{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Nedlagt BMX bane i Taulov {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle smiley

jeg har lige været ude og køre på en nedlagt BMX bane i Taulov (Trekants området ved Fredericia) - Denne bane er komplet øde for naboer og ligger bare hen i forfald.
Selve banen er ekstrem misvedligeholdt pga kommunen har lavet en helt sprit ny BMX bane til den lokale klub.

Jeg har snakket med formanden af BMX klubben og han har kæmpet MEGET imod at RC kører kørte på hans tidligere bane - men han syntes det var en rigtig god ide at spørge kommunen om den gamle bane ikke kunne "overtages" af f.eks RC-kører.

Det var bare til information til RC-folket, som A: mangler et alternativ sted at køre B: tænker på at starte noget op i trekants området.

Selve banen er kæmpe ! og hoppende er mange steder til den mere voldsomme side for en RC efter min ringe vurdering. bredden er mange steder 4 - 5 meter og længden på banen er nok 3-400 meter (altså temmelig stort øde område). Det skal dog nævnes at det er SÅ tilgroet af "urskov" at det PT er svært at køre på banen mange steder.

Banen ligger bag kirken i Taulov - jeg kan skaffe "adresse" eller kørsels vedledning til dem som vil kigge den.

Bare lige sådan en meddelelse jeg ville smide ud !
Tak for opmærksomheden - og undskyld den lange tekst

MVH
Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedlagt BMX bane i Taulov
  • #1   24. aug 2009 det lyder som det ultimative sted at starte en bane op. når den faktisk allerede er lavet.

  • #2   24. aug 2009 Der skal faktisk ikke ret meget til før den bane kunne blive ekstrem fed.
    En kæmpe plæneklipper-traktor-fanden også trimme nogle af hoppende så vil jeg mene den er i hus.
    Glemte måske lige at nævne banen er belagt med fint grus/sand så det skal der heller ikke tænkes så meget i.

    - Der er også en stor parkeringsplads og et nedbrændt hus hvis det har interresse for nogen (tror det er en form for klubhus der har haft besøg af nogle banditter)



  • #3   24. aug 2009 Jeg tager hatten af for dig hvis du kan få kommunen med på det.
    Lige så snart de hører ordet 'støj' så bakker de ud.


  • #4   24. aug 2009 fandt sgu lige en youtube video af banen !
    (tak til den flinke BMX kører)

    Tjek den ud idet man får en god tur rundt og ser hele området - kæmpe bane !

    Skal dog igen siges at det meste er tilgroet nu - og huset man ser i baggrunden er brændt ned. Kunne den bane bruges til RC ville den blive besøgt af RC-kører fra hele landet tror jeg, idet largescale efter min mening ikke er noget problem - man kunne sgu endda lave et crawler afsnit med store sten og diverse forhindringer - nå visioner er der mange af.

    - ved godt det ikke er et BMX forum, så sorry til dem som føler sig truet eller på anden måde syntes BMX'ere er skidt !

    http://www.youtube.com/watch?v=aKCU2xeH1zQ

    PS: Har nu kontakt til kommunens plan afdeling omkring området derude

    MVH
    Henrik


  • #5   24. aug 2009 kunne da godt være man lige skulle kigge forbi, næste gang jeg besøger familien de bor nemlig i taulov.
    Men linket kan jeg ikke få til at virke.


  • #6   24. aug 2009 Vil du vække de døde? hehe Ej syntes faktisk det lyder overdrevet fedt for jer dernede hvis i kunne score den.

    Jeg kan så ikke se hva ham formanden skulle ha imod at folk køre på en BMX bane hvis ikke den kan holde til at der køre RC'er på den er den for dårligt lavet efter min mening.

    For nogle år siden kørte vi nogle gange på en helt ny anlagt BMX bane oppe nordpå og vi var mere end velkommende hele klubben kom endda ud for at kigge på vi kørte en af gangne og der var flere som syntes det var over fedt og formanden var helt vild og det kunne ikke blive vildt nok for ham og vi skulle bare køre ALT det vi ville når de ikke brugte banen og der havde folk da både FG'er med med de ledeste pigdæk og der var ingen tegn på at vi ødelagde banens overflade eller noget. Men som sagt håber i lige kan score den gamle bane til RC.


