{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

NiMH batterier {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer et købe et par Tamiya Lunch Box biler til mine nevøer til jul.

Da pris og brugervenlighed er med i overvejselserne, tænker jeg at det ville være en god idé at bruge NiMH batterier. Dem skal man ikke passe på med og der er heller ikke så maget kraft i dem som er helt fint til dette formål.

Jeg har fjernstyringer, servoer, regulatorer og en lader til NiMH batterier.

Så jeg mangler kun batterier for at få en samlet pris på det hele. Men hvor købes de til billige penge? Lipo batterier kan jo købes til ingen penge nu om dage, Men jeg kan umuddelbart ikke finde nogen NiMH batterier


Men hvis i ellers har forslag til biler eller andet så hører jeg gerne herom. Mine nevøer er 4/6 år gamle. Så det dyr ikke rigtig at de skal rode med lipo batterier og lader.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NiMH batterier
  • #1   7. dec 2011 Det er altså ret misforstået at man ikke skal være påpasselig med NiMh-batterier, for de kan også godt give et ordentlig brag, hvis de føler for det..
    Når så det er sagt, så vile jeg prøve at finde et par LRP 4000 NiMh.. Jeg ahr haft nogle stykker af dem, og levetidsmæssig har de gjort det bedre end LRP 5000 her...
    Mener det mærke, der hedder Maxam distribueres af Wittrock herhjemme, og burde således være til at få igennem forskelige forhandlere af bla. Tamiya.. Kvaliteten på dem kender jeg dog ikke.
    Men alligevel.. 4 og 6 år?? Så bør de nu nok have lidt overvågning ved brug af bilerne uanset hvad, og derudover så tror jeg at feks Tamiya Hornet er et bedre valg til dem, for så undgår man den hardbody, som jo ret nemt knækker, og som også findes på Grasshopperen, men ikke på Hornet, som jo har Lexan-body


  • #2   7. dec 2011 4 og 6 år... Puha, jeg vil anbefale at sætte 380´er motorer på eller justere fartregulatoren lidt ned så max gas ikke medfører 40 km/t. Ellers vil jeg tilslutte mig Michaels idé om at købe et par Hornet´s i stedet for. De vælter heller ikke så nemt som Lunchboxen.

  • #3   7. dec 2011 Hej Michael

    Forstår godt at du har kigget på Lunch Box, fed bil med store dæk.
    Men hvis prisen også har lidt at sige, skulle du overveje tamiya´s Rising Fighter.
    Den er bygget på samme måde som de gamle Grasshopper, og kan fåes til under 600,-

    Venlig hilsen Claus


  • #4   7. dec 2011 Lunch Box og Rising Fighter er gode biler, de køre elendigt men er solide og har en meget stor underholdnings værdig.
    Men billige NiMh batterier er sku´nok svære at finde, for der er ikke meget salg i dem mere.
    Så jeg tror at det er hos Morfars.dk eller B2B hvor du finder de billigste batterier der er værd at køre med.


  • #5   7. dec 2011 De har sagt at de rigtig gerne vil have en monstertruck, der kan køre på baghjul og larme smiley og så kan jeg ikke komme på andet en lunchbox. (dog uden lyd) Og så vidt jeg ved, så er de ret så holdbare, hvis man holder sig til standart motor og nimh batterier. Og de går ikke i nærheden af 40kmt. Vel nærmere 25? De har begge kørt med flere af mine biler, og en ting jeg har lagt mærke til. Det er at de faktisk synes det er sjovere når bilerne kører rigtig langsomt smiley Den ældste af dem, er da blevet sluppet løs med en 1/18 bil der kører laangt over 60kmt ;P uden problemmer. Den mindste har dog lidt svære ved at forstå, at man skal passe på smiley Men det må han bare lære.

    Enkelt celler kunne også være en mulighed, så kunne jeg lave batterierne selv med 5c istedet for 6c. Men igen. Hvor købes de billigt?

    Selvfølgelig skal der være en smugle opsyn i starten. Men det er nu sjovere at man ikke skal passe på, og være efter dem hele tiden. Med nimh batterier og en lader hvor der kun er timer, det burde de lære ret hurtigt. Så de selv kan gøre det.

    Jeg tjekker lige de forhandlere der er nævnt. Hvis i har forslag eller brugbar info om lunchbox, så skriv endelig smiley


  • #6   7. dec 2011 iccom.dk sælger også NiMH batterier. Har dog endnu ikke testet den 4200MaH jeg købte for nylig for 269kr.

