{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Svindel i salgsannoncer {{forumTopicSubject}}

Så var der endnu en der forsøgte sig med en annonce og dertilhørende ukorrekte oplysninger.

Så en ny type bil jeg ikke have set før kaldet fs Baja 4wd.
Jeg henvendte mig på annoncen og fik en pb fra sælger:
******************************************
Skrevet: 11-08-2009 16:58:11

Den er samlet og klar til Brug.
Modelen er en Baja 5T
Kan købes hos morfars.dk til 8.999

http://www.morfars.dk/rc/baja-benzin-desert-truck-p-4178.html

Men det er så kun en 26 cc 2WD min er en 4WD med 30 cc motor.
*****************************************

Jeg var meget interesseret indtil en flink RCG bruger mailer til mig. Han gør opmærksom på denne hjemmeside:
(link fjernet)
(tak til Hnerik B fra SønderJylland)

Vupti værdien er nu svundet fra væsentligt over 8999 til 5999 minus "brugtpris"

Sælgeren som jeg ikke nævner pr navn (det er forbudt at hænge ud på rcg) ville have 5500 for bilen.

Måske prisen er ok da hans var ny, men salgmetoden var sgu uren.

Alle der har klaget over hans salgsmetoder på annoncen er slettet, og nu venter sælger på næste offer.

Kære Admins på RCG er der ikke noget der kan gøres mod sådanne fuskere?
Kære RCG brugere, hvis i skulle genkende annoncøren, så kunne en udstemme hjælpe ham på rette vej ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svindel i salgsannoncer
  • #1   11. aug 2009 ja det er fanme ærgerligt folk prøver at ta røven påfolk. heldigt, vi ka hjælpe hinanden

    henri


  • #2   12. aug 2009 Hejsa bo k, prøv lige at se her, jeg gjorde også sælger opmærksom på at han tog alt alt for meget for bilen, ham her er forhandler af dem, og han sælger den spritnye for bare 3000,- se her ---------------->

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61493300

    Men da jeg prøvede at gøre opmærksom på at han ikke havde rent mel i posen, blev min post slettet i hans tråd, så ja han har ikke rent mel i posen.

    Og ja kan da blive ved, skal lige siges at holte modelhobby har haft dem på deres hjemmeside, men kunne ikke sælge dem, så gætter på at det er rimeligt svært at skaffe reservedele til dem, køb hellere et anerkendt mærke.

    hilsen michael.


  • #3   12. aug 2009 Jeg vil gerne hjælpe.. Så hvis det er noget, vil jeg godt lave noget i mit forum. hvor man kan skrive hvem man skal passe på at handle med...
    sÅ KAN MAN GÅ IND OG KIKKE OM HAN ER GODE NOK


    MORTEN


  • #4   12. aug 2009 ??
    det er da ikke samme bil du linker til ??? eller bare mig ?

    men om sælger vil have mere end end nypris er da hans eget problem ? og kan slet ikke lige se hvor de ufine mel kommer ind henne?




  • #5   12. aug 2009 Hejsa rene, det er 100% den samme bil, det er bare karossen der er en anden det er alt.

    hilsen michael.


  • #6   12. aug 2009 Fik at vide af en af de de store butikker at de også kunne skaffe kopi-biler til de penge. Helt præcist kostede de under 1000,- pr. stk. alt inklusiv hvis man bestilte en hel container! Så de kan sagtens sælge dem til 3000,- og tjene styrtende med penge. Men at begynde at sælge dem til 5500,- er da totalt for vildt! I mine øjne er det helt klart ikke i orden. Mon ikke der også står noget i en eller anden lov om at man ikke må tage den form for overpris?

  • #7   12. aug 2009 Det jeg henviser til med urent mel i posen er den mail sælger sender til mig. Han skriver at den fs baja han sælger er en HPI 5T til 8999, hvor han har købt den med 4 hjulstræk og 30ccm motor, hvorfor værdien er væsent over de 8999!!!
    Det er det der er noget svineri. Bilens værdi er jo ikke som han skriver, og det har ALDRIG været en HPI 5T.
    Hvad angår salgspris vs. nypris må folk forlange hvad de vil, det er op til sælger at forholde sig til prisen. MEN MAN ER UÆRLIG HVIS MAN OPLYSER FORKERT BETEGNELSE PÅ DET MAN SÆLGER: BASTA

    Der er pt også en HPI Baja 5b klon til salg herinde, her oplyste sælger i starten at det var en Baja 5b med upgrades han solgte. Erfarne rcg medlemmer gjorde sælger opmærksom på det var en klon og derfor misvisende salgsnævnelse. Sælger slettede alle der klagede og rettede heldigvis dernæst sin tekst. Han mente dog at grundet flere dele var opgraderet til HPI dele, så vupti var hans bil en anden ?!?!?!

    Derfor overvejer jeg at sætte en ferrari antenne på min fiat 500, så burde den vel også kunne sælges for lille million, under betegnelsen Ferrrari F40............. arrrrgggg, der er ikke antenne på en F40, så den går ikke ;o)

    Med ærlighed når man længst.......


  • #8   12. aug 2009 er hpi nu blive fs-racing? bare med en anden karos?

  • #9   12. aug 2009 Fatter ikke hvad du skriver Rene D, prøv lige igen.

  • #10   12. aug 2009 det jeg mente var at de 2 biler der bliver linket til i starten ikke er de samme eller ???

    man kan vel godt købe en hpi og smide større motor i og noget 4wd ?


    at bilen i link 2 er ikke en hpi ???

    men hvis der menes at sælger sælger en klon som en hpi så skulle det nok have stået ??


  • #11   12. aug 2009 <b>Rene D</b>

    Du er da vist helt ude på et sidespor. Jeg tror du skal sætte dig og læse indlægget en gang mere


  • #12   12. aug 2009 Kort opsummering:
    Sælger oplyser vi post besked at det er en HPI 5T med 4wd og 30ccm motor. DETTE ER KORT SAGT :: LØGN!


  • #13   12. aug 2009 hmm fatter det stadig ikke... men det har ikke ret meget med sagen af gøre:)

  • #14   12. aug 2009 den første der linkes til er en HPI 5T, sælger sammenligner denne med en fs Baja der koster langt under det halve. Det er der kæden hopper af for sælger.
    Det svarer til du sælger en Fiat Croma og linker til en Alfa Romeo 159 når nogen spørger om nyprisen
    Vedr 4wd kan det ikke købes originalt til HPI 5T


  • #15   12. aug 2009 Hehe, teksten på den er da lige til at fald om af grin af ....

    "Med sin på alle hjul drev, den store frihøjde, lange rejser og våben det kan sikkert være lige så revolutionerende for store modeller beskriver RC. Denne størrelse gør det muligt for FS-Truck til at køre der, hvor mindre lastbiler ikke længere er retfærdige." :-))"

    Våben?? smiley

    Ej, hvis han fortæller over mail at det er en HPI Baja 5T, så er han enten uvidende eller en svindler, jeg vil tro det første .....


  • #16   12. aug 2009 det tror jeg desværre ikke, for så ville han jo vide den ikke koster over 8999

Kommentér på:
Svindel i salgsannoncer

Annonce