{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Køb af bil til nybegynder?? {{forumTopicSubject}}

Hej Rc ..
Jeg er helt ny i det her, men vil godt køre El bil onroad, så vil gerne høre hvad i anbefaler af mærke osv. Det skal være af god kvalitet så jeg ikke skal ud og købe ny igen om et år.
Jeg tænker at 5000kr .- vel er det man skal ofre til start. Håber i kan svare på hvad bil mærke man skal kigge efter, hvilken type motor, sender, batteri osv..

Send gerne links
Mvh simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil til nybegynder??
  • #2   14. mar 2011 sniper smiley er det noget man kan bruge ? hvad med motor osv ? servo det skal være ordeligt jo

  • #3   14. mar 2011 sniper til gaderæs og lidt touring
    tamiya trf, team associated ller top racing til race
    sniper eller brugt touring car til drift.

    2.4Ghz radio da det er det bedste

    det ville nok være lidt nemmere for folk at skrive hvad du skal have, hvis du skriver hvad du skal bruge bilen til.
    5000kr er mange penge at smide efter en bil hvis ikke du har med RC før, men det er selvfølgelig noget du selv skal vurdere. Personligt ville jeg helt sikkert vælge en sniper, da den kan bruges til det hele så længe man bruger ded rigtige dæk. Den er også billig både at købe, men også at opgradere da den har "cross car compability"(staves)

    De ovenstående råd kommer fra en person uden nogen som helst erfaring på området:)


  • #6   14. mar 2011 Jacob p : Okai men skal bruge til indørs for det meste . håber på lidt ræs mod andre når man får lært at køre lidt jo smiley men hvor finder man en tamiya ?

  • #7   14. mar 2011 Sådan tamita tt01e er det det ræs ? eller hvordan i må hjælpe lidt -,d

  • #8   14. mar 2011 Altså sådan en Tamiya vil jeg nok købe brugt som !hrck!Magnus ! skriver, da du så har råd til lidt flere andre ting som nyt karosseri og nye batterier eller nye dæk, da man plejer at kunne finde en brugt TC til billige penge her på RCG.

  • #10   14. mar 2011 5000 kr er mange penge at smide efter noget man er helt ny i smiley Man ved jo ikke engang om man har lyst til at blive ved?

    Vil du køre i klub/indendørs tæppe bane?
    Mærker som folk er glade for er:
    Xray, T.O.P, Tamiya TRF 415, 416 og 417 dette er biler

    Af sendere kan bla. nævnes:
    Spektrum, Sanwa, Futuba, LRP
    Sørg for at få fat i et 2.4 ghz anlæg, så slipper du for radio forstyrrelser fra andre kørere og hvad der ellers måtte komme udefra

    Batterier:
    LIPO er vejen frem, de er lidt mere farlige at håndtere (nej nej du behøver ikke handsker og maske) Men de skal lades med balancer stik.
    De kan fåes med forskellige celler 2,3,4,5,6 hvor de stiger i volt pr gang. Første er 7.4v næste er så 3.7V over da EN celle på et lipo batteri er 3.7v så du kan jo selv regne der opad.
    De bliver også angivet med en C værdi, det står for spidsbelastning, altså hvad det kan afgi i et kort stykke tid når det bliver belastet.
    Mah = milliampere er "størrelsen på batteriet" altså hvor meget power du har i det (hvor lang tid du kan køre) Så jo højere mah, jo længere køretid. Eks. 5000 mah giver længere tid end 2000 mah.

    Spidsbelastningen regner du så ud som følger:
    Kapiticitet (eks 5000 mah) x C (eks 25C) = 125000 mah : 1000 = 125 A i spidsbelastning.

    Dette kan du så få til at matche med din ESC (Electronic Speed Controller, Fart giver, Speedo, bliver kaldt en del, men ESC så ved alle hvad det er) hvad den tager i spidsbelastning, så du er sikker på at den får det POWER som den nu gerne kunne tænke sig spidsbelastning. Ikke en nødvendighed, men vil du ha mest effekt er det sådan du gør. Du kan jo så få et batteri på flere C eller mah, og så hæver du jo spidsbelastnings værdien.

    Dertil skal du jo så bruge en LIPO lader til, jeg synes at man ligeså godt kan købe en kvali lader fra start, en computerstyret som selv slår fra, og som kan spytte nogle Ampere ud = kortere ladetid

    Der er Hyperion, en der tit bliver anbefalet herinde, men jeg kan også anbefale en Ansmann Racing Xbase 2.0 Deluxe, da jeg selv har sådan en, og den spytter 6 ampere ud smiley

    Hvis du vil køre proff, så hold dig fra Sniper, og Tamiya TT-01, HBX, ja man kan få meget bling osv. men det dur bare ikke ordenligt ude på en bane. og finder du også hurtigt ud af hvis du spørger folk herinde.
    Det var en lille smørre, det værste er at sætte sig ind i de Lipo batterier synes jeg.


  • #11   14. mar 2011 http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=69023 den her er lækker

  • #12   14. mar 2011 Jeg ville ikke købe en tt01e, så hellere en snpier, men det er vist smag og behag. Sådan en bil kan bruges lidt til det hele, med det rigtige udstyr.