  • #7   24. aug 2009 det var den adresse du kom fra :o)

  • #8   24. aug 2009 komplet øde for naboer??

    der er 150 m til naboens hus... 100 meter til grunden..


  • #9   24. aug 2009 Tror du har været ved den forkerte bane. (sikkert den nye så som ligger inde i selve byen)

    Der ligger en rideskole på den anden side af vejen et stykke oppe - desuden ligger banen nede i en lille lund og på den anden side er der ikke nogen naboer - med mindre de har bygget et hus på under 2 uger - hvilket jeg tvivler ... der er marker stort set hele vejen rundt.

    Men du er jo ikke tvunget til at køre derude Tass hvis du syntes det er dårligt ! - Jeg vil nu forsøge at gøre noget ved det istedet for at kaste med en masse mudder (ikke for at flame).

    Nå men opdate på hvad jeg har gjort - så har jeg kontaktet den rette afdeling fra kommunen og fået fat i en flink dame som gav mig hendes direkte mail - og lovede at gå videre med sagen når jeg havde skrevet en mail omkring området derude - Mailen er sendt afsted - så jeg venter sådan set bare på at komme i dialog med nogen der kan beslutte et eller andet.

    Mvh
    Henrik


  • #10   24. aug 2009 slap dog af.... jeg skriver jo INTET om at det er en dårlig bane, tværtimod syntes jeg den er helt fin...

    Men måske du skulle tage et kig på foto-kortet, så opdager du pludselig at det er forkert hvad du siger.
    Der er 150 m til nærmeste beboet hus... rideskolen er længere væk. Godt nok er der en stime træer imellem, men nitro og benzin biler vil sagtens kunne høres deromme.

    Men vi kan da kun håbe at det bliver til noget...

    Og en anden god gang, så tag lige og spørg før du drager konklutioner om andre folks holdninger, jeg er rent faktisk opsat på at hjælpe til ! ! ! ! !


  • #11   24. aug 2009 Måske du skulle slappe af Tass- og gå et andet sted hen med din pessimisme og negativitet - men lad det nu ligge ... det er ikke hovedsagen her.

    Jeg undskylder mange gange hvis jeg har kommet til at trykke dig lidt på maven. Og måske du skulle høre på dine egne råde før DU drager konklutioner om andre folks holdninger - også slut med det pjat. Gider sådan set ikke diskuttere noget der sikkert bygger på en grundlæggende misforståelse af det skrevet sprog og intet har med målet af denne post at gøre.

    MVH
    Henrik


  • #12   24. aug 2009 Var lige ét smut ude at kigge på banen, fårk den er jo bare for nice, det kunne blive DK´s fedeste bane med de gigant hop der er....

  • #13   24. aug 2009 Henrik A
    kan ikke se jeg drager nogen konklutioner, jeg forholder mig nøjagtigt til det der er skrevet, Men hvis det ikke er tilfældet må du jo rette på det.

    Men tag et kig på det kort, komunen vil højst sandsylig sige nej hvis de for vinden af noget med larm. Og nej, det har INTET med pessimisme eller negativitet at gøre. Derimod realisme.

    Start med at gå efter en bane til el-biler. Når der først er åbnet op for idéen om rc uden larm, er det noget lettere senere at tage op hvorvidt der kan bruges brændstof.
    Det vil gøre hele opstarten meget lettere, og langt mere sandsynlig.


  • #14   24. aug 2009 tror du har ret Tass ... jeg har snakket med dem og endnu ikke nævnt noget som helst om nitro eller benziner ...

    Var inde på google maps og kigge ... kan dog godt se de huse mod sydøst - som jeg tror du referer til. Men ud over dem er der total øde. Jeg havde nok ikke set de huse på grund af trægrænsen der skærmer for dem. De huse kunne i mine øjne blive det eneste problem som Tass rigtig nok udpeger, ja også et tungt system af en kommune.

