{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Danni K
Danni K
Tilmeldt:
12. jan 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Nitro Vs Benzin 1/5 {{forumTopicSubject}}

Hej RG

Jeg er meget interesseret i at finde en onroad bil, hvad er bedst Nitro eller Benzin?

Det skal være i 1/5 skala, men kan kun finde en side Hobbyfly.com hvor jeg kan finde dem.. Kender i nogen steder, eller har i selv noget til salg?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro Vs Benzin 1/5
  • #1   24. dec 2010 fg-hobby.dk

    Sælger benzinbiler 1/5-1/6 smiley


  • #2   24. dec 2010 Benzin laves i 1/5 og 1/6
    Nitro laves i 1/10 og 1/8 og 1/16
    så du må jo afgøre om det er størrelsen eller gørrelsen


  • Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #3   24. dec 2010 Hvad er forskellen ydelses mæssigt?

    For synes jo større er bedre.. Men hvad med motor effekt?


  • Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #4   24. dec 2010 Overvejer at købe den her, er det noget du ved om er iorden?

  • #5   24. dec 2010 Nitro er lige så drift sikker.. nitro er meget hurtigere på en bane.. en top onroad bil som bla martin l køre dm med koster den forkerte side af 30000 og har meget store udgifter at holde kørende kontra en nitro uanset om brændstoffer er lidt dyre... tag ud på en bane og kig, der er langt bedre end at spørge her inde hvor folk nærmest altid kun anbefaler sit ejet...

  • #6   24. dec 2010 Morten K: det er vidst en direkte løgn, at kalde nitro mere driftsikker end benzin(?!) jeg har haft 4 nitrobiler og skal ALDRiG have det igen. Hvis man vil have en hurtig driftsikker onroad skal man vælge en brushless. Hvis man vil have en stor bil (der selvfølgelig er dyere i dele) er der ingen vej uden om benzin 1/5.
    Hvis man elsker lyden af nitro og har mod på at bruge lang tid på at sætte sig ind i hvordan det skal tilkøres/ justeres så go for it.


  • #7   24. dec 2010 BO: Hvor læser du henne at jeg siger det er MERE driftsikkert?? jeg siger lige så driftsikket.. At du ikke har kunne finde ud af det eller købt en billige nitro motore ændre ikke noget.. en ordenlig nitro motor som er justeret korret skal nærmest ikke røres ved.. jeg køre nitro på konkurrence plan og kender mange der har samme holdning som dig, men det er ubegrundet..

    en sjov historrie.. 2 "nye" hopper fra benzin til nitro i år i vores klub... Begge 2 kørte konkurrence med benzin og var i toppen i den jyske serie men ville prøve 1/8 godt nok var de begge lidt skeptiske over for det..

    Første løb jeg havde dem med til var JC i skanderborg.. nu kan jeg ikke huske hvorlangt de kom, men det sjove var at efter løbet sage de begge, at de havde regnet med at bare grejet holdt ville de komme godt op af listen. Men men men som den ene sage i finalen gik ikke en enste bil ud, hvilket kom som en kæmpe overraskelse, i LS klassen skulle man bare overleve uden at gå itu da få kom i mål, her var der jo ikke en enste der ikke kom i mål????? Så muligt man skal bruge ca 2min mere på en køre dag på at justere, hvilket er ca hvad jeg bruge, men i lS skal man så skifte dele og motoren skal ofte renoveres efter et løb..

    Nu spøger han jo ikke om el....?


  • Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #8   24. dec 2010 Vælger højest sandsynligt en benzin, da jeg er helt vild efter at få en 1/5.. smiley

    Hvis man vil have noget der er iorden fra starten, er den her så fin nok, eller hvordan er jeres erfaring??

    http://hobbyfly.com/biler-49/benzin-biler-249/xr-racing-1-5-rc-1-rtr-futaba-3pm-2-4ghz-4276.html


  • #9   24. dec 2010 nu skal det lige sige at mit info var til offroad, så kender ikke holbarheden på onroad hvilket sikkert er større.. men det er meget dyrt at køre med det bedste i, kontra el og nitro.. men sikkert sjovt nok...

  • #10   24. dec 2010 Jeg ville nu ikk vælge en XRC da der er mange der ikk er vilde med dem.. er rimelig sikker på at FG eller HPI holder bedre og er nemmere at få dele til.. plus at hvis du en dag vil af med den vil en XRC være svær at komme af med og de holder ikke værdien så godt som de andre mærker.

    nu har jeg ikke selv erfaring med benzin men det er hvad jeg har hørt


  • #11   24. dec 2010 køb en FG cup eller truck smiley

    den skal du nok blive glad for smiley


  • Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #12   24. dec 2010 Hvor finder jeg en FG Cup eller Truck? smiley

  • #14   24. dec 2010 Du kan jo også få 4x4 onroad fra Fg. der er en der har en billig en til salg faktisk her inde.

    Nitro VS. benz. Så har jeg og flere af mine venner også været uheldige. og vi købte biler til 3000-4000 kr stk. og dem solgte vi ret hurtigt da der blev skruet mere end kørt. så brugte vi lidt ekstra og købte en brugt benz bil og de kørte bare. At jeg så har købt en ny var fordi at min gamle blev slidt i stykker men der havde den også kørt virkelig meget smiley


  • #15   24. dec 2010 der flere løb til 1:5 benzin og der er mange fede dele til dem
    PS fg-hobby.dk er meget god side


  • #16   25. dec 2010 Det skal lige tilføje at benzin starter ALTID modsat nitro der spiller forkølet efter 1/2 omgang ved siden af.. Har før startet min med en blanding der var 2 1/2 gange for fed:D

Kommentér på:
Nitro Vs Benzin 1/5

Annonce