{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor en nitro bil er bedst
  • #1   2. maj 2010 Det kommer da helt an på hvad den skal bruges til, for de er alle bedst til hver deres.

  • #2   2. maj 2010 skal nok mest bruge den til og køre ved stranden og lidt på en bane

  • #3   2. maj 2010 Hpi savage xl og traxxas revo er klart de fedeste nitro offroad biler:)

  • #4   2. maj 2010 ok

  • #5   2. maj 2010 Stranden kræver ikke det store. Men vil du på bane engang imellem med den, så ville jeg vælge en truggy, monstertruks er ikke ligefremt det bedste på en bane...

    og Jacob hvad er det for en flad kommentar? Jeg køre race med begge dele men jeg ville til enhver tid vælge nitro hvis der skulle køres løb på samme tid... Langt mere motor sport over det end en el bil... samtidigt slipper man for at skulle lade og køle motoren af.. Ntro ind i pit tank og ud igen...


  • #6   2. maj 2010 tja jeg vil sige Savage Xl
    Revo (kan) vælte hvis man drejer for skarpt på asfalt. men derfor er den stadig fed


  • #7   2. maj 2010 Du mangler helt klart en bil på listen der.

    (link fjernet)

    LAHAterlig meget bil for pengende.

    Men ingen af de 4 er god til banekørsel. Der skal du have en reel truggy, og LST'en er nok den der er nemmest at tilpasse banekørsel. Ellers kan man også med en revo hvis man sænker den, men den er besværgelig at skrue på i forhold til LST'en.


  • #8   2. maj 2010 Vil nok sige 3,3 Vis det er sådan all-raunt, Der er den god, også EZ-start er virkelig noget til at tude over, Så godt er det..!

  • #9   2. maj 2010 ja jeg sys os Jacob sku tag og lukke

  • #10   2. maj 2010 det skal være en monstertruk

  • #11   2. maj 2010 morten K
    Nitro skal altid indstilles og jeg mener hele tiden!!!!

    Køb en Benzin racer, det bare indstilling en gang også MÅSKE en gang om måneden eller når du har skilt den af og samlet for at gøre den ren..
    Den køre dejligt på en strand, og er mega fed på bane pga. den kræfter smiley


  • #12   2. maj 2010 martin l vil ikke have en benzin

  • #13   2. maj 2010 Så en anden ting der skal huskes på er at alle strande er offentlige tilgængelige for alle så der er nogle regler der skal overholdes vedrørende støj og hensynstagen til andre mennesker, som kan give problemer med at køre på en strand

  • #14   2. maj 2010 ved jeg godt

  • #15   2. maj 2010 Ja og derfor kan det mulifǵvis være nemmere at køre med en elbil især på stranden for dn larmer ikke og kører lige så godt eller endda bedre end en på nitro

  • #16   2. maj 2010 Det er godt preben men han vil ha en nitro

  • #17   2. maj 2010 JA det ved jeg godt men har en kammi der kører en del på Havnen i Haderslev han måtte af med sin nitro på grund af klager nu kører han da bare med el istedet for samme sted som før

  • #18   2. maj 2010 så er jeg nok rimelig heldig jeg får aldrig klager over min. jeg køre ellers ved en kirke

  • #19   2. maj 2010 Køre tit på stranden og folk de klager ikke, men derimod er de ret intrasseret i hvad fanden jeg laver smiley

    Men kan godt være det ændre sig når nu det bliver sommer og der kommer mange på stranden, men har også fået lavet en bane med en kammi som vi nu kan køre på smiley


  • #20   2. maj 2010 adam A
    En dreng i din alder er altid velkommen ved katolske kirker smiley


  • #21   2. maj 2010 søren P ja men jeg holder mig mest til p pladsen

  • #22   2. maj 2010 Hvis du udelukker Cen, så vælger du efter hvad du synes bedst om, både Savage og Revo er nogen gode valg, men Savage'n kan nok tåle nogen flere klø.

  • #23   2. maj 2010 torben l så tor jeg vælger en af dem

  • #24   2. maj 2010 Martin L - ja, hvis man ikke kan finde ud af det, så skal de indstilles hele tiden. Hvis man kan, så behøver man næsten ikke røre dem efterfølgende.

  • #25   2. maj 2010 Jeg er nu tilbøjelig til at gi' Jakob R ret.
    De sviner og larmer, og så er de langsommere end elbiler............

    Dog vil jeg sige, at du skal vælge en mere buggy / truggy agtig, hvis du vil bruge den til banekørsel, da de andre vælter nemmere......