    I alle fald er dialogen startet med kommunen smiley ... så skal jeg bare finde ud hvem jeg skal slå ihjel for at sådan en bane kan komme på benene.



  • #15   24. aug 2009 det var netop dem jeg havde set smiley
    Træerne vil uden tvivl skærme en del, men specielt nitro larmer os pænt meget. (os benzin når de først har "sjove" udstødninger)

    Og ja, jeg tror chancen er noget større hvis du starter ud men EL temaet. Det bliver helt sikkert noget lettere. Og det er jo et rimeligt trækplaster for mennesker af alle aldre.

    Som sagt, så står jeg gerne til rådighed... Jeg er helt med på idéen.


  • #16   24. aug 2009 Jeg synes bare at det er så f***** up latterligt at pga. ét skide hus, så kan man ikke få lov til at benytte området !!! Men det er sq da et demokrati vi lever i, så lad os da stemme om der skal være en nitro, el, benz. ect. offroad bane i Taulov...

    JEG STEMMER FOR!


  • #17   24. aug 2009 Idéen er jo først at få et ja til el... når der først er etableret accept på et klubmiljø er det noget lettere at videreføre det til nitro etc.
    Og får man et nej til brændstof, så har vi stadigt el at falde tilbagepå.
    Lidt svært omvendt smiley

    Men jeg syntes nu ikke det er latterligt at flk ikke gider høre på larm... jeg gider heller ikke høre på en motorsav 3 gange om ugen (eller mere for den sags skyld) Så latterligt er da lige stærkt nok udtry kefter min mening smiley


  • #18   24. aug 2009 flk = folk..

    type O


  • #19   26. aug 2009 PT intet svar fra kommunen - men jeg kan se den hjælpesome dame har vidresendt min mail til en person ved navn Palle højere i systemet tror jeg. Palle har dog ikke svaret på hendvendelse endnu - så jeg smider sgu lige en spand kaffe mere over ... tror godt det kan tage L A N G tid sådan lige.
    Men processen er igan i det mindste

    Bare lidt info smiley

    MVH
    Henrik


  • #20   26. aug 2009 PS: Tak til alle dem som har sendt PB om deres støtte ! ... Jeg regner med jeg samler en eller anden form for info-møde i "virkeligheden" for dem som vil hjælpe med evt oprydning - klargøring af bane - eller hvad der nu skal gøres hvis det hele bliver til noget... så snart jeg ved noget fra kommunen informerer jeg !

    - Og jeg skal nok give en lille en hvis det lykkedes smiley

    MVH
    Henrik


  • #21   26. aug 2009 Du siger bare til jeg er klar, til hver en tid...

  • #22   28. aug 2009 hej har ik lige så meget at sige, men synes det lyder spændende, så skriver lige et par ord så jeg kan følge med i hva der sker..

  • #23   28. aug 2009 er der en adresse?

  • #24   28. aug 2009 Jep

    Holmemarksvej - nr X (ved det ikke)

    Ligger inde på højre hånd hvis du kommer fra Taulov forbi kirken og rundt i et skarpt sving

    Kommer man fra den anden side er det til venstre lige efter jernbanen

    Det er sådan en lang grus-sti man skal ind af

    PS: Stadig intet svar fra kommunen - regner med jeg trykker dem lidt på maven i løbet af næste uge

    Mvh
    Henrik


  • #25   28. aug 2009 erhm ... ja mere kaffe tak !

    Det var omvendt ... til venstre hvis man kommer fra Kirken - og højre hvis man kommer fra jernbanen ...

    Sorry - hader når konen laver kaffen for tynd ! *host*


  • #26   28. aug 2009 Man kan se banen på google maps

    tester lige link:

    http://maps.google.dk/maps?hl=da&ie=UTF8&ll=55.5386,9.600903&spn=0.005537,0.01649&t=h&z=17

    virker det ?


  • #27   28. aug 2009 Virker fint, øverst venstre hjørne ligger banen.

    Indgangen kan bedst kendes på 2 gamle jern låger 4-5 meter fra vejen.

