{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

trail?? {{forumTopicSubject}}

http://www.tamico.de/TAMIYA-RC-CARS-OFFROAD
kunne godt tænke mig en trail bil og så denne hjemme side, nogle som kender til den og evt hva for en af de nederestående biler er bedst til arbejdet, den skal selvfølgelig kunne både tåle vand, sne osv...
CC - 01
CR-01
High-lift
- på forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trail??
  • #1   26. dec 2011 High-lift'en er ubrugelig, og det samme er CR-01'eren. CC-01'eren kan blive udemærket til let trail, med ret massive ændringer.

    Det du derimod skal have er en Axial SCX-10, der er intet der kommer i nærheden af at køre lige så godt ud af kassen. Dog skal du skifte til vandtæt elektronik, hvis du ligefrem vil ud og lege ubåd med den. Dog plejer det ikke at være det store problem med almindelig elektronik, bare det sidder godt højt.


  • #2   26. dec 2011 Der er ikke nogen af dem du der forslår, der kan klare meget mere end en hundelort uden en grundig ombygning.

    CC – 01 er godt 20 år gammel og skal ha´ en reduktions gearkasse på før den er noget værd.
    Måden motoren sider fast på er ikke det bedste, en del af styretøjet er helt af helv… til.

    CR-01 er ikke en trail bil, det er en vittighed af en crawler, der er så toptung at den vælter bare den ser en bakke.
    Fjern halvdelen af vognen, og den køre meget bedre.

    High-lift er en show bil, som stort set er opbygget som tamiyas lastbiler der køre godt på et stuegulv, ser godt ud, og er pisse dyre med lyd, lyd og motor vibrator og er den mest toptunge af dem alle.
    Ellers kan de stort set ikke noget.



  • #3   26. dec 2011 Kan ikke noget er er sjovt begreb.
    Vil man køre trail med folk der går op i det med liv og sjæl, laver små afmærkede spor, og lader sig underholde af det med regler og point ja så kan de Tamiyaer intet.

    Men til underholdning er de fine CR01 er goofy at køre med og der er stor underholdningsværdi i den til det den er lavet til.

    Har selv en High på vej - den skal bare prøves, ikke til seriøs trail men som ren underholdning og til at få styret bling bling lysten med lys, lyd osv. osv.


  • #4   26. dec 2011 Det er da ikke et sjovt begreb, og underholdningsværdi?.., Det er ikke ret underholdende at skulle gå og vende bilen rigtigt hvert 3 sekund. De egner sig ikke engang til onroad kørsel, for kører man mere end 10km/t og drejer, vælter de også bare her.
    En væltepeter er heller ikke underholdende i mere end et par minutter.
    Det er ihvertfald min mening, og nej, selvom vi går meget op i trail, kører vi ikke med point, eller laver konkurrencer, det handler om at have det sjovt, og se hvor realistisk vi kan få det til at blive, og hvor meget vi kan komme igennem.


  • #5   26. dec 2011 Hansemann.
    At jeg skulle køre efter regler er kun til at grine af smiley
    Jeg kan ikke se afmærkede spor da jeg er blind, men jeg kan fan… godt se hvis min bil sider fast et eller andet sted.
    Og du vil hurtigt finde ud af hvor let det er med din High-lift når du får den smiley


  • #6   26. dec 2011 I misforstår min pointe !
    En Slash eksempelvis kører som en pakke pølser, men er pisse sjov til det den kan.

    Man skal ikke sammenligne en scx med de nævnte på evnen til køre trail, underholdnings værdi er ikke nødvendigvis = med det mest velkørende.

    Den High Lift jeg har på vej kommer næppe til køre noget der ligner trail, men til mit formål med modellen er den perfekt... Underholdning og show !

    Oven i High Liften skal der også en scx på hylden når de nye modeller lander, den skal ligeledes prøves til det den kan.

    Så det er helt spørgsmålet om hvordan man vil underholdes.
    I min verden hvor jeg altid har kørt motorcykel er det klart sjovere at køre en mindre model til grænsen på en bane end det er at have den store ræcer hvor man kun udnytter den 40%.

    Den sjoveste RC bil jeg har er en Tamiya Frog, der findes køkken maskiner med bedre køre egenskaber - men når dagen er omme handler det jo om hvilken model der gav det bredeste smil ! Det handler ikke om at den sad fast eller væltede en ekstra gang.





  • #7   26. dec 2011 Jeg er ganske enig i at en slash er sjov - såfremt man er flere. Men CR-01'eren har jeg svært ved at se kan være sjov. Det sjove ved en bil som slashsen, er jo at man kan køre den ind i en mur med topfart uden at ødelægge noget som helst, og kan køre race mod hinanden uden at det koster noget særligt.