  • #26   2. maj 2010 Man starter en Nitro op kører lidt og checker så temperaturen. Så får den måake lige 1/4 til 1/2 omgang på HSN op eller ned, alt efter hvordan den har det, og så kører og kører og kører man bare. Og når man løber tør fylder man den bare op og kører videre.
    Batterier løber tør, og så løber man tør for batterier lige når det er sjovest, og så skal man hjem.
    Og så mangler en batteribil lyden, lugten og en rigtig motor.
    Prøv at se Tesla ræs. Det er dælme kedeligt.


  • #27   2. maj 2010 Hongnor Crt
    (link fjernet)
    har selv sådan en
    den køre bare. og køre og køre og køre og køre og køre og køre og køre og køre og køre

    bare lækkert.
    har dog købt den i DK og ikke der hvor linket viser.


  • #28   2. maj 2010 jeg ville tage en revo, og nu få jeg sikkert på puklen men taller af erfaring en savage er noget pis at skrue i, jeg hader at skrue på den bil, bare det at skifte et diff er et kæmpe indgreb der tager timevis og den kværner dem konstant, min revo 3.3 den kører bare´igen og igen, jeg har ikke skiftet noget på den udover gløderør siden jeg fik den

  • #29   2. maj 2010 skal lige sige at de eneste dele jeg har skiftet på min revo er, motor, motorbeslag og diff pakning inde for 2 år

  • #30   2. maj 2010 Mupersule N
    Det er da ikke mere besværligt at skifte et batteri for hver halve time end at skulle fylde op og indstille, og ang lyden, så syntes jeg at nitro er sindsygt irreterrene at høre på, og så stinker de grimt.

    Men ja, nitro kan være hyggeligt, lidt god gammel nostalgi en nitro motor en dampmasking og en drejeskivetelefon et par maltebolcher og en lille gammel dansk osv det er da ganske hyggeligt.


  • #31   2. maj 2010 Haha Søren P smiley

  • #32   2. maj 2010 og når du har brugt de 5 batterier du har så lunter du hjem, imens vi andre kører dagen lang

  • #33   3. maj 2010 Lars S
    Tar du da kun 5 tanke med?
    Jeg tar da gerne batterier nok med til mindst 24 timers ræs.


  • #34   3. maj 2010 Prøv eventuelt at kig i min RC8T profil, så vil du opdage at jeg har batterier nok til at køre 1 md i træk uden at skulle oplade.
    Og dyrt, nej, jeg har fået dem for 10 kr stykket, og de gør hvad de skal for at tage enhver anden offroad i både fart og optræk, og min bil vejer stadig meget mindre.


  • #35   3. maj 2010 Og jeg har hørt at man også kan lade batterierne op igen smiley

  • #36   3. maj 2010 Jo men enhver snakker for sig. Og tror sku Casper er lide glad med hvarmange batt i har og at benzin biller der er designet i starten af 80érne er fede osv. Men det er da altid sjovt at se en sti/emne kan komme så langt ud :).
    Spørgsmålet var "hvilken nitro bil er best"

    Og Casper nævner 3 biller. det er alle 3 buller biller, alså ingen bane, kun sjov på græs og grus.
    Og min mening til det er savageén.
    Har ejet en revo og aldrig mere.
    Har set en CEN GST 7.7. Og må sige at jeg nok aldrig kommer til at købe en CEN. Utroligt ringe design og matriale de er bygget i.

    Håber dette kan hjælpe dig Casper


  • #37   3. maj 2010 michael p det kan det tor nemlig også jeg køber en savage

  • #38   3. maj 2010 Hvorfor ikke

  • #39   3. maj 2010 Martin har du haft en Nitro siden du slynger den kommentar ud? eller har du bare læst hvad div el og fg folk altid råber???

    Køre du seriøst med Benzin skal den sku også stilles på for at køre max..

    Nitro.. Der er 2 skruer og det er sku ikke ligefremt raketvidenskab at lære dem.. Bunden justere man næsten kun 1 gang for alle, ihvertfald hvis du bare køre hygge. Toppen ja den kan du risikre at skulle skrue på men altid ?? SIKKE noget fis..

    Eks. Min RB trænings bil har jeg ikke justeret en eneste gang i år.. Min løbs bil kørte med en ny Orion motor i skive i denne weekend, justeret en gang og det var op til finalen ellers rørte min mekker den ikke.. og dette var på en hel dag hvor der ca blev kørt 3 L nitro af og dette justering tog ca 5 sec x 2 da jeg ikke var tilfreds første gang og ville have den mere mager i toppen.. Så lad nu være med det der, årsagen til at folk døjer er dårlige motore og folk der ikke ved hvad de laver, har man først lige lært de par skruer at kende så er det på ingen måde noget som helst problem. Tilgængæld kan jeg skille en nitro motor komplet af på 1 minut eller der omkring, hvor langtid tager det lige med en benz???