    Men som sagt har jeg ingen erfaring på området.


  • #14   14. mar 2011 Den bil som Emil"got a rustler VXL" linker til er vist en god bil til dit behov, det eneste er at du selv skal skifte lidt dele, men det skal du jo alligevel før eller siden. Nu ved jeg ikke hvad han vil have for den, men mon ikke det er en fornuftig pris.

  • #15   14. mar 2011 Det satme svære at sige hvad skal være der mange delte meninger her jo smiley

  • #17   14. mar 2011 Husk lige at de fleste af de biler vi anbefaler er med remtræk, det kan både være en fordel og en ulempe. Remmene skal du nok skifte på en tidspunkt da de godt kan blive lidt løse med tiden.

  • #19   14. mar 2011 Jeg vil anbefale dig at købe en til prisen god pris, og så finde ud af om denne hobby/sport er noget for dig..

    Alle ovennævnte biler er lette at komme af med igen.

    Held & lykke i junglen ;o)

    /Lars


  • #20   14. mar 2011 Jeg kører selv banekørsel med en tamiya 417 men til en nybegynder vil jeg mene at en xray t3 eller xray t3 2011 vil være det bedste, de er meget holdbare og kører godt, en brugt kan skaffes til omkring 2000 afhængigt af om det er en ny eller gammel model. Og hvis du vil på bane så tag hen i den klub som er tættest på dig og se om de ikke har noget brugt el du kan købe.

  • #21   14. mar 2011 Schumacher Mi3,5 og Mi 4 Tamiya 416, 417, Corally RDX, Xray, osv osv.
    Kulfiber og alu overalt, ingen plast. Brugt pris RTR fra 2000,- og op-efter.

    Ingen slaske plastik biler smiley


  • #22   14. mar 2011 Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra sniper, har kun haft dårlige oplevelser med den. men som sagt er det noget med smag og behag. Synes ikke du skal starte med at ofre 5000kr når du ikke engang ved om det er noget for dig. Jeg ville anbefale dig at starte med noget tamiya i starten som tt-01 eller lign. Hvis du derefter synes det hele er noget for dig og du måske gerne vil noget mere med det, så kan du begynde at investere flere penge i det.
    Hvad angår motor sæt ville jeg foreslå dig at købe noget brushless. Som f.eks. dette sæt: (link fjernet) eller noget som minder lidt om det. Det er et super godt begynder sæt, stadig med masser af power og så er det lipo ready hvis du vil smide dig ud i det. Du kan også købe noget endnu vildere men sådan nogle sæt bliver let dyre.
    Vil dog foreslå dig at starte med at bruge nogle nimh batterier da de lettere og brugere.
    Kort sagt, køb et kit, køb noget brushless, start evt. med nogle nimh batterier og så selvfølgelig sender/modtager og en servo smiley


  • #23   14. mar 2011 Jeg vil forslå at du tager ned i en lokal klub og snakker med dem, og måske prøver en bil, for at se om det kunne være noget for dig. Eller kontakt den lokale hobbyforhandler og hør hvad han vil råde dig til... Hvor bor du henne i landet?

    Silas


  • #24   15. mar 2011 Inden du begynder at skrive en masse med folk her på galleriet, så kør over i din nærmeste klub og så få dig en snak med dem der over.
    Ikke meget ved du køber en tamiya når alle andre i klubben køre Xray.
    Jo flere som køre den samme bil jo bedere har i også ved at hjælpe når bilen går i stykker og mange flere som ligge inde med stumper så du ikke skal vente flere dage på at komme ud at køre igen.

    Men du er velkommen til at smide en mail eller MSN. så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig så meget som muligt.

    Men gør op med dig selv hva du vil inden du køber noget.
    Skal det bare være sjov hjemme på vejen med gutterne eller skal det væres seriøst i klub. ?


  • #25   15. mar 2011 Hey, jamen vil prøve noget seriøst på bane osv ikk brug på vej med gutter, den skal jo passes på jo .. skal bare ha en der holder og man finder stuper til sådan så det okay det med rem træk smiley som sagt skal ha noget okay smiley

    SL


  • nickolai j
    nickolai j Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #26   15. mar 2011 hej

    jeg sælger RC i min butik, vi har HPI som vi sælger meget til begyndere og det virker og er nemt at finde ud af, kontakt mig evt. i en pb så kan jeg give dig et rigtig godt tilbud, vi er danmarks billigste


  • #27   15. mar 2011 Simon L, hvis jeg var dig ville jeg købe en brugt Xray T2 009
    Se link: http://rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=69274
    Den er uhyggelig men at få til at køre godt, og den er meget holdbar.
    Synes du skal starte med en 21,5 turns motor (evt. brugt)
    En LRP Stock Spec regulator (evt. brugt) der er nem at sætte op.
    En brugt kvalitets servo.
    En brugt Sanwa M11 2,4 sender

    Jeg er startet igen efter en pause (igen;o) og har købt en Xray T2 009 da den kører super godt, og købe det meste grej brugt.
    Mit grej kører rigtig godt til under 5000kr.

    Hvor er du fra?

    Hilsen Klaus


Kommentér på:
Køb af bil til nybegynder??

Annonce