  • #7   7. dec 2011 har lige set lidt på de forhandlere

    Morfars

    Deres hjemme side er umulig at søge på. Der er jo ingen vare kategorier?? Men det ser ud til de koster 250kr og op

    B2B

    Dem vil jeg ikke handle med. Min erfarring siger mig, at man ikke kan regne med noget som helst hos den forhandler, Varerne kommer ikke som bestilt og ingen mail respons. Desværre for priserne plejer at være ok.

    Iccom

    De er for dyre


    Jeg mener at der som minimun skal 2 batterier til pr bil. Ellers er det ikke sjovt, Husker min første bil hvor jeg kun havde Et batteri smiley men til de priser, så er det jo ligefør, at man kan købe lipo batt og lader. Lipo batterier koster kun det halve. Men problemet er at laderen er for avanceret smiley


  • #8   7. dec 2011 http://www.midhobby.dk/produkter/30-tilbehoer-rc/1462-maxam-racing-pack-72v-4000mah-nimh-tamiya/

    Hvis du bor i nærheden af viborg, var det måske en mulighed.

    De har også Wild Willy på tilbud til 999,-
    Helt umulig at styre, men rigtig sjov og går nemt på baghjul.


  • #9   7. dec 2011 Min erfaring med NIMH celler er, at bliver de ikke brugt jævnligt, så dør cellerne. Uanset mærke og de reducerer kapaciteten over relativ kort tid, så de ikke kan lades op til den kapacitet de forskriver. De må ikke aflades totalt, bliver de det er de svagere og har svært ved at lades op på 3-5 amp ladestyrke.

    LiPo er bare bedre, og NICD'et jeg har haft i 14 år virker stadig perfekt ;O)


  • #10   7. dec 2011 Det er rigtig nok at nimh batterierne dør hurtigt hvis de ikke bliver behandlet rigtigt. Men det er trods alt bedere end at de går i brand smiley

    Men jeg kom lige til at tænke på hvordan batteri holderen er udformet i lunchbox. Den kan måske kun tage batterier som er udformet som de gamle nimh pakker?


  • #12   7. dec 2011 Team Orion og Intellect er har jeg kun dårlige erfaringer med, de bliver for varme og ja, selv efter et år dør de efter belastning.

    Men ja, hvorvidt børnene går op i hvordan batterierne bliver brugt ved jeg ikke. Jeg har kræset meget for mine og stadig set dem dø ud..


  • #13   7. dec 2011 har set nogle gange at NIMH batterier der springer, min søn har prøvet det nogle gange, for år tilbage brugte jeg dem i fly, biler og både der har jeg også oplevet det,
    Med LIPO har jeg i nu aldrig oplevet det, mange siger de kan være farlig og kan springe, jeg har set nogen der er pustet lidt op, men der sker intet, har kørt bil med dem for og se hvad der sker ved og blive ved og bruge dem, og har ladet på dem, der sker intet, eller de springer ikke og ingen ild, har oplevet at de bare ikke virker efter en kortslutning .....

    Biler der køber man vel bare hvad der er fed og så finder man en et godt sted og køre, en p plads, et sted hvor der ikke er noget og køre ind i, når de så har læret kunsten, som kommer meget hurtig, så kan de køre hvor som hels, uden køre ind i alt muligt
    Min søn har for år siden,haft meget glæde af en bil fra morfars, pris ca 900Kr klar til og køre.
    Bare huske, bliver de unge smittet af RC sygdommen går det helt galt, min søn har fået den, så nu det Fg evo , xray og gerne en ny model hvert år


  • #14   7. dec 2011 Lunchbox´en er den bedste efter min mening, men der er også HPI´s Willy King der er i samme stil og størrelse.

  • #15   16. dec 2011 Det blev til 2 stk Tamiya Lunch Box Gold Edition, og 4 pakker nimh batterier, som deværre var lidt dyre jjeg ville betale. Men nu er da da på vej smiley

    Men mon ikke det ender med at jeg selv må have mig en smiley

    Tak for hjælpen gutter!


  • #16   16. dec 2011 Ville have foreslået et par Traxxas stampede - de holder noget bedre og de kommer rtr for ca 1500 kr. Og så kan de køre i regn og sne.
    Men charmen ved Tamiya, ja det har de ikke.


Kommentér på:
NiMH batterier

Annonce