    Enig Cen er heller ikke mig.. Losi laver en ultra fed RTR truggy hvis det er den vej, hvor man for ALT med bl.a startboks, Spektrum fjernbetjening og det hele, . osv helt klart et kig værd dog lidt dyre...



  • #40   3. maj 2010 Morten K: 1 point
    Martin L: 0 point

    hehe


  • #41   3. maj 2010 Morten K, Helt enig, Det er ikke svært at indstille en nitro motore, man skal bare give sig tid til det, Så lære man det faktisk hurtigt, og vil sige at det er ikke fordi at den skal indstilliss MEGET mere end en benzin, men lidt det, Men ikke det store.
    Undskyld Søren P, Men synds nu du spiller lidt rapkæftet, Men der er altså noget med nitro, Det er altså noget kedeligt at køre med el, i forhold til nitro, hvor lyden er der så det bliver en hel del mere underholdne, Og lugter det, Synds jeg nu ikke, du skal jo ikke stå og "sniffe" røgen, så er det da klart at du synds det lugter, Det er bare min mening.

    savage er mere til håb osv, Også er den svære at ødelække, udover tandhjulene bliver totalt døde der i, vis du køber en savage, så ville jeg nok lige købe 3 - 4 spuregere med, og motorn skulle også dø remelig hurtigt.

    Revo 3,3 er en fed bil, den køre godt, og ez start bliver du kun glad for, har aldrig haft problemer med mit, eller noget, også vis du giver dig tid til det, få du virkelig en fed afjedning der i, Så alt i alt vil jeg nok sige revo, da dens spuregere også holder, og motorn døre ikke så hurtigt, det var bare mig som var en kejlge.
    Traxxas har også noget med vis du sender det gamle tilbage, kan du købe en ny for halv pris, ander ikke om de har det mere, Men det havede de engang.


  • #42   3. maj 2010 Theis F en ombyter motor koster 999.- hos traxxas det har de stadigvæk. jeg døjer selv med en savage der bliver ved med at kværne det bagerste dif hvorimod min revo den kører bare hver gang

  • #43   3. maj 2010 Det er også det jeg siger, Men savage har også en tilddens til at smadre spuregerat. og at plaje stangen bliver rivet ud i bunden, Men bærearmene og selve opbygningen skulle være god, at den bare ikke kan gå isrykker.

  • #44   3. maj 2010 ok

  • #45   3. maj 2010 Theis F
    Det kommer jo helt an på hvad man er til, så vi kan diskuterre det her emne for altid, jeg er til fart, du er til motorlyd, altså en smagssag.


  • #46   3. maj 2010 Ikke fordi at jeg ikke udelukker el, Elsker selv el meget..!
    Men det er bare mere hyggelidt med Nitro.
    Og en nitro bil kan da også køre hurtigt, fek.s en Traxxas 4-tec, det er godt nok en on-roed bil, Men den kan altså godt fjerne sig.


  • #47   3. maj 2010 Jeg elsker bare det med at jeg på ingen måde kan nå at jamme gassen i bund og slippe igen, på f.eks min RC8T uanset hvor hurtigt jeg gør det, så når min bil at lave et backflip på trods af det er en truggy som ikke burde kunne gå bagover, og det gør den så vel og mærke op til næsten 100kmt, det får man ikke hos en nitro.
    Personligt syntes jeg at Traxxas osse er sløve, det er sgu ikke alt el der er optimalt, lige som med alt andet, så er der noget som hiver standarten ned.


  • #48   3. maj 2010 Må jeg se en film med at din bil køre 100, og at den laver backflips, for det vil jeg godt se inden jeg tror det smiley

  • #49   3. maj 2010 Jeg har ikke noget at optage med, men prøv at slå savage flux op, min har ca det bobbelte kv, så kan du se hvad de kan.

  • #50   3. maj 2010 Ja, Men nu har du også dig i miten af bilen, så er den også lavere, og en dle mere snude tung betrakningen af bilen.

  • #51   3. maj 2010 Theis F
    Jeg forstår ikke lige hvad du mener, mener du at jeg selv sidder i bilen?


  • #52   3. maj 2010 Hold jer til emnet, det der kan han ikke bruge til noget.

    Jeg kan sige at det er en god ting at opgradere spurgearet, jeg har selv stål gear, og de holder til det, diff'erne er nemme og hurtige at skifte, men det har jeg kun gjort i forbindelse med rengøring.


Kommentér på:
hvorfor en nitro bil er bedst

Annonce