{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Hård Pull-starter / Svær at starte {{forumTopicSubject}}

Hey gutter.

Ny her på siden så vær blid smiley

Har fået sådan en Nitro RS4 RTR EVO3+ og er ved at køre den til, men den er blevet meget svær at starte og pull-starteren går meget hårdt, får jo helt ondt i fingerne !

Stemplet har altid været i bund når jeg slukker den (Har sat et mærke på svinghjulet) Gløderøret virker også perfekt (En HPI R5), lyser helt op når jeg sætter den på Gløderørs starteren.

Nogen der ved hvad det kan skyldes ?

Har ca kørt 3 tankfulde med Nitro 16%

Mvh Anders.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård Pull-starter / Svær at starte
  • #1   13. maj 2011 Går den stramt hvis du skruer gløderøret ud?

  • #2   13. maj 2011 hmm altså motoren er ny og derfor ikke særlig slidt og har meget god kompression. nok derfor. men hvis den også er stram ude gløderør så er der noget galt

  • #3   13. maj 2011 Så vidt jeg ved går sådan en lille nitro motor stram i toppen, til den er slidt/ tilkørt. (har dog en nitro motor der har kørt en del der stadig niver lidt i toppen) Da cylendersættet er konisk mod toppen, der ved kan stemplet sætte sig i toppen under tilkøring.

    Det kan hjælpe at varme motoren (blæse pistol) på køle toppen til den er lun, godt varm, før du prøver, at starte den.

    Mvh Michael


  • #4   13. maj 2011 Willy (GHRC) B --- Nej den går meget let uden gløderør (heldigvis)

    Michael P --- Vil lige prøve det med at varme den op inden opstart, har dog ikke en blæse pistol, men dog en lille fin hår tørrer smiley

    Men hvor varm skal den ca varmes op til ? Har en Temp gun så det kan måles smiley

    PS. Kan det godt betale sig at købe en starter boks og skåne den pull starter ?



  • #5   13. maj 2011 Så er det bare fordi din motor er ny og med masser af kompression på.
    Starterbox er noget nemmere af starte den på.


  • #6   13. maj 2011 Det med en hård tørre virker fint, gjorder det samme på min Revo 3.3, du varmer bare til at den er godt varm, ved ik hvor meget, men et gæt mellem 50-70 grader kunne jeg forestille mig.

Kommentér på:
Hård Pull-starter / Svær at starte

Annonce