{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Køb fra hobbyking.. tilbagehold {{forumTopicSubject}}

Hej Rc galleri.
jeg har bestilt vare fra Hobbyking og min vare er nu kommet til DK men er tilbageholdt af told&skat.
i track og trace oplysningerne beskrives der at pakken er tilbageholdt pga manglende fakture og jeg skal dermed sende en kopi af fakture til told&skat..

jeg kan så gætte mig frem til at det er fordi jeg fik sendt den som gave, og derfor er fakturen ikke sendt med.

MEN MEN MEN da jeg betalte for pakken blev jeg spurgt om hvilket beløb jeg ville oplyse på fakturen.
jeg skrev 30% og fik der med sendt en fakture på det beløb.

nu lyder mit spøgersmål så skal jeg fremsende fakturen på de kun 30% eller skal jeg fremsende fakture på det eksagte beløb.??

Ang. told og skat regler kender jeg udemærket reglen, jeg skal ikke betale told af min vare da den ikke overskrider 1150 kr.. så det er kun moms og importgebyr.

Kan de finde ud af det eksagte beløb på varen ?? tjekker de varens eksagte pris hos hobbyking??



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb fra hobbyking.. tilbagehold
  • #1   26. jan 2011 du sender bare din faktura...
    du får et brev en af dagene fra post/tolden


  • #2   26. jan 2011 du skal betale 160 kr i gebyr
    så skal du betale 25 % moms
    hvis du er heldig kommer der ikke told på, selv om pakken er over 1150kr

    Du kan lige så godt sende den med det rigtige beløb, fordi Hobby king er så dumme at de klister den falske faktura på siden af kassen, og på den står der med småt at de sender den som gave og han de kune skriver 30% af beløbet på pakken smiley

    Har købt derfra 7-8 gange smiley venter selv en pakke lige pt. smiley


  • #3   26. jan 2011 Ja så kan du lære det smiley

    Told er jo ikke dumme, og jeg tror ikke på at den faktura du har fået og betalt, kun er på 30% , den er på hele beløbet, det beløb du evt skal betale moms og told af.

    Det betaler sig ikke at snyde med beløbet, da de tjekker det meste og ved hvordan der kan snydes med det.


  • #4   26. jan 2011 John J,,
    du kan godt få en faktrua med kun 30 % af beløbet, den skal bare hentes inde på ens account smiley



  • #5   26. jan 2011 Jeg satte værdien til 100%, men alligevel skulle de have faktura..

    smiley


  • #6   26. jan 2011 Send den faktura hvor hele beløbet er noteret (dvs 100%)
    Sender du den flaske faktura, og tolden tjekker indholdet af pakken, kan du få en dom for dokumentfalsk oven i.
    Det er slevfølgelig en fed bonus, og noget du kan blære dig med overfor venerne smiley


  • #7   26. jan 2011 Hehehe, jeg døjer os med samme problem, men jeg har så ikke prøvet på at lave dokumentfalskneri.. Skrev 100%, men de er fucking sløve.
    Den skiftede status den 21 med at der manglede faktura, og samme dag mailede jeg udskrift fra paypal til dem, ganske som jeg plejer, men der sker nada..
    Imorgen skal jeg vist lige have et par alvors ord med dem over tlf..
    Ville flippe skråt hvis de sendte min pakke retur


  • #8   26. jan 2011 Som en del skriver, skal du sender en kopi af fakturaen! Dog er toldbehandlingen går utroligt langsomt, jeg har to pakker hos dem, fra 14.jan og 20.jan begge pakker er stadig under told behandling, selvom jeg sendte dem faktura samt paypal kvittering. Så ca. 1,5-2 uger hos tolden....

    Det er bare alt under kritik, når pakken kan lande i DK fra hongkong på ca. 2-3 dage.


  • #9   26. jan 2011 Jeg vælger at sende fakturaen på det originale beløb. For min pakke er af værdi under 1150 så derfor skal der ikke betales told men kun moms og afgift vil postdanmark. Og beløbet skilles kun med 40kr.. min værdi af pakken er 41.56 usd. Og jeg skal kun betaler moms af varens værdi og ikke forsendelsen.. så de får den originale faktura.. at blive taget for dokumentfalsk er dumt for 60 kr.

    Mange tak for jeres svar..
    Ps er der nogle der kender en metode for at presse told&skat så behandling ikke er Så lang..


  • #10   26. jan 2011 Husker tydeligt sidste gang jeg snakkede med toldvæsnet angående en pakke der forlængst var ankommet ifølge t&t

    Fik bare at vide at de havde modtaget pakken som jeg jo selv kunne se og så at de iøvrigt var "lige med" .............. Men det tog sq alligevel 2 uger )-,


  • #11   26. jan 2011 Du skal altså betale moms af både varens pris og af fragten!

  • #12   27. jan 2011 Lige en anden ting.. jeg går jo kun en faktura med 30% af beløbet.. jan jeg ikke bare tage et printscreen af ordren hvor det originale beløb er på ???

  • #13   27. jan 2011 Når du bestiller, får du en e-mail faktura (den rigtige) den plejer jeg at videresende til Told kontoret sammen med toldens pakke nummer.
    Så det er nemt for Tolden at se hvilken pakke det drejer sig om


Kommentér på:
Køb fra hobbyking.. tilbagehold

Annonce