{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Smøring hvor meget og hvornår {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Det her er nok et lidt bredt spørgsmål. Det afhænger selvfølgelig af hvor meget man kører, og hvilke forhold.

Jeg kører selv på vej og offroad, ikke når det er vådt osv

Har siddet og kigget i den manual tsom følger med min Traxxas Rustler VXL.

Jeg ved der skal skiftes olie i støddæmperne, men ikke rigtig hvilket og hvor tit ca?

er der andre steder der skal have smørelse ?

Hvad med de der små hjul lejre de har sådan en blå farve ting på min, skal de smøres, skiftes?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smøring hvor meget og hvornår
  • #3   18. aug 2011 Jeg skifter ikke olie i mine støddæmpere ...... og det tror jeg heller ikke der er ret mange "bashere" som gør.

    Som "printeren" så rigtigt skriver så skift lejer når de ikke længere løber frit og uden mislyde. smør dem endeligt ikke, dette vil blot få støv og lort til at klæbe sig til dem smiley


  • #5   18. aug 2011 Ahh okay. det lød til det hele var noget oftere i manualen.

    Det lyder ikke så galt så smiley

    Ja der står. Spray all the bearings, drivetrain and fasteners with WD-40 or similair water displacing light oil. Hvad er det nu lige Drivetrain er ? mit engelsk er lidt rusten lol.

    Er der et godt sted hvor man kan købe sådan noget WD 40 ? smiley

    Synes ikke jeg kan læse mig frem til hvilken olie der skal i støddæmperne i min manual.

    Så står der også, at motoren skal have skal have light weight motor oil.

    Og transmission skal have grease, from auto parts store. Har ellers kigget ind der ved motoren i de tandhjul, ser da slet ikke ud til at være noget synlig fedt.

    Kan bare ikke rigtig blive klog på hvilket til hvad osv. Synes det lyder vildt teknisk må jeg nok sige.


  • #6   18. aug 2011 Bah, nogengang kan man bare ikke se tingene.

    Omkring olie i støddæmperne står der.

    We highly recommend using the two-hole piston with a range of oil viscosities from 10w to 50w. The thinner oil 30w or less flow more smoothly and are more consistent while thicker oils provide more damping.

    Så stød dæmperne bliver hårdere med tykkere olie over 30w så vidt jeg kan forstå. Det skal åbenbart være noget der er 100% pure silicone shock oil.


  • #7   18. aug 2011 Det vil väre rigtiog dumt at give lejerne WD40.....
    WD40 er IKKE en olie, men er "middel" til at fjerne fugt!
    hvis du vil väre rigtig god ved dine lejer, saa skal du pille "skärmen" af og rense dem med fx.bremserens, og bagefter pakke dem med nyt fedt.

    WD40 er godt hvis dú staar med en bil der binder, og ikke det ikke er pga. bukket stumper. Eller hvis du skal trykke nye bösninger i. Saa er det helt fint. For det smörer "nu og her", men fordamper hurtigt.....

    WD40 staar for "water displacement formula 40", altsaa det fortränger vand... plus det er rust lössende....


  • #8   19. aug 2011 Drivetrain - er akslerne fra udgangen af transmissionen til hjulene

  • #9   19. aug 2011 Drivetrain er alle tandhjul og aksler antså det der fører kræfterne fra motoren ud til hjulene.

  • #10   19. aug 2011 Drivetrain er drivlinjen, altså det der overfører kræfterne fra / forbinder motoren over til hjulene... dvs alt imellem motor og hjul... smiley

  • #11   19. aug 2011 antså betyder altså.

Kommentér på:
Smøring hvor meget og hvornår

Annonce