{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

tt-01 tamiya {{forumTopicSubject}}

hej over vejer at sætte det her sæt i min tt-01 alt er udskiftet til alu kuglelejer osv.
men, hvad tandhjul og hvad geraring til dette sæt nogen der har erfering med hvad gearing der er god og kan den fås i metal i stedet fo plastic.
det er dette sæt jeg vil ha i.

(link fjernet)

håber nogen kan hjælpe.
mvh kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tt-01 tamiya
  • #1   17. nov 2011 Hej Kasper,
    Det lyder godt at du har skiftet til alu kuglelejer i hele bilen, hvilket er en god ide.
    Du skal ikke skifte et spur gear til metal. Dit pinion gear er allerede metal, hvis du har to metal tandhjul der koerer mod hinanden, oeddelaegger du dit gear fuldstaendigt.
    Derimod skal du skifte alle aksler osv. i drivlinien. Morfars har de opgraderinger du skal bruge.

    Den vigtigste, som du SKAL skife:
    Main shaft (One way, graphite eller aluminum).

    Tind du KAN skife:
    Traekaksler i aluminium eller titanium.
    Spur gear i delrin (en staerk type plastik)
    Hjulaksel-laase
    Mid shaft joints

    Disse er alle ting, du kan skifte for bedre koerestil. Husk, at den main shaft er vigtig, fordi hvis ikke du skifter den kan du oedelaegge dele i gearet.

    Forresten koerer jeg selv med den motor, som du kigger paa, go kan kun anbefale den. Det er en kraftig motor til villavejen, som vil gange topfarten med 2, accelerationen med 3.
    Den koerer 50-55 km/t.

    Haaber du kan bruge min hjaelp. Bare spoerg om andet, jeg ved alt om de ting du har fat i.

    Mvh. Frederik


  • #2   17. nov 2011 Ja, du har ret Michael.
    Dog kan jeg ikke forstaa, at du siger et 3 amp batteri giver 10 min koeretid? Saa meget stroem sluger esc'en dog ikke.
    Paa et 3,3 amp kan jeg koere omkring 35 min.

    Mvh. Frederik


  • #3   17. nov 2011 Den er lidt kraftigere, det vil jeg give dig ret i.
    Stadig synes jeg saa, at 10 min er meget lavt. Tror du skulle tjekke dit batteri for fejl, hvis det er rigtigt.
    Paa 5 amp kan jeg koere en Castle creations 2200 KV motor samt en 150A esc, i ca. 30 min.

    Mvh. Fredderik


  • #4   17. nov 2011 Jeg bruger begge dele, og der er ingen forskeld paa Lipo eller Nimh?
    Jeg har et 5 amp Lipo, 2,7 amp Lipo og et par nimh batterier......
    Det er ligesaa lang tid power i begge type batterier, Lipo er bare bedre til at udnytte kraften, baade at det koerer for fuld fart indtil sidste minut at batterikraft tilbage, derudoer bliver bilens aggrasivitet lidt vildere.

    Mvh. Frederik


  • #5   17. nov 2011 frederik der er en enorm forskel på nimh og lipo

    jeg havde et 4000mah nimh i min rustler for langtid siden.
    så skiftede jeg til et 2800mah lipo. og der havde jeg stort set sammen køretid og mere power så du kan ikke samligne mah på de to batt typer.

    og 5amp er ikke det samme som 5000mah

    hvis dit batt ikke yder mere end 5amp kon.
    kan det ikke trække din bil fremad
    medmindre du har en gammel kul motor fra hbx
    hvis det over hovedet kan det!


  • #6   17. nov 2011 Jeg har ingen forskeld kunne maerke.

    Jeg har et Suspect Lipo 2700 mah.
    Derudover har jeg et Suspect Nimh 3300 mah.

    Koeretiden paa Lipo: 38 minutter og 7 sekunder.
    Koeretiden paa Nimh: 37 minutter og 18 sekunder

    Der er lidt forskeld ja, men vi snakker ikke noget der minder om noget at taelle med. Jeg regner det for smaa tal, men det er jo ogsaa forskelligt.

    Saa det du siger, er at amp ikke betyder det samme som mah?
    Det der er forskelden er faktoren. I mah er der bare tusinde faktorer i stedet for det andet. Det er begge maalinger af stroem.
    (Miliampere og ampere)

    Det er det samme som at sige at meter og kilometer ikke er det samme?

    Det sidste forstod jeg ikke?

    Mvh. Frederik



  • #7   17. nov 2011 hvis du har et 3000mah batt på 20c kan på lipo batt yde 60a kon.
    og hvis det har 30c i burst kan det yde 90a i burst men der er kun i kort tid (omkring 10 sek)

    så hvis dit batt kun skal yde 5a skal det være meget lavt c-tal eller meget få mah

    milliampere og og amp er bare lige som kilometer og meter som du selv siger.

    jeg kunne mærke en verden til forskel da jeg skiftede



  • #8   17. nov 2011 Ja, det foerste har du helt ret i.
    Mit batteri er heller ikke saa kraftigt. Du kan kigge paa det. Modellen er det mindste Suspect 7.4v Lipo.
    Det har du jo saa ret i, at hvis du koeber et stoerre og kraftigere Lipo vil du kunne maerke stoerre forskeld fra Nimh til Lipo.

    Mvh. Frederik


  • #9   17. nov 2011 hej igen
    frederik....
    havde osse tænkt at købe lipo til den på 6000 mah.
    hvad ska de så hedde.
    mvh


Kommentér på:
tt-01 tamiya

Annonce