har "cyklet" en A123 celle langt over 1000 gange.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=672512


    En anden ting er at en A123 der oplades med 10A og glemmes i Laderen.. den eksploderer ikke... Der er folk der har glemt den, natten over, og cellen var stadig brugbar.


Kommentér på:
LiFE batterier

Annonce