{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Spektrum DX3S - Tekniske spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

Eftersom jeg ikke mener, at jeg fik svar på mine spørgsmål igår aftes, prøver jeg nu at oprette emnet igen.


Jeg har købt mig et Spektrum DX3S radioanlæg, og lige fået det installeret i min bil. I den forbindelse har jeg lidt spørgsmål.

- Er det korrekt, at man forsyner modtageren (Altså med plus og minus) gennem 'Bind/RS'?
Sys ikke jeg kan finde noget sted på nettet, hvor der helt præcis står at det er korrekt?

- Den lille sorte knap (Remote start) til højre for scroll-hjulet, hvordan bruges den, og til hvad? Har fundet frem til, at det er noget med, at den aktiverer 'Bind/RS' stikket på modtageren? -Men her sidder min forsyning jo?

- Hvordan bruger man en AUX udgang, og til hvad? Her tænker jeg også hvordan man indstiller senderen, og anvender skifte-knappen på senderen?


Og til alle jer som sidder og tænker 'Søg dog i forummet', så har jeg prøvet der, og også på hpibajafan, samt Google.

Derudover henviser jeg til, at folk KUN svarer, såfremt de ved noget om ovenstående smiley
På forhånd tak.


Rasmus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spektrum DX3S - Tekniske spørgsmål?
  • #1   2. apr 2010 strøm skal i AUX vil jeg mene...

  • #2   2. apr 2010 Michael R - Som sagt ser jeg helst at folk kun skriver, hvis de ved hvad de snakker om!

    Rasmus.


  • #3   2. apr 2010 strøm SKAL ikke i Aux - den forsyne modtageren fra begge altså enten i aux eller RS/bind. Typisk bliver en evt. failsafe sat til i AUX kanalen fordi det er en knap der er on/off (altså du skal trykke den op for off, og trykke den nedaf for on ) den sidder på siden af DX3S lige under TH trim. knappen og kan påvirkes op og ned. Hvor RS/bind knappen typisk er en tryk aktivering, dvs den fungere kun så længe du påvirker knappen og kan give problemer ved en failsafe med indbygget motorstop funktion - men alt dette er en smagssag.

    Typisk kan AUX (din tredje kanal) også konfigureres som det passer dig, (reversen den, kun fungere 50% osv osv) hvor RS/bind knappen ikke kan.

    Du kan dog ikke på DX3S benytte begge - enten får du strøm via RS/Bind - og kan benytte AUX til lygtesæt, failsafe eller andre ting .... Eller du får strøm gennem AUX og kan benytte RS/bind som din tredje kanal til det før omtalte failsafe,lygtesæt osv.

    Håber det gav det søgte svar - også hjælper det ikke at kritisere folk for deres indsats - du kan jo bare selv sortere i hvad du kan bruge af information - ellers lad vær med at benytte et ÅBEN forum hvis du ikke gider høre på dødelige mennesker - så vil jeg foreslå du tager ud til en klub og snakker med folk i stedet.

    Mvh
    Henrik


Kommentér på:
Spektrum DX3S - Tekniske spørgsmål?

Annonce