{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Xray t2 eller t3? {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg skal til at have en onroad bil jeg kan køre lidt race med vennerne.

Har læst at xray skulle være et fint mærke. Men hvilken skal man tage, t2 eller t3? hvad er forskellen.
Og hvad er forskellen på de numre der står efter, 008, 009 osv.

Og kan sådan en bil holde til en 6,5T brushless motor i længden? Eller rettere, kan differne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xray t2 eller t3?
  • #1   29. mar 2011 er det til gaden eller?
    For så ville jeg undgå rem-træk hvis jeg var dig.
    Og ville nok også undgå carbon bund, da jeg syns det er synd at bolle den på asfalt smiley


  • #2   29. mar 2011 T2 08 er en 2008 udgave og med blankt allu, T3 09 er en 2009 udgave stort set lig T2 dog er alluen blevet "guld" faevet begge biler er gode begynder modeller, de er stærke og tåler at man rammer ved side af banen. T3 11 er den sidste nye fra X-ray der er lavet den del ting om og den har fået nogle svage punkter set med nybegynder øjne men stadig en stærk bil. Alle X-ray modeller kan klare 6,5T der hvor det gå galt er manden der styre bilen :-)) Helt klart en god bil til bane.

    Mvh kim


  • #3   29. mar 2011 Michael P: Ja det er til gaden, hvad er der galt med remtræk til gaden?

    Kim N: Okey, så i mit tilfælde hvor jeg skal bruge den til sjov så er en T2 009 bedst da den er lidt mere robust end T3 2011?


  • #4   29. mar 2011 Små-sten i remmen = defekt rem så skal du ud og have ny rem smiley

    Men det er også worst case scenario smiley
    Ved ikke hvor ofte det sker smiley


  • #5   29. mar 2011 Okey på den måde smiley Jeg har kørt med en yokomo drift bil og den havde remtræk som intet har taget skade, så jeg tager chancen smiley

    Men tilgæng gæld havde den de der kugle diff og det holdte af lort på den yokomo bil. De blev hele tiden løse og selve diff'en er begyndt at smelte pågrund af varme. Det er derfor jeg er lidt skeptisk over for kugle diff som sidder i xray'en.... Men de er måske bygget af bedre kvalitet.


  • #6   29. mar 2011 Xray differ kommer samlet, men det er værd at skille dem ad og samle dem ordentligt. Ellers vil et gear-diff måske være noget for dig.

    Skal du have en bil til gaden og det skal være en Xray, så gå efter en T2 '009 eller en T2 '008. Det er nok den bedste "begynder-bil" fra Xray, da det er deres mest holdbare bil.


  • #7   29. mar 2011 Okey så bliver det en T2 008/009 smiley

    gear-diff? Er det 100% spær?


  • #8   29. mar 2011 Geardiff kaldes også for tandshjulsdiff eller et oliediff. De skal langt fra renoveres lige så ofte som kuglediffer. Kig på Spec-R differ.

    Angående bilen, skal jeg af med min T2'009, men den er muligvis lidt for opgraderet til vej-brug.


  • #9   29. mar 2011 Ahh viste ikke man kunne få sådan en model med gear i smiley
    Men hvad jeg lige kunne finde frem til så er det nylon tandhjul der sidder i, kan det virkelig holde til brushlees motor?

    Hvad skal du have for din bil da?


  • #10   29. mar 2011 Tandhjulene kan sagtens holde. Jeg har kørt modified (5.5T) uden problemer, og ved at folk kører 3.5 og 4T motorer med dem.

    Angående pris, det tager vi lige i PM.


Kommentér på:
Xray t2 eller t3?

Annonce