{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
1. aug 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

Lipo problemer {{forumTopicSubject}}

Hej RCG!

Jeg har to Hyperion 1600mAh 2s batterier til min E Revo vxl som jeg ikke har brugt i nogen tid. Da jeg skulle prøve bilen igår var begge batterier helt døde ifølge min lipo buzzer. Jeg testedede dem i min lader før brug (lader dem altid helt op efter brug). Den skrev Battery Vol Err Cell Connect. Læste så herinde at man kunne booste med nihm mode på laderen. Det prøvede jeg så i ca 10 min hver på ca 1600mAh. Nu skriver laderen så Battery Check High Voltage.
Kort sagt! Er batterierne lige til skraldespanden nu eller kan de reddes?

Mvh TH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo problemer
  • #1   24. mar 2012 Det lyder ikke som om du har været helt god ved dem.
    1 sørg nu for at tage det fra bilen når de ikke bruges.
    2 hvis du skal prøve at redde dem via NIMH så lad altid på mindste styrke (som regel 0,1A)

    Skriver den fejler når du prøver at balancere dem ? Kan bilen køre med dem?
    Må indrømme at jeg aldrig har set den fejl kode i en lader før.

    //Dan


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #3   24. mar 2012 Jeg tager ALTID batterierne af bilen når jeg er færdig med at køre og lader dem altid helt op bagefter. Jeg prøvede dem også i bilen inden jeg forsøgte at booste dem. Bilen kunne godt køre men der var ikke meget skrald i den. Turde heller ikke at køre ret meget da jeg ikke ville ødelægge ESCèren. De bliver ladet op med de rigtige antal celler og volt i laderen.


  • #4   24. mar 2012 Har du haft et voltmeter på for at se hvor meget de giver?

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #5   24. mar 2012 Har desværre ingen voltmeter. Og mht at lade den med 0,1A vidste jeg ikke var det højeste, da jeg havde læst herinde at man godt kunne booste dem med flere Ampere. http://www.rcgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=81962
    Ved godt at det er en 3s batteri i emnet. Men jeg brugte også (kun) 1,6A





  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #6   24. mar 2012 Forresten Dan. Då er det en IMAX B6 PRO lader jeg har købt hos dig dengang jeg kørte nitro.

  • #7   24. mar 2012 jamen så er du jo i nærheden af mig ikke... jeg har en Hyperion batteri måler så kan vi da teste hver celle.

    //Dan


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #8   24. mar 2012 Bor godt nok i Vildbjerg så det skulle være engang jeg skal til Holstebro. Men tror du det er værd at køre efter. Mener er det ikke sjældent at man kan redde et lipo batteri?

  • #9   24. mar 2012 i nogle tilfælde kan de reddes, og Hyperion er nogle af de bedre så det var da forsøget værd.

    Er det dig der har min campermåler ?

    //Dan


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #10   24. mar 2012 Har lige været ude i skuret at kikke i mit gamle rc grej. Ja det er jeg fandeme led ved. Det var jo grunden til at komme forbi Vinderup med gradmåler og batterier.

  • #11   24. mar 2012 hehe... det finder vi nok ud af... Men den har godt nok været savnet her ved løbet i sidste weekend.

    //Dan


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #12   24. mar 2012 Alligevel er jeg led ved det. Men jeg kan betro dig at den ikke er blevet slidt istykker. da den ikke er blevet brugt siden jeg parkerede min Vapor i en kantsten for ca 2 år siden
    Hvornår har du tid/lyst til at kikke på mine lipoèr?


  • #13   24. mar 2012 se PM

    //Dan


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #14   24. mar 2012 PM sendt igen

Kommentér på:
Lipo problemer

Annonce