{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.117 visninger | Oprettet:

Hvilken olie i FG Monster Truck støddæmpere {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet olie i dæmperne på min FG Monster truck da det ser godt sort ud, og jeg tror aldrig det har været skiftet. Så jeg ville høre FG nørderne, hvad i vil anbefale af tykkelse jeg skal komme i, jeg går ud fra der også skal en tykkere,
i dæmperne bag på, end dem foran. Jeg har købt noget støddæmper olie fra "Jet´s", for nogle år siden i forskellig tykkelser, og håber noget af det kan bruges til min FG bil, det er tykkelse: 250-350-450-550-800 og det er som sagt fra Jet´s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken olie i FG Monster Truck støddæmpere
  • #1   12. dec 2011 Støddæmperolie angives i 2 forskellige enheder. Weight og Centi Poise
    WT er oftes regnet i de "lave" tal, fra 10-100 hvor CPS er de "høje" 100-1000.
    Jeg ved ikke hvad FG olien angives i men Jet´s er CPS.
    En 500 er ikke meget tynd, og med 8 dæmpere skal olien ikke være alt for tynd. Det kommer selvføgelig an på hvordan du kører, er det til race eller store hop i grusraven, jævnt eller ujævnt terræn. Der er flere ting der spiller ind.

    //Dan


  • #2   12. dec 2011 Den er med 8 standart dæmpere.
    Skal der ikke en tykkere olie i bag-dæmperne end dem foran?


  • #3   12. dec 2011 Jeg har også ladet mig fortælle at 500 er fint til 8 støddæmpere, og 1000 til 4. Personligt kører jeg selv med 500 i mine 8, og det fungerer udemærket synes jeg.
    Nu har jeg dog afmonteret de 4 af dem, da man vidst skulle få det bedste køre egenskaber med kun 4 dæmpere istedetfor 8.


  • #4   12. dec 2011 500 for og bag, det er fint smiley

  • #5   12. dec 2011 Har prøvet med både fg 500 og 1000 og med 4 & 8 dæmpere og forskellige fjedre, men synes at så længe jeg har monster hjul på så er køre egenskaberne som en bøjet skovl med flade dæk.

    Det er som at vinde i lotto når man sætter marder eller baja hjul på ;O)


Kommentér på:
Hvilken olie i FG Monster Truck støddæmpere

Annonce