    Men jeg bliver heller aldrig Tamiya fan, for meget plastik, for mange gevind som kan overskrues så let som ingenting, og masser af ting som kunne være lavet så meget smartere og lettere, uden nødvendigvis at koste mere.


  • #8   27. dec 2011 anders og sauron L -
    hvor vil i så forslå at jeg skal kigge efter en trail bil?
    og mange tak for den fine debat, det er dejligt at se andres meninger så man kan sætte sig lidt ind i det, ville gerne ha en drift bil så købte en sniper som jeg syntes er fin noki til at starte med, men vil gerne havde noget der kan tåle vand,sne,grus osv osv. og faldt for en trail video her inden og har nok stenet 40 timer her og på youtube så nu har jeg besluttet mig at det er sådan en jeg skal havde, vidste det til en ven jeg bor sammen med som starks var med på den. så ville være rart med nogle links så man kan se forskelige biler og priser, og de skal helst være lii til at tage ud af kassen og køre med, efter som jeg ikke vil samle en før jeg ved lidt mere om det smiley
    og mange mange mange tak smiley


  • #9   27. dec 2011 Du kan vist ikke få en der er vandtæt fra fabrikken af men en Axial SCX-10'er er der hvor pengene er givet bedst ud...

    Jeg købte min hos rccentret men, de sælger den vist ikke mere og jeg mindes at have læst her inde at de skulle være temmelig svære at købe fra ny af her i dk..

    Men du vil helt bestemt blve glad for en Axial SCX-10 smiley


  • #10   27. dec 2011 Hansemann
    Jeg er ganske enig i at underholdnings værdien er vigtigt når man er ude at køre.
    Problemet med de biler der her er nævnt, er det faktisk kun CR-01´eren der ville kunne leve op til det uden de store ombygninger.

    CC-01´erens styretøj blokere bare den ser et sands korn, og batteriet har det med at sætte sig fast når man skal skifte det.
    Dvs, bøvl der ikke er sjovt.

    Det er det jeg mener med at det ikke er de biler man skal vælge hvis man vil ud og mudre rundt i skoven smiley


  • #11   27. dec 2011 D M Kaijang
    Axials SCX´er er faktisk og desværre det eneste der er værd at gå efter hvis man vil ha´ en god pålidelig vogn som ikke hele tiden går i stykker.
    Den er som Kenneth J skriver, ikke vandtæt fra starten, men det er noget man kan bygge om på hen af vejen.

    Og ja, rc centeret sælger stadig SCX´eren, men de har den ikke hjemme lige nu fordi den gamle model er udgået og den nye er først lige kommet på markedet, jeg går selv og venter på den dukker op smiley


  • #12   27. dec 2011 Hej
    Hos http://www.happysale.dk/ får de Dingo på lager her igen i januar når den nye model ankommer. Lige nu har de Honcho som RTR på lager. Skriv evt. en mail til dem og hør nærmere.

    For at gøre bilen vantæt kan du putte modtageren i en Traxxas vandtæt boks som: http://www.trisdan.dk/system/applications/advanced_search_result.php?keywords=5624 herud over kræves der en ESC der også kan klare vand, her har bla. Traxxas også forskellige.

    Så skal den være vandtæt kan det ikke betale sig at købe bilen som RTR, her skal modtager gøres tæt + at esc. alligevel skal skiftes. I Kit modellen er der også diverse upgrades osv.

    Alt i alt kunne det måske være mest interessant at finde en brugt i god stand, der er til tider nogen rigtig fine modeller til salg med de omtalte modifikationer. Så slipper du for at samle den som du skriver du ikke har lyst til (det er ellers halvdelen af glæden).



  • #13   27. dec 2011 mange tak alle sammen smiley

  • #14   27. dec 2011 Hej
    Hos http://www.happysale.dk/ har de Honcho som RTR på
    lager, de får Dingo på lager igen her i januar igen, stik dem evt. en mail og spørg.

    Hvis du køber RTR modellen skal du have fat i en Traxxas vandtæt boks til modtageren samt en vandtæt esc. Så skal den være vandtæt kan du lige så godt


  • #15   27. dec 2011 Sauron, hvis du skulle blive træt af din scx hilux så skriv - sådan en mangler jeg nemlig og din ser jo perfekt ud.
    Orker ikke det cirkus med bestille hilux karossen i stumper og tvivler på mine male evner til en "hård karosse".

    Har haft købs annonce til scx'er et stykke tid men har ikke været hurtig nok på aftrækkeren.


  • #16   27. dec 2011 Hansemann.
    Den er ikke til salg.
    Og udover det er du nok nummer 20 på venteliste smiley


  • #17   27. dec 2011 Hmm men en af dem på listen der har pengene i lommen *S*
    Overvejer stadigt om jeg skal tage en Honcho som RTR men er træt af aksel længden der gør at der ikke rigtigt kan findes noget spændende karosse til den. Den er ikke lige frem "lækker" som den kommer med den grønne karosse.


