{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

27 - 40 - 72 Mhz til Mini-z.. {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige anskaffet mig en 2PL sender, som jeg ville bruge til Mini-z. Senderen kører med 40 Mhz. I brugsanvisningen kan ses, at den også kan sende med 27 og 72. Her er spm. så: Det er ikke kun et spm og krystallerne, vel? Elektronikken i en 40 mhz og en 72 mhz er anderledes end i 27 mhz, ikke?
Ergo, kan jeg ikke "bare" sætte 27 mhz krystaller i.

Et mere: Mini z kan heller ikke køre på 40 mhz, er det ikke korrekt? En kombinerede esc og modtager funker vist kun med 27 mhz.'


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  27 - 40 - 72 Mhz til Mini-z..
  • #1   26. okt 2010 Mon ikke bare manualen er lavet så den passer til 27-40 og 72 mhz, i stedet for at lave en til hver..

    jeg tvivler meget på du får den til at virke med både 27 og 40 mhz krystaller..

    72 er ikke lovligt herhjemme, så lad vær med at bruge den frekvens smiley

    Karsten


  • #2   26. okt 2010 jo, ser man vist også ved 40 mhz anlæg, hvor der kan sættes 2,4 spektrum modul i

    Er der krav om FM el AM modus til Mini z, mons tro?


  • #3   26. okt 2010 Der er ingen krav til nogle RC enheder udover benzin hvor nogle 27 mhz har problemer med inteferens fra benzinmotoren..

  • #4   27. okt 2010 du tænker vist på lovgivning, Kim -- jeg tænker på tekniske krav, for at det funker mellem sender og modtager

  • #5   27. okt 2010 Nej der er ikke nogen krav til hvad du må sætte i en Mini z, bare du holder dig inden for hvad der er lovligt i Danmark.
    Og så er det ligegyldigt om det er en Mini z eller en FG du køre med, de er de samme regler der gælder.

    Rent praktisk er det bedst at køre med FM eller endnu bedre 2,4Ghz.som er meget svær at forstyrrer.
    Her skal du tænke på at alt hvad der er elektrisk udsender radio bølger som kan forstyrrer din bil, og det er alt fra dørklokker, mikrobølge ovne, almindelige elkabler og dårlige tænd systemer i de biler der køre rundt ude på vejen.

    Før i tiden da jeg startede med RC, kunne man nemt køre med et 27mhz AM anlæg uden nogen form for problemer.
    I dag er der ikke mange steder man kan køre med sådan et anlæg uden forstyrrelser, og visse steder vil det slet ikke fungere.
    Jo højere du kommer op i frekvens, jo bedre forbindelse har du med din bil.


  • #6   27. okt 2010 emnet drejer sig mere om elektronikken i mini z biler. I disse sidder der ikke en "normal" modtager, men en fast indbygget esc, der samtidig agerer modtager.
    spørgsmålet er så: kan den kun køre 27 mhz AM? (=et teknisk krav)


  • #7   27. okt 2010 Ja ;-)Ja, hvis din modtager er en 27 mhz AM, kan den kun køre på 27 mhz AM smiley

  • #8   27. okt 2010 sauron her fat i den lange ende... en 27MHZ AM modtager vil KUN virke med en 27 MHZ AM sender...

    detsvære kan man ikke købe en 40 mhz AM sender og komme en 27 mhz krystal i, sådan funker elektronikken ikke i senderen.

    du skal have fat i en sender der kan sende med 27 mhz

    (KO har lavet moduler der passer i hi end sendere, jeg har blandet et 27 mhz AM mini-z modul til mig sanwa M11)


Kommentér på:
27 - 40 - 72 Mhz til Mini-z..

Annonce