{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

esc {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg har noget vild motor setup, men min esc bliver hurtig for varm hvis jeg kører hårdt, så kan jeg ca kører i 6-7 min.

Den er en onroad bil med en 3.5 t novak motor med sensor, og esc'en er en hobby King 100 A med sensor http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F17233%5F%5FHobbyKing%5F100A%5FSensored%5FSensorless%5FCar%5FESC%5F1%5F10%5F.html

Motoren bliver ikke så varm ca 45 grader

Batteri jeg kører med er et 3 cell 11.1 v på 4500 mah 90 c

Så ville hører om der var en mulighed for at jeg kan få fat i en esc der kan holde til det og ikke bliver for varmt .

Mvh
Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  esc
  • #1   12. okt 2011 Lad mig forstå det rigtigt, du kører 11,1v på en 3,5T? Det er jo endnu vildere end den anden tråd der ligner din utrolig meget!

    At du ikke har smadret motoren og at den ikke bliver varm er mig en gåde. Du trækker over 100.000omdr, rotoren burde have eksploderet for længe siden.

    Du skal som minimum have fat i noget der kan klare 3s, 160A og med blæser.

    Da vi kørte med 3,5 motorer til løb for en 3-4 år siden brugte vi kun 6.0v (5 celle nimh) og der blev motorerne allerede over 70 grader og gik næsten 100km/t. Så hvordan du kan få et setup med næsten dobbelt så mange volt til kun at blive for varm fatter jeg ikke. Det burde rende over 150km/t hvis alt er indstillet korrekt.


  • #2   12. okt 2011 Da jeg havde sat en gps på den for at måle den, fik jeg den kun op på 117 km/t ,
    Men hvis jeg nu går ned på 2c så burde den da osse kunne kører de 100 stykker?, den skal vel bare gears noget laver ikke? Men ellers på esc god nok ikke ?


  • #3   12. okt 2011 For mig lyder det mere dom om du har gearet din vogn for højt, eller der er noget der ikke køre helt som det skal.
    I min verden er en motor der er oppe på 45 grader alt for varm og køre derfor ueffektivt med et alt for stort strømforbrug.



  • #4   12. okt 2011 Hæ Hæ, jeg er vist ved at blive træt og har ikke læst denne tråd særlig godt smiley
    Jan L har helt ret i at en 3,5T motor ikke er beregnet til 3 celler LiPo smiley



  • #5   12. okt 2011 Så et 2cellet batteri er det jeg skal have fat i så

  • #6   12. okt 2011 Ja det skulle fungere smiley

  • #7   12. okt 2011 Sauron; til løb er der ingen motorer der er under 60 grader så i min verden er 45 grader uopnåeligt og et tegn på motoren kan klare meget mere før det bliver kriminelt.

  • #8   12. okt 2011 Jan l
    Kan det ikke passe grænsen er 85 grader ?


  • #9   13. okt 2011 Jan L
    Det ved jeg godt smiley
    Men det er fordi i køre under regler der begrænser jeres muligheder.
    Begynder motoren at blive varm falder dens effektivitet og strømforbruget stiger uden at man for meget mere fart ud af det.
    Her skifter jeg bare til en større motor der udnytter strømmen bedre.
    Det kan i ikke på grund af de regler i køre under, så dine 60 grader er ikke der hvor motoren køre bedst, men hvad den max kan holde til under løb uden røgen og ild smiley


  • #10   13. okt 2011 Enig, regler og konkurrence presser materiellet, men derfor er feks 60 grader ikke farlig for motoren. En god motor fra Orion, LRP, Speed Passion, Tekin og alle de andre kendte mærker er bygget til at kunne klare temperaturer op til 90 hvor de slår fra. Jeg er fuldstændig enig i at det ikke er sundt for dem i længden, men jeg har selv haft motorer i flere år der har rundet disse temps. Har bl.a. en 1:8 Tekin motor der har kørt i et træk på 42 minutter (med batteriskift) hvor den slog fra ved 120. Den kører stadig og har snart kørt 2 år.

    Men ja, jeg er helt enig i at jo koldere jo bedre. Strømmen bliver udnyttet mere effektivt jo koldere motoren er.


  • #11   13. okt 2011 michael C: det er der jeg sætter min grænse. Bliver motoren eller esc varmere end det skal der tilføjes køling af en art.

    Husk på at det er til konkurrencebrug hvor motoren bliver max stresset over 5-10 minutter.


Kommentér på:
esc

Annonce