    I øvrigt en hyggelig lille tur hvis man kommer fra modsatte side end den Henrik beskriver :o)
    Ganske pænt område, med en sød lille vej.


  • #28   28. aug 2009 umiddelbart ligger det rimlig tæt på bebyggelse

    tænker benzinbiler mæssigt


  • #29   7. okt 2009 Noget nyt ?!?

  • #30   7. okt 2009 De har fået fjernet det brændte "klubhus" der var derude, så der er kun et hul tilbage smiley om de vil til at bygge noget derude er jeg ikke klar over, men der skal da til at ske et eller andet...

  • #31   7. okt 2009 spørgsmålet er så om det er godt eller skidt smiley

  • #32   7. okt 2009 ja det bliver sq spændende - men jeg er sq lidt bange for at det er til den dårlige side... Så jeg er tvunget til at skal derud i weekenden og fyrer min monster truck af måske for sidste gang *snøft*, så måske der var stemning for et træf derude i weekenden ???

  • #33   7. okt 2009 kunne da godt være jeg skulle klytte en midlertidig batteriholder sammen til slashen...

  • #34   11. okt 2009 skulle blive OK vejr middag og eftermiddag. så jeg overvejer at ta ud til Banen og kigge/køre lidt. Hvis vi evt skulle mødes derude og få en hyggelig eftermiddag?!?

  • #35   11. okt 2009 Ja totalt skod jeg ikke lige har set din besked noget før... Hmm men jeg har fri til på onsdag så hvis vejret holder så er jeg klar både mandag og tirsdag...

  • #36   11. okt 2009 Der var faktisk rigtigt dejligt derude... ikke engang koldt smiley

    Jamen lad os se på det så. DMI påstår det regner i morgen eftermiddag, men det ser fint ud tirsdag. Men lad os da se det an smiley

    Trænger godt nok til noget BL i slashen, men hva fan, det blir os sjovere når man er flere...


  • #37   12. okt 2009 Det nemlig rigtigt...

  • #38   12. okt 2009 Tror vist jeg skal til Taulov idag, solen skinner og en skøn dag at køre....

  • #39   12. okt 2009 jeg er på... noget bestemt tidspunkt du har i tankerne??
    Jeg kan i princippet ta fri når jeg har lyst..


  • #40   12. okt 2009 Tager derud imorgen kl. 13.00.

  • #41   12. okt 2009 Min ESC er lige futtet af (tror jeg) så jeg ved ik rigtigt om jeg kommer...

  • #42   12. okt 2009 Det var ikke så fedt...

  • #43   12. okt 2009 Good news.. det var motoren der drillede, men der er liv i den igen.
    Tar den med på arbejde i morgen, og smøre den lidt etc.

    Ved ik helt om jeg kommer deud så tidligt, må lige se det an, kan godt være jeg dukker op mellem 13.30 og 14.00. Kommer lidt an på hvor travt jeg får


  • #44   13. okt 2009 Kunne være rigtig fedt, håber at vejret holder...

  • #45   13. okt 2009 går lidt i arbejdsstop i dag da jeg får mangel på reservedele, så regner med at ta hjem 13.00
    Så det kommer til passen med ca. 13:30, indtil videre i det mindste ..


  • #46   13. okt 2009 Det ok, jeg er derude ihvertfald, så kan du jo komme hvis du får tid.

  • Vibse J
    Vibse J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #47   19. nov 2012 Hejsa....
    Er ikke lige inde i det her BMX noget men har en søn der godt kunne tænke sig at prøve det... Vi har set en rigtig fed bane i taulov men vi kom til at snakke om hvad sådan en bane er lave af ?? Er det asfalt ? Eller ?
    Håber nogen a jer kan hjælpe ????
    I har vist mere forstand på det end mig ;0)
    Mvh Vibse


  • #48   19. nov 2012 ved ikke med den bane ved Taulov men den vi har kørt på oppe nordpå den var lavet af stampet sand og grus og de store høje sving var bygget op af cement.

Kommentér på:
Nedlagt BMX bane i Taulov

Annonce