  • #18   27. dec 2011 Jeg køber kun kit modellerne.
    De er lette at lave om på hvis man har lidt værktøj, og man har ikke alt det dårlige og ikke vandtætte RC udstyr at rode med


  • #19   27. dec 2011 Det dårlige RC udstyr finder sikkert nemt en plads i en af de mange mange mange andre gamle RC vrag på hylden smiley

  • #20   27. dec 2011 Ja men det er alligevel for dyrt at købe RTR.
    Jeg giver 50kr for en modtager, 250 for en ESC, 120 kr for en motor og 120 for en 20kg servo.
    540kr fro at få bilen ud at køre med det bedste udstyr man kan få.
    Så hvorfor så bruge penge på RTR lort smiley


  • #21   27. dec 2011 sauron kan høre du har ret meget styr på det der, så er det måske dig man skal skrive til når man får lidt penge ind til at hjælpe en med at bestille.
    for har ikke så meget forstand på det forskellige endnu. men at skille det ad og samle det igen skulle ikke være det største problem


  • #22   27. dec 2011 Det kan jeg da godt hjælpe med, men det kan godt give et par problemer da det udstyr jeg køre med ikke helt passer sammen.
    Så man skal så at sige, ”tilpasse” det hele med hinanden.
    Og jeg ved heller ikke hvad du kan lave selv, eller hvad du har mulighed for at lave.


  • #23   27. dec 2011 Så kom jeg sgu lige til købe en scx'er med Hilux hat - den blå der er herinde med nøgne trunter på hjelmen.
    Så skal der bare lige noget vandtæt grej i - så er der også en sådan i samlingen.


  • #24   27. dec 2011 Ja, det bliver først rigtigt sjovt, når man selv har modificeret eller lavet næsten hver en del på bilen.

    Mht. til vandtæt elektronik, så hold dig fra Traxxas skrammel, det er intet værd til Trail kørsel. Mht. modtager, plejer jeg at give den originale box på SCX'eren lidt silikone. Der findes flere gode vandtætte ESC'er, men eller kan man altid bare putte esc'en i en ballon med en elastik omkring. Trail kørsel bruger så lidt strøm at ESC'en ikke bliver varm.

    Jeg har lige fået et par stykker af dem her hjem: http://www.modelsport.co.uk/mtroniks-tio-rock-crawler-esc/rc-car-products/37671

    Og de første test er med et rigtigt godt resultat, og så er den 100% vandtæt-

    Dog vil jeg stadig have et par brushless outrunnere hjem til min Ezrun V2 ESC'er, som efter min mening er det bedste på markedet til Trail, godt nok ikke 100% vandtæt, men ellers helt kanon, og de gange mine har fået vand, har en god gang tørring fået dem i køren igen.


  • #25   27. dec 2011 Hej Anders.
    Du behøver ikke at være så pivet om dine Ezrun´er, jeg har mine under vand næsten hver gang jeg er ude at køre, og de har ikke svigtet i nu.



  • #26   27. dec 2011 er gået hen og blevet lidt forelsket i denne her, men der står ikke nogle steder hvor meget vand den kan tåle osv. den sku gerne kunne lege ubåd og kravle op aaf noget stylt smiley
    http://www.happysale.dk/crawler-axial-scx10-trail-truck-rtr-honcho-24-ghz-p-3350.html


  • #27   27. dec 2011 Sauron: Det er så ikke min erfaring, min har flere gange nægtet at køre videre før den kom hjem på radiatoren:)

    D M: Jeg ved ikke hvorfor man skulle ville lege ubåd med den. Men uanset, er det heller ikke til at finde motorer som holder til at køre helt under vand jævnligt, ihvertfald ikke uden grundig tørring, og opsmøring, hver gang den har været dykket.

    Standard er SCX-10 RTR alt andet end vandtæt


  • #28   27. dec 2011 Anders.
    Prøv at tjekke tænd / sluk kontakten på Ezrun´en, den er nemlig ikke god.
    Jeg har haft de samme problemer med en af mine ESC´er, indtil jeg skiftede kontakten smiley
    Siden da har der ikke været nogen problemer med den.


  • #29   27. dec 2011 De problemer har jeg også haft, så den er fjernet og loddet sammen i stedet;) Så tror stadig at vand er mit problem, for der er stadig lys i den når det sker, som regel sker der bare det, at den bakker en 3-4 meter uhæmmet, og så bare ingenting vil. Dog stadig med lys i, og power på BEC'en

  • #30   27. dec 2011 Det er noget jeg ikke har prøvet.
    Min vogn stopper først når modtageren er under vand så den ikke fanger signalet, og den sidder 3 cm over ESC´en ;-


Kommentér på:
trail??

Annonce