{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Hvilken benz bil? {{forumTopicSubject}}

Hey RCG smiley
Nu har jeg bestemt mig for at rulle nogle penge sammen til en benz bil smiley

Jeg har tænkt på 3 biler.

HPI Baja 5B
FG Monster Beetle
FG Leopard

Jeg kan godt lide off-road. Ikke som flad off-road på bane, Men Med bump og små hop og sådan lidt hvad naturen kan kaste efter en. Hvad vil i foreslå ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken benz bil?
  • #1   13. sep 2011 Hpi baja +1

  • #2   13. sep 2011 Det MÅ da blive denne:
    http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0019BLKBD


  • #3   13. sep 2011 FG Leopard - hopped op og klar til at ræse direkte fra samlebåndet.

  • #4   13. sep 2011 Jeg vil os sige Leopard!

  • #5   13. sep 2011 Benny og Bo. Hehe det er sq også en fed bil smiley Så håber da jeg kan få råd til en smiley

    Thomas. Ja jeg har kikket på den. Men den er ikke til at få i danmark smiley

    Dennis og Nissen. Har i en begrundelse ? Jeg mener. Bilen ser ret lav ud til at kunne klare lidt groft underlag.


  • #6   13. sep 2011 Holte hobby kan vel tage den hjem, de er jo forhandler af losi
    eller Morfars.

    http://www.losi.com/StoreLocator/Default.aspx?Search=True&Tab=Int&Country=Denmark

    ellers er det en tur til Tyskland.


  • #7   13. sep 2011 Hmm det skal da overvejes smiley Så er der så også lige prisen. Jeg har dårlig nok råd til en ny 5B til 7KG. Og regner ikke med den er billiger xD

  • #8   13. sep 2011 I den "billige" ende ville jeg nok välge en Leopard 2 (den nye fra FG), du skal bare sikre dig at den er med den nye lange bund. De förste kom med en kort bund, og den er for kort... Det gik ud over köreegenskaberne.

    hvis du vil op i den lidt dyere ende af skalaen. Saa bör du kigge paa Elcon Cleon MMX (IKKE en 08 model). Eller en Hörmann HT2 eller HT3.
    De 2 modeller er "toppen af poppen".
    Men derudover saa er Contrast Fuego heller ikke en ringe bil slet ikke smiley

    HPI Baja er en fin bil, men en "rigtig" racer er det ikke og bliver det aldrig. Det er den opbygget "forkert" til.....
    Dermed ikke sagt det er en ringe bil, slet slet ikke. Det er en rigtig fin bil!
    Men hvis du kigger rundt om, sa vil du ret hurtigt se at langt de fleste af dem er opgraderet for flere tusinde kroner, fordi HPI har lavet nogle mindre heldige lösninger... Mange af de HPI'er der triller rundt har sikkert koster et godt stykke over 10.000kr med opgrades osv.
    Välger du en bil fra den dyre klasse, saa er de ikke opgraderet. Faktisk er der själdent nogle opgrades til dem.... (maaske fordi firmaerne hele tiden forbedrer og retter evt fejl)

    PS: tag evt et kig paa hvilke biler der bliver brugt til store internationale löb, og i England og Holland (Der er LS ret stort i forhold til DK).
    Der själdent mere end 1-2 HPI til de store löb og de vinder ikke smiley


  • #9   13. sep 2011 Saa först dit sidste indläg efter jeg havde postet.....

    Hvis HPI'en er "den dyre" for dig, saa skal du nok ikke bruge tid paa de andre jeg nävner smiley

    Men glem de gamle FG modeller, de har fx. for kort vandring i affjedringen. Saa de er ikke specielt gode...
    Jeg har selv en Leopard af den gamle model, og den er altsaa ikke noget at raabe hurra for. Lige meget hvor mange penge du smider efter opgrades smiley
    Til REN bashing i grusgrave og lign er monster modellerne dog utrolig sjove. De har ikke de bedste köregenskaber, men er nogle sjove biler at köre rundt med smiley


  • #10   13. sep 2011 Hvis du skal køre i mursten og betonbrokker skal du nok vælge monsteren smiley
    Men på almindelig jordunderlag er den rigtig fin. Den har kortere akselafstand end HPI hvilket gør at den nemmere kommer rundt.


  • #11   13. sep 2011 Jeg får snart 3 FG'er til salg smiley
    Der er et par Monster Beetler, den ene Pro, den anden alm. og en Monster Truck.
    De har alle upgrades på.

    Du må skrive hvis det kunne have interesse smiley


  • #12   13. sep 2011 Lars. Det er ikke fordi de er ''for dyre'' de er bare lige i toppen af det jeg har råd til. Overvejer så også at købe ne brugt. Der er opgraderet lidt. Det med Leo'en. Det er mere det den er ret lav. Og da jeg ikke har mulighed for at trille på bane. Skal bilen gerne kunne ''bashe'' og trille på alt mulig underlag. Jeg vil så gerne give dig ret i at monster bilerne nok ikke ser ud til at være de mest adrette biler.

    Dennis. Regner ikke med mursten og den slaks. Mere skov og små bump.

    Ralf. Nu må vi se smiley


  • #13   13. sep 2011 @Niller

    Leo'en er saamänd ikke lavere end de andre modeller fra FG. Faktisk er den nye model blevet en del "höjere" da de endelig er vaagnet op og har givet den nogle dämpere med ordentlig längde smiley
    Alle den gamle FG modeller lider under at der er for lidt vandring.

    Men nu hvor du skriver at du nok kun kommer til at köre skov, have og den slags. Saa kig evt paa en FG Baja, det er en udemärket bil til formaalet og kan bruges paa bane. Hvis det skulle komme dertil smiley
    Monster modellerne dur ganske enkelt ikke paa bane... Men til ren bashing er de ret sjove. Da de har nogle störrer hjul og dermed ogsaa en större fri höjde.

    Kort sagt er der "kun" FG monster, Stadium, Baja og HPI baja at välge mellem. Taget dit budget i betragtning smiley
    Elcon, Hörmann osv. de ender i et godt stykke over 20.000 inden de er köreklar.....


  • #14   13. sep 2011 Nå okay. Jeg har ikke set den nye.

    Ja har kikket lidt på FG Baja. Men ved det sq ikke.

    Tja. Finder vel nok ud af det når jeg har fået løn hvilken bil det bliver råd til smiley


  • #15   13. sep 2011 Den nye leopard er sa vidt jeg ved, kun kommet som en competition model, alstaa ren alu bil og koster vist knap 20.000

    Men inden for en maaned eller lign skulle den komme i en billigere "plast udgave". Ligesom de gamle FG modeller. Dog stadig med ordentlige dämpere.
    Eftersigende skulle prisen vist lande paa omkring 6500,- RTR smiley


Kommentér på:
Hvilken benz bil?